velikost textu

Výsledky projektu Postoje žáků k chemii po ukončení povinné školní docházky

Výsledky

▼▲Typ výsledku ▼▲Autor celku ▼▲Název celku
(Celkem 8 zázn.)
Rusek, Martin. Postoje žáků gymnázií k chemii. In Kasper, Tomáš, a kol.. Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi. Brno: Česká pedagogická společnost, 2014. s. 10–20. ISBN 978-80-905245-1-4. [Kapitola nebo část knihy]
Jedná se o kolektivní monografii vybraných příspěvků z konference pořádané Čespou pedagogickou společností v březnu 2013 v Liberci.
Publikace je stále v tisku, uvedený rozsah stran je proto neodpovídající.
Rusek, Martin. Vliv výuky na postoje žáků SOŠ k chemii. Scientia in educatione, 2013, sv. 4, s. 19–33. ISSN 1804-7106. [Článek v časopise]
Výzkumné šetření je zaměřeno na postoje žáků středních odborných škol (SOŠ) nechemického zaměření k chemii. Cílem je zjistit a porovnat postoje žáků na začátku a na konci školního roku, tedy po příchodu na střední školu a po skončení výuky chemie. Zadaný dotazník obsahoval tři otázky s otevřenou odpovědí a jednu otázku se škálou 1–5. Z výsledků je možné vyvozovat zpřesnění představ žáků o chemii posun v jejich vnímání užitečnosti chemie pro život. Přesto žáci hodnotí chemii známkou 3. V závěru příspěvku jsou uvedeny možnosti dalších kroků nutných pro optimalizaci výuky chemie ve specifickém prostředí SOŠ nechemického zaměření.
Rusek, Martin, Škoda, Jiří. Jak vnímají žáci jednotlivá témata z učiva chemie?. Biologie-chemie-zeměpis, 2014, sv. 23, s. 24–28. ISSN 1210-3349. [Článek v časopise]
Gabriel, Štěpán a Rusek, Martin. Moderní aktivizační metody ve výuce přírodovědných předmětů. In Martin Rusek a agmar Stárková. Projektové vyučování v přírodovědných předmětech. : UK PedF, 2014. s. 34–39. ISBN 978-80-7290-763-2. [Článek ve sborníku]
Rusek, Martin. Postoje žáků SOŠ nechemického zaměření k chemii. In Jarmila Kmeťová, Marek Skoršepa, Ivana Juračková. Súčasnosť a perspektívy didaktiky chémie III.. : FVP UMB, 2013. s. 149–153. ISBN 978-80-557-0546-0. [Článek ve sborníku]
Rusek, Martin. The use of the project method in teaching biochemistry. In Rusek, Martin, Stárková, Dagmar. Projektové vyučování v chemii a přírodovědných předmětech. : UK PedF, 2014. s. 21–26. ISBN 978-80-7290-763-2. [Článek ve sborníku]
Rusek, Martin, Köhlerová, Veronika. Postoje žáků jednotlivých typů středních škol k výuce chemie na základní škole. In Círus, L.. Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. : UJEP v Ústí nad Labem, 2013. s. 85–91. ISBN 978-80-7414-601-5. [Článek ve sborníku]
Rusek, Martin, Výzkum postojů žáků středních škol k výuce chemie na základní škole. Praha, 2013. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. [Jiný výsledek]