Interakce ve veřejném prostoru z pohledu osob s postižením
Interaction in public space from the perspective of people with handicap
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37024Identifikátory
SIS: 109575
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tuček, Milan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální antropologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
13. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
handicap, lidé s postižením, veřejný prostor, interakce, komunikaceKlíčová slova (anglicky)
handicap, people with handicap, public space, interaction communicationLidé s tělesným postižením se v každodenním životě potýkají s hmotnými bariérami, ale i bariérami v komunikaci. Cílem mé práce bylo popsat zkušenosti osob s postižením v interakci s lidmi bez postižení ve veřejném prostoru. Pro praktickou část výzkumu jsem zvolila kvalitativní přístup zkoumání problematiky pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Degradující reakce mají na osoby s postižením negativní vliv. Lhostejnost a nezájem veřejnosti byly respondenty hodnoceny nejhůře. Podle respondentů jsou hlavními mezníky pro zlepšení vzájemných vztahů bezbariérovost a partnerský přístup vedoucí k integrované společnosti.
People with handicap fight with material barriers in everyday life as well as with barriers in communication. The aim of my work was to describe the experience of people with handicap in the interaction with people without handicap in public space. I have chosen qualitative approach of researching the topic through half-structured interview for my practical part of research. Degrading reactions have negative influence upon people with handicap. Ignorance and lack of interest were evaluated the worst by respondents. According to respondents the main turning points for improving mutual relationship are non-barriers and partner approach resulting in integrated society.