Řeč těla jako forma komunikace
Body language as Form of Communication
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47436Identifikátory
SIS: 118539
Kolekce
- Kvalifikační práce [18099]
Autor
Konzultant práce
Bláha, Jaroslav
Oponent práce
Šamšula, Pavel
Syřiště, Ivo
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
31. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Tato rigorózní práce upírá svoji pozornost na problematiku neverbální komunikace. Pozornost je zde zaměřena na dvě roviny skutečností - teoretickou a výzkumnou. Ty zde jsou vzájemně porovnávány. V jednotlivých kapitolách teoretické části jsou vymezeny hlavní pojmy a představeny jednotlivé formy této komunikace s odkazy na výtvarné směry a hnutí, kde se tyto prostředky objevovaly. Ve výzkumné části je pomocí konceptové analýzy poukazováno na důležitost a smysl užívání neverbální komunikace a s tím spjatých výtvarných technik v rámci předmětu výtvarná výchova. Jsou zde popsána východiska, strategie, průběh a závěry z výtvarné činnosti realizované v sextě (2. ročníku) Gymnázia, Praha 6, Nad Alejí 1962. Abstract This rigorous work focuses on the problem of non-verbal communication. The attention is aimed at two levels of reality- theoretical and experimental. These two are compared in this work. In the particular chapters of theoretical part main conceptions are defined and particular forms of this communication are introduced with references to art styles, where these means occured. In the experimental part is by means of concept analysis the importance and purpose of using non-verbal communication shown within art lessons. The way outs, strategy, course and conclusions of art activities realised in...
Tato rigorózní práce upírá svoji pozornost na problematiku neverbální komunikace. Pozornost je zde zaměřena na dvě roviny skutečností - teoretickou a výzkumnou. Ty zde jsou vzájemně porovnávány. V jednotlivých kapitolách teoretické části jsou vymezeny hlavní pojmy a představeny jednotlivé formy této komunikace s odkazy na výtvarné směry a hnutí, kde se tyto prostředky objevovaly. Ve výzkumné části je pomocí konceptové analýzy poukazováno na důležitost a smysl užívání neverbální komunikace a s tím spjatých výtvarných technik v rámci předmětu výtvarná výchova. Jsou zde popsána východiska, strategie, průběh a závěry z výtvarné činnosti realizované v sextě (2. ročníku) Gymnázia, Praha 6, Nad Alejí 1962. Abstract This rigorous work focuses on the problem of non-verbal communication. The attention is aimed at two levels of reality- theoretical and experimental. These two are compared in this work. In the particular chapters of theoretical part main conceptions are defined and particular forms of this communication are introduced with references to art styles, where these means occured. In the experimental part is by means of concept analysis the importance and purpose of using non-verbal communication shown within art lessons. The way outs, strategy, course and conclusions of art activities realised in...