velikost textu

Výsledky projektu VIDEOZÁZNAMY JAKO PODPORA UČITELŮ PŘI ROZVOJI ČTENÁŘSKÉ PREGRAMOTNOSTI

Výsledky

▼▲Typ výsledku ▼▲Autor celku ▼▲Název celku
(Celkem 3 zázn.)
Koželuhová Eva . Čtenářské strategie v mateřské škole a u nečtenářů. Praha: Portál, 2022. 160 s. ISBN 978-80-262-1858-6. [Kniha]
Publikace obsahuje shrnutí teoretických východisek pro práci se čtenářskými strategiemi, doporučené metodické postupy a příklady ukázkových lekcí. Vše je doplněno odkazy na videonahrávky, které slouží jako doplněk pro osvojení si metodických postup.
Veškeré metodické materiály byly před publikací ověřeny v 11 mateřských školách.
Koželuhová Eva. Assessment of child's development of comprehension of the text read aloud . Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, 2021, sv. 5(1), s. 63–78. ISSN 2533-7890. [Článek v časopise]
Příspěvek je věnován problematice hodnocení úrovně rozvoje porozumění textu, který je dětem předčítán v mateřské škole.
Koželuhová Eva , Vliv čtenářských strategií na rozvoj porozumění v předškolním věku Příspěvek přináší výsledky šetření, jejichž cílem bylo zjistit, jak je porozumění předčítaným textům ovlivněno záměrným využíváním čtenářských strategií ze strany učitele. Šetření bylo realizováno ve smíšeném designu. Výzkumný vzorek tvořily děti ve věku 3-6 let z 11 mateřských škol z České republiky (N=113). Výsledky ukázaly, že využívání čtenářských strategií vedlo u všech sledovaných dětí k nárůstu rozvoje některé dimenze porozumění a celkově zájmu o knihy a předčítání, a to ve všech sledovaných věkových kategoriích. Příspěvek je teď posuzován redakční radou časopisu Orbis Scholae [Jiný výsledek]