Aktivizační formy a metody práce v chemickém vzdělávání v kontextu RVP - zaměřeno na přípravu učitelů chemie
Activating Methods and Forms in Chemistry Education Process in context of the Framework Educational Programmmes - aimed to Preliminary of Chemistry Teachers at University
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6697Identifikátory
SIS: 112557
Kolekce
- Kvalifikační práce [19113]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Klímová, Helena
Oponent práce
Kolář, Karel
Klečková, Marta
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
11. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
í.Úvod Za ci| své oráce jsem, :i Yťl v}tvoření .uceleného přehledu o sifuact a sta\,uvzdě|ávání v chemil na různýchší<o'nich"*"ňi.r' .u p.ou.ď*i...,'o.řay- já'uptamou."i modemich aktivizačníchmetoá, fo.em p.a.. u ňio'ř.att v-připravě u p.*i ueit.t,i chemie.V souvislosti s tím jsem se uěnouata ze.i;;il; ;á;ť""-ání vlilu, možnostía up|atnění metodprojektového Iizeni na chemické ň!ňti.;;d*ve ueiteiri ctremie l-"u.p.ar.licl"yctraplikacich v podobě nu:1Ť:1 "'auň'"'.t' pffi. oa.i část práce je věnována téŽlaboratorním experimentálním ěiÍrnostem a. oálsň . aktivizačnim stozkrírn chemickéhovzdě|ávtni ve vztahu k uolatnění "tii*"n ůei**ich č'irurostípro celoživoftri vzdělávrírrí.Pro praktické vyuŽití náněÚt.kti""i'";i'ňt.. .fu eŤi chemickém vzdotavrini, niírnětůapodkladů krealizaci .u.!1ú'"h.'"i;kňh ;';;.ká.1 nápadů i návodů na méně tradičníjednoduché experimen$ oro vlastrri I*ó.utoňi'tiňl11ie nráce doplněna volnýmr přítohamiv podobě něko|ika v|ozóných puuritaciz.lňóbz "zibosobsah práce se odvijí.od'ne p.oi.'ioňaňří*o,ti - didaktické a prakticke přípravyučitelůchemie na Univerzitě rarrove.v praze", ňi""á""eo..te f"kdď#ňivJnu1i jiŽ přesl0 |et, ďe také ze zkušenosti' ktere jsem zí,k;".l;;řpfuochrize;ici viastni p.i"g;gi.rc p.u*ina sďedních Školáchiižod'roku is'_ýj.d"*iiů'.r' t.p'ňa-.r'',?j'oi*TŤJj' o"',,,myšlenek a...
í.Introduction The aim for my doctoral thesis makes the complete surway to the situation and state in chemistry education process in different school levóls and makes the research to modem activatin methods, forms and means of education in preparation and praktice of chemistry teachers. My work has been focused mainly on project methods and their effect to chemistry education. Next part has been focused on laboratory experimental activities and other activating methods and their use for fi.rrther education. Ťheséthesis have been completed by available supplements from years 2000 - 2008. It seems to be convenient for practicá use. There are implemented my proffesional activities - practical and educational teachers'preparation at Charles University - Faculty of Science and from my exDenence in secondary schools. In every chapter there are used ideas and thoughts from intemational conferences, discussion classes and from artickles in different magazines and volumes. 2. Nowadays suituatlon and projects in education After the conference in Lisabon in 2000 started in ouÍcountry orientatlon to educational systém, mainly to forming bo|t qualification. That mean', that in chemistry education we need logical system based on skills, communication, team co-operation. experimental topics, public discussion and...