Telling Community in William Faulkner's A Rose for Emily: A Case Study in Narrative Technique
Jak (vy)povídá komunita ve Faulknerově "Růže pro Emily": studie narativní techniky
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54120Identifikátory
SIS: 122878
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matthews, John Thomas
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
16. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
William Faulkner, "Růže pro Emily", naratologie, komunita, kolektivní paměť, americký JihKlíčová slova (anglicky)
William Faulkner, "A Rose for Emily," narratology, community, collective memory, US SouthTato diplomová práce poskytuje detailní analýzu nejslavnější povídky Williama Faulknera "Růže pro Emily." Zaměření práce je motivováno tím, co vidím jako ústřední téma povídky: komunita a její fungování. Tím, že posunuji důraz z hlavní postavy na vypravěče, chci "opravit" způsob jakým je vnímána tato povídky, jejíž renomé je založeno především na "šokujícím" či "gotickém" aspektu. Užitá metodologie je vybrána se zřetelem na navrhovanou interpretaci. K textu přistupuji skrze naratologii. K rozboru neobvyklého vypravěče "Růže pro Emily" mi slouží naratologický koncept "kolektivního vyprávění." Dalším důležitým teoretickým rámcem použitým k interpretaci povídky je interdisciplinární koncept "kolektivní paměti". Některé sociologické koncepty komunity jsou též rozebírány. V úvodní kapitole se zabývám především konceptem "osoby" ve vyprávění a argumentuji proti tradičnímu rozdělení na vyprávění v první a třetí osobě. V druhé kapitole poskytuji úvod do narativní techniky kolektivního vyprávění. Třetí kapitola je detailním čtením "Růže pro Emily" v kontextu kolektivního vyprávění. Nejprve identifikuji vypravěče jako ve své podstatě kolektivního a vymezuji komunitu, ze které sestává tím, že se zabývám jeho epistemologickým ohraničením. Za druhé, strukturu vyprávění analyzuji jako "achronickou" a spojuji ji...
This MA thesis provides a close analysis of William Faulkner's most famous short story, "A Rose for Emily." The focus the thesis is motivated by what I take to be the central theme of the short story: community and its functioning. Shifting the focus from the main character to the narrator, I want to "rectify" the perception of the short story which owns its renown largely to its "shocking" or "gothic" aspect. The utilized methodology is chosen with respect to the proposed interpretation. The prism through which the text is approached is narratology. To account for the peculiar narrator of "A Rose for Emily," I use the narratological framework of "collective narrative" ("we narration"). Another important theoretical framework introduced in order to interpret the short story is the interdisciplinary concept of "collective memory." Some sociological conceptions of community are discussed. In the introductory chapter, I mainly discuss the concept of person in narrative and argue against the traditional distinction between first and third person narratives. In the second chapter, I provide an introduction to the technique of collective narrative. The third chapter provides a close reading of "A Rose for Emily" in the context of collective narrative. Firstly, I identify the narrator as essentially...