Kultura ve veřejnoprávní televizi
Culture in the public service television
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53598Identifikátory
SIS: 125513
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Teplá, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
17. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Veřejnoprávní televize, kultura, Divadlo žije!, Zveme vás do divadla, MM - dvojitá dávka muzika, Terra musica, Kultura.cz, KosmopolisKlíčová slova (anglicky)
Public service television, culture, Divadlo žije!, Zveme vás do divadla, MM - dvojitá dávka muzika, Terra musica, Kultura.cz, Kosmopolis(abstrakt) Tématem bakalářské práce "Kultura ve veřejnoprávní televizi" je zobrazování kultury ve vysílání veřejné služby. Práce se zaměřuje na analýzu vybraných šesti pořadů z oblastí divadla, hudby a kultury v širším slova smyslu ve vymezeném období (2. čtvrtletí roku 2012). V pořadech Divadlo žije!, Zveme vás do divadla, MM - dvojitá dávka muziky, Terra musica, Kultura.cz a Kosmopolis zkoumá jejich skladbu, prostor, který věnují jednotlivým kulturním odvětvím a způsob, jak jsou tyto informace prezentovány divákovi. Hlavní otázkou, kterou práce řeší, je jakým způsobem a jakou měrou veřejnoprávní televize dbá o kulturní identitu obyvatel a kulturní dědictví, což je úkol vyplývající pro tento typ média ze zákona.
The bachelor thesis "Culture in public service television" deals with the displaying of the culture in public service broadcasting. This work focuses on the analysis of six selected programmes in the fields of theatre, music and culture in the broader sense, namely programs Divadlo žije!, Zveme vás do divadla, MM - dvojitá dávka muziky, Terra musica, Kultura.cz a Kosmopolis, in a defined period of time (second quarter of 2012). The work examines their composition, space devoted to the different cultural sectors and the way the information is presented to the TV viewer. The main issue to solve was how and to what extent the public service television cares about cultural identity and cultural heritage of the population which is a task imposed on this type of media by law.