velikost textu
Systém pro zjednodušení tvorby umělé inteligence ve hrách
Upozornění: Informace získané z popisných dat či souborů uložených v Repozitáři závěrečných prací nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora.
Název:
Systém pro zjednodušení tvorby umělé inteligence ve hrách
Název v angličtině:
Software System Simplifying AI Development in Computer Games
Typ:
Bakalářská práce
Autor:
Bc. Martin Mašek
Vedoucí:
Mgr. Pavel Ježek, Ph.D.
Oponent:
Mgr. Jaroslav Keznikl
Id práce:
130391
Fakulta:
Matematicko-fyzikální fakulta (MFF)
Pracoviště:
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS)
Program studia:
Informatika (B1801)
Obor studia:
Obecná informatika (IOI)
Přidělovaný titul:
Bc.
Datum obhajoby:
20. 6. 2013
Výsledek obhajoby:
Výborně
Jazyk práce:
Čeština
Abstrakt:
Na tvorbě umělé inteligence (artificial intelligence, dále AI) do počítačových her se v dnešní
době běžně podílí lidé, kteří jsou sice specialisty ve svém oboru, ale nejsou programátory.
Proto bylo nutné vyvinout nástroj pro tvorbu AI snadno použitelný i bez znalosti
programování. Pro tvorbu umělé inteligence se ukázal velice vhodný koncept Behavior trees.
Na základě konceptu byl jako součást bakalářské práce vytvořen framework v jazyce C# pro
platformu .NET nazvaný Revive, který umožňuje tvorbu umělé inteligence užitím grafického
editoru, je snadno implementovatelný ve hrách a poskytuje možnost sledovat průběh
rozhodování zapnutím ladícího režimu. Důraz byl kladen především na jednoduchost
implementace do hry. Revive lze reálně použít pro tvorbu AI do her. Demonstrace jednoduché
simulace, užitím Revive frameworku, je přiložena k této práci.
Abstract v angličtině:
Artificial intelligence (AI) in games is developed by programmers and AI designers.
Designers are experts on AI but they are not programmers. Because of that there is a need to
create a tool which non-programmers can use in an easy way. The Behavior trees have proven
as a very good concept for creating an AI. The concept of Behavior trees enabled the
development of Revive framework which is part of this work. The Framework is developed in
C# for .NET platform. Revive framework contains a graphical editor which enables creating
of the Behavior trees. It has also been designed with a strong focus on ease of implementation
and therefore it can be easily implemented in the games. The framework also provides an
option to oversee the decision process of Behavior tree. Revive can be used by small games
and demonstration of Revive usage is part of this work.
Dokumenty
Stáhnout | Dokument | Autor | Typ | Velikost |
---|---|---|---|---|
Stáhnout | Text práce | Bc. Martin Mašek | 3.17 MB | |
Stáhnout | Příloha k práci | Bc. Martin Mašek | 62.21 MB | |
Stáhnout | Abstrakt v českém jazyce | Bc. Martin Mašek | 81 kB | |
Stáhnout | Abstrakt anglicky | Bc. Martin Mašek | 5 kB | |
Stáhnout | Posudek vedoucího | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. | 209 kB | |
Stáhnout | Posudek oponenta | Mgr. Jaroslav Keznikl | 255 kB | |
Stáhnout | Záznam o průběhu obhajoby | doc. Ing. Petr Tůma, Dr. | 80 kB |