velikost textu

Výsledky projektu Fenomén architektury a jeho pedagogické implikace

Výsledky

▼▲Typ výsledku ▼▲Autor celku ▼▲Název celku
(Celkem 17 zázn.)
Gajdošíková Pavla. Hledáme-li nejbližší, dívejme se na obzor. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. 48 s. ISBN 978-80-7603-105-0. [Kniha]
Autorský katalog Pavly Gajdošíkové, který popisuje projekt a výstavu. Výstava představuje proces dlouhodobé spolupráce mezi studenty a pedagogem
a reflektuje projekt, který se snaží uchopit žitý prostor z různých úhlů pohledu. Tento projekt zahrnoval mnoho aktivit, byl to několikaletý výzkum uměním, realizování skupinových a samostatných výstav, workshopů a pedagogických projektů. Výstava je proto výsledkem několikaletého úsilí, jež je součástí a/r/tografického výzkumu disertační práce Pavly Gajdošíkové.
V tomto „a/r/tografickém prostředí“ se autorka zabývá hledáním a zkoumáním reflexí, souvisejících s výtvarným projevem, interpretujících jak výtvarné dílo, tak samotný prostor našeho života. Současně tak reflektuje přesahy a společnou řeč napříč obory architektury, výtvarného díla a výtvarné pedagogiky na cestě ke společnému průsečíku, kterým je tázání se po roli a významu prostoru v životě člověka.
Gajdošíková Pavla. Research study “The Memory of Place,” realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept. Synnyt/Origins: Finnish Studies in Art Education journal. Special Issue: InSEA Congress 2018: Scientific and Social Interventions in Art Education, 2019, sv. 2, s. 605–618. ISSN 1795-4843. [Článek v časopise]
Odborný článek ve formě vizuální eseje zabýbající se danou problematikou.
Gajdošíková Pavla. Výzkumná sonda “Paměť místa” založená na principu A/r/t/ografie realizovaná v Lisabonu. Výtvarná výchova, 2018, sv. 58, s. ?–?. ISSN 1855-4431. IF 0. [Článek v časopise]
Empirická studie výzkumné sondy, článek v odborném recenzovaném časopise
Gajdošíková Pavla. Research Probe”My Home”, Artist- Based Research/ In search of Language to interpret Percieved and Experienced Space. Journal of Elementary Education, 2018, sv. 11, (2), , s. 160–173. ISSN 1855-4431. IF 0. [Článek v časopise]
Empirická studie publikovaná v zahraničním časopise s impaktní faktorem Erih Plus, zahrnuta do RIV.
Gajdošíková Pavla. Hledání jazyka interpretace vnímání a prožívání žitého prostoru / Zpráva z výzkumu. Výtvarná výchova, 2018, sv. sv. 57, (3-4), s. 80–85. ISSN 1210-3691. IF 0. [Článek v časopise]
Publikovaný článek v odborném časopise Výtvarná výchova, pojednávající o průběhu výzkumu
Gajdošíková Pavla. Research study “The Memory of Place,” realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept. Synnyt/Origins: Finnish Studies in Art Education. , 2019, sv. Special Edition. InSEA Conference Interventions in Art Education., s. ?–?. ISSN 1795-4843. IF 0. [Článek v časopise]
článek ve tvaru Vissual Esaay, podaný 22. 10. 2018
Gajdošíková Pavla. Hledání jazyka interpretace vnímání a prožívání žitého prostoru člověkem v něm existujícím. Výtvarná výchova, 2017, sv. 57, s. ?–?. ISSN 1210-3691. [Článek v časopise]
Zpráva z probíhajícího výzkumu (artist-based research)

Článek se zabývá hledáním a zkoumáním skrze výtvarný projev a zároveň skrz slovo, interpretující jak výtvarné dílo, tak prostor našeho života samotný. Projekt tak současně zkoumá přesahy a společnou řeč napříč obory – architektury, výtvarného díla a pedagogiky, na cestě ke společnému průsečíku, který je tázáním se po roli a významu prostoru v životě člověka.
Zprostředkovávání konceptů architektury je výukou kompetentního zacházení s prostorem, který je v přímém vztahu k prožívání světa a k hledání vlastní identity v něm. Vnímání a uvědomování si prostoru tedy hraje zásadní úlohu v celém sytému poznávání.
Předvýzkum byl součástí doktorandské stáže na Vysoká škola pedagogickáv Lisabonu, Polytechnický Institut v Lisabonu, Portugalsko, kde již projekt inovace výuky probíhá. Sondu participačního typu jsme vedli ve spolupráci s Dr. Teresou Pereira, MgA. Janem Pfeifferem a se studenty 1. ročníku. (16 studentů ve věkovém rozmezí 19 – 24 let). Proběhla v březnu 2017 v rámci výuky malby o celkové délce 180 minut. Tématem workshopu, při kterém se výzkumná sonda uskutečnila, bylo téma Architecture / Mind Maps.
Gajdošíková Pavla. Phenomenon of Architecture and its Pedagogical Implications / Research Probe: Paths. In Mafalda Carmo. Education and New Developments 2019. : GIMA, 2019. s. 271–273. ISBN 978-989-54312-6-7. [Článek ve sborníku]
Gajdošíková Pavla, Pfeiifer Jan. Visuality (Visual Literacy) Changes in the City Space. In Interdisciplinarity Press. Visual Literacy / Visual Imagineries. : Brill Publishing, 2017. s. ?–?. [Článek ve sborníku]
Gajdošíková Pavla, Účast na konferenci InSEA World Congress Vancouver 2019 (9.- 13. 7. 2019) se dvěma aktivními příspěvky. [Jiný výsledek]
Gajdošíková Pavla, Výstava Hledáme-li nejbližší, dívejme se na obzor, Galerie 1, Štěpánská 47, Praha, (7. - 31. 1. 2020) [Jiný výsledek]
Gajdošíková Pavla, Poster prezentovaný na pedagogické konferenci ENDE 2019 (20.6. - 24. 6. 2019), v portugalském Portu, prezentující téma architektury metodologií A/r/tografie. [Jiný výsledek]
Gajdošíková Pavla, Disertační práce se zaměřuje na téma vnímání architektury a prostoru prostřednictvím umělecké tvorby a na zkoumání možností využití tvůrčích a reflektivních procesů ve výukových situacích se studenty učitelství výtvarné výchovy. Tematicky navazuje na umělecký cyklus autorky nazvaný Subjektivní urbanismus, v němž je téma reflektováno různými výtvarnými médii. Disertační práce využívá metodologii a/r/tografie, která nabízí možnost uchopení výzkumného problému ze tří pozic, a to z perspektivy umělce, učitele a výzkumníka, což umožňuje komplementárně strukturované poznání v „meziprostoru“. Téma architektury a prostoru je tedy uchopováno v prolínání těchto tří identit. [Jiný výsledek]
Gajdošíková, Pavla, Účast na mezinárodní konferenci InSEA European Regional Congress, Helsinki 2018 s dvěma aktivními příspěvky. [Jiný výsledek]
Gajdošíková, Pavla, Dívám se jako když čtu, Fokus, Ůstí nad Labem. Autorská výstava vztahující se k tématu projektu. [Jiný výsledek]
Gajdošíková, Pavla, konceptové mapy, které jsou výsledkem kódovaní a následné reflexe probíhajícího artist- based výzkumu [Jiný výsledek]
Gajdošíková, Pavla, Někde se něco koná, Galerie Entrance, Břevnovský klášter, Praha, 2017, autorská výstava vztahující se k řešení tématu a následný artist-based reasearch, (společná výstava s Janem Pfeifferem) [Jiný výsledek]