Edukační interakce učitel - žák pohledem učitele
Educational interaction teacher-pupil from the teacher's point
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61366Identifikátory
SIS: 126892
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Oponent práce
Gillernová, Ilona
Mertin, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
8. 11. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
sociální interakce,pedagogická interakce,sociální komunikace,učitel, žákKlíčová slova (anglicky)
social and pedagogical interaction,the social communication process, teacher, pupilRigorózní práce se zabývá autoevaluací edukační práce učitele, zjišťuje charakteristiky pedagogické interakce a komunikace na základní a střední škole, jak je reflektuje učitel. Přibližuje současné pojetí výchovy a vzdělávání, shrnuje nejdůležitější poznatky o sociální a pedagogické interakci. Popisuje proces sociální komunikace, zabývá se specifiky komunikace pedagogické, věnuje se socioprofesní roli učitele a vztahům mezi učiteli a žáky ve školním prostředí.
This rigorous thesis deals with self-assessment of a teacher's educational work, it looks for characteristics of pedagogical interaction and communication at basic and secondary schools reflected by the teacher. It also introduces current concept of upbringing and education, summarizes the most important facts on social and pedagogical interaction. Further on, the thesis describes the social communication process, deals with particulars of pedagogical communication, with the socio- professional role of the teacher and with the relationships of teachers and pupils in the school environment.