velikost textu

Výsledky projektu Tvorba úloh experty

Výsledky

▼▲Typ výsledku ▼▲Autor celku ▼▲Název celku
(Celkem 30 zázn.)
Zhouf, Jaroslav, Tvorba matematických problémů pro nadané žáky - přednáška konaná 6. 4. 2011 na PedF Masarykovy univerzity Brno pro vysokoškolské učitele a doktorandy. Přednáška vychází z výzkumu J. Zhoufa týkajícího se principů tvorby problémů pro nadané žáky a jejich seskupování do testů. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Poster "Problem Posing by Experts" prezentovaný na mezinárodní konferenci "Trends in Mathematics Education Reform Conference ". (5.3.2013, Praha) Na posteru byly prezentovány výzkumné výsledky - např. typy úvah v procesu tvorby úloh. [Jiný výsledek]
Zhouf, Jaroslav, Matematické soutěže pro talentované žáky - přednáška konaná 24. 10. 2011 na PedF Technické univerzity Liberec pro vysokoškolské a středoškolské učitele. Přednáška vychází z výzkumu J. Zhoufa týkajícího se principů tvorby problémů pro nadané žáky a jejich seskupování do vyšších celků - např. testů pro matematické soutěže. [Jiný výsledek]
Zhouf, Jaroslav, Tvorba matematických problémů pro nadané žáky - přednáška konaná 7. 2. 2011 na Gymnáziu Jírovcova v Plzni pro středoškolské učitele Plzeňského kraje. Přednáška vychází z výzkumu J. Zhoufa týkajícího se principů tvorby problémů pro nadané žáky a jejich seskupování do testů. Vzhledem k cílové skupině byla přednáška zaměřena hlavně na práci s vytvářením různých typů testů - od testů přijímacího řízení až po maturitní zkoušky matematických gymnázií, neboť pořádající gymnázium má třídy se zaměřením na matematiku. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Tvorba dotazníku o tvorbě úloh (pracovní dílna na 30. Podzimní doktorandské škole KMDM, Zlenice, 4. - 6. 11. 2011). Příspěvek prezentuje problematiku z první fáze výzkumu "Tvorba úloh experty", konkrétně tvorbu dotazníku. Ve druhé části dílny se účastníci prostřednictvím otázek sestavených pro dotazník zamýšleli nad vlastním procesem tvorby úloh. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Tvorba logických úloh Seminář pod záštitou Mensy ČR. Jednalo se o seminář, jehož cílem bylo vytvoření úloh do celostátní soutěže Logická olympiáda. Hlavní řešitelka byla Mensou ČR pozvána jako odborná lektorka semináře zaměřeného na tvorbu úloh. Během semináře vznikly řízenou skupinovou prací úlohy reálně použité v Logické olympiádě 2012. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Rozvíjení kreativity studentů v hodinách matematiky Přednáška v rámci 34. DŠ 2012 ve Zlenicích 12. - 14. 10. 2012. Rozebrány byly rysy kreativního myšlení obecně a jejich konkretizace do „kreativity v matematice“. Důraz byl kladen na praktickou aplikaci – jak tvořit úlohy rozvíjející kreativitu žáků a jak s nimi dále ve třídě pracovat. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Aritmetické knihy Eukleidových Základů Zvaná přednáška v rámci Didakticko-matematického semináře KMDM PedF UK Praha. Rozebírána byla méně známá část Eukleidových Základů – jeho knihy VII – IX, na jejímž komentovaném vydání autorka spolupracovala. Důraz byl kladen na rozebírání jednotlivých důkazů, které Eukleides v knize uvádí, a na jejich spojitost s vytvářením a řešením úloh dnešních. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Rychlé metody tvorby úloh pro nadané žáky (přednáška na 31. Podzimní doktorandské škole KMDM, Zlenice, 13.-15.5.2011). Příspěvek je zaměřený na metody přetváření procvičovacích matematických úloh na podnětné úlohy s co největším potenciálem pro nadané žáky. Metody jsou navrženy tak, aby bylo možné s nimi pracovat rychle. Vzhledem k tomu, že účastníci semináře byli převážně doktorandi oboru Didaktika matematiky (univerzit v Praze, Brně a Košicích) a vysokoškolští pedagogové, byl v příspěvku kladen velký důraz na teoretické pozadí navržených metod. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Aktivita do třídy – tvorba úloh Přednáška v rámci 33. DŠ 2012 v Kostelci nad Černými lesy 20. - 22. 4. 2012. V přednášce byla ukázána konkrétní aktivita zaměřená na tvorbu úloh studentem. Rozebrány byly též výsledky experimentu provedeného ve třídě. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Poster "Starters of Problem Posing" prezentovaný na konferenci "4th World conference on learning, teaching and educational leathership". Prezentovány byly průběžné výsledky výzkumu iniciačních myšlenek při tvorbě úloh expertů, odborníků a začátečníků. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Seminář Tvorba logických úloh Jednalo se o seminář pro učitele a autory úloh do Logické olmypiády zabývající se různými metodami tvorby úloh. Datum konání: 25.11.2013, 10:15 - 14:30, místo: Mensa gymnázium. [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Metody tvorby úloh pro nadané žáky Zvaná přednáška chystaná v rámci Didakticko-matematického semináře KMDM na 3.4.2014. V přednášce budou podrobně rozebrány některé výsledky grantového projektu (např. způsoby inspirace hotovou úlohou a závislost jejich využívání na zkušenostech tvůrce). [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Typy úvah v procesu tvorby úloh Přednáška na 36. Doktorandské škole ve Zlenicích 11. - 13. 10. 2013. Rozebírány byly typy úvah při tvoření úloh, které byly dokládány na přpadových studiích (jeden expert a jeden začátečník). [Jiný výsledek]
Patáková, Eva, Seminář Logické olympiády pro školy - zvaná přednáška o metodách tvorby úloh pro učitele matematiky a autory úloh do Logické olympiády, který organizovala Mensa ČR. Datum konání: 1. 12. 2011. (Viz http://www.mensa.cz/volny-cas/detail-akce?&id_a=3362 [cit. 18. 12. 2011].) [Jiný výsledek]
Patáková, Eva. Jak může učitel matematiky rozvíjet kreativitu žáků. Učitel matematiky, 2012, sv. 2, s. 97–104. ISSN 1210-9037. [Článek v časopise]
Článek poukazuje na vzájemné vztahy matematiky, vyučování matematice a psychologie kreativity. V článku jsou rozebrány osobností vlastnosti kreativního jedince a možnosti, jak je učitel matematiky může rozvíjet prostřednictvím vhodných didaktických prostředí. Důraz je kladen na cílenou tvorbu úloh s příslušnými didaktickými cíli.
Patáková, Eva. Využití „technik hledání nápadu“ při tvorbě úloh. In Ausbergová, M., Bastl, B., Lávička, M.. Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2012. : Plzeň : Vydavatelský servis, 2012. s. 137–140. ISBN 978-80-86843-38-4. [Článek ve sborníku]
Patáková, Eva. Teachers' Problem posing in Mathematics. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2013, sv. 93, s. 836–841. ISSN 1877-0428. [Článek v časopise]
Článek popisuje výzkumné výsledky zkoumání typů úvah v procesu tvorby úloh a dále rozdílů ve výskytu těchto typů úvah v procesu tvorby úloh začátečníky, odborníky a expety. Výsledek je indexován na WOS.
Zhouf, Jaroslav. Categorisation of Multiple-choice Problems. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2013, sv. 93, s. 592–596. ISSN 1877-0428. [Článek v časopise]
Článek se zabývá různými typy uzavřených úloh. Autor navrhuje vlastní klasifikaci a dokládá ji na příkladech. Vše popisuje ve vztahu ke tvorbě takových typů úloh.
Patáková, Eva. Metody tvorby úloh pro nadané žáky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 80 s. ISBN 978-80-7290-704-5. [Kniha]
Kniha shrnuje část výsledků výzkumu podpořeného grantem, a to část týkající se metod tvorby úloh. Uvedené metody jsou podrobně rozebrány a na příkladech ukázána práce s nimi, a to převážně s ohledem na tvoření úloh pro nadané žáky. (Jelikož grantový projekt byl zaměřen na tvorbu úloh experty, zkoumal převážně tvorbu náročných úloh vztažených obvykle k matematickým soutěžím a k osobě nadaného žáka.) Cílovou skupinou čtenářů jsou jak výzkumníci zabývající se problémem tvorby úloh, tak učitelé z praxe, kteří se chtějí v tvorbě úloh zdokonalit a více ji využívat za účelem individualizace ve výuce na základě vnímání nadání jako specifické vzdělávací potřeby.
Patáková, Eva. The quality of Mathematical problems – Evaluation and self-evaluation. Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 2013, sv. 6(3), s. 143–154. ISSN 1803-1617. [Článek v časopise]
Článek v recenzovaném časopise popisuje výsledky výzkumu zkoumajícího názory na kvalitu úlohy expertů, odborníků a respondentů. (Na zpracování výsledků byla použia metodologie odvozená od zakotvené teorie.) V doplňující studii byla zjištění porovnávána s názory na kvalitu úlohu středoškolských studentů - netvůrců úloh.
Druhá část výzkumu popsaná v článku zkoumá aplikaci názorů na kvalitu úlohu v sebehodnocení vlastní práce na tvorbě úloh v rámci jednotlivých skupin respondentů.
Patáková, Eva. Problem posing by experts. In . ICME-12 Pre-proceedings. : Seoul : Seoul national university, 2012. s. 7782–7782. [Článek ve sborníku]
Patáková, Eva. The quality of Mathematical problems – how we evaluate it. In Kvasnička, Roman. Efficiency and Responsibility in Education. 10th International Conferrence, Proceedings. : Czech Univerzity of Life Sciences Prague, 2013. s. 488–496. ISBN 978-80-213-2378-0. [Článek ve sborníku]
Patáková, Eva. Tvorba úloh "převrácením". In Vondrová, Naďa. Dva dny s didaktikou matematiky 2013. : Vydavatelský servis, Plzeň v roce 2013, 2013. s. 131–133. ISBN 978-80-86843-44-5. [Článek ve sborníku]
Patáková, Eva. Tvorba úloh studentem - konkrétní aktivita. In Vondrová, N.. Dva dny s didaktikou matematiky 2012. : Praha : PedF UK, 2012. s. 154–158. ISBN 978-80-7290-604-8. [Článek ve sborníku]
> >|