Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Anglický jazyk a literatura s didaktikou (0232VD300001)

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Anglický jazyk a literatura s didaktikou (P0232D300001)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: doktorské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 1
    Standardní doba studia: 4 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 31.03.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 810 Kč
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Cílem předkládaného studijního programu je vychovat odborníky se schopností uplatnit kreativně anglistické teoretické poznatky v široce koncipovaném kontextu vzdělání na všech jeho stupních a zároveň též odborníky se schopností erudovaně a s invencí cizojazyčné vzdělání neustále vyhodnocovat, inovovat a modernizovat. Předkládaný studijní program totiž klíčově propojuje oborovou složku (tj. anglickou filologii se svým aspektem lingvistickým i literárně-kulturním) se složkou oborové didaktiky a didaktické aplikace.

      Jedná se o program bez specializace.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

       První kolo přijímacího řízení

      V prvním kole komise posoudí písemně vypracované projekty disertace, které adepti odevzdávají spolu s přihláškou, a vybere ty uchazeče, jejichž projekt svým obsahem, svojí strukturou i formou naznačuje potenciál k doktorskému studiu. Projekt disertační práce z oboru anglický jazyk a literatura s didaktikou v max. rozsahu 10 stran textu včetně použité odborné literatury by měl obsahovat: širší charakteristiku zvolené problematiky, základní teoretická východiska, formulaci výzkumného problému, předběžné výzkumné cíle, zamýšlenou strukturu disertace, uvažované metodologické přístupy a soupis použité odborné literatury. Před odevzdáním finální verze projektu může uchazeč požádat o jednu konzultaci.

      Podmínky postupu do II. kola přijímacího řízení

      Uchazeč, který v I. kole přijímacího řízení získá 0 bodů, již nepostupuje do II. kola přijímacího řízení a výsledek přijímacího řízení je zapsán jako: NEPŘIJAT.

      Do druhého kola postupuje uchazeč, který v prvním kole přijímacího řízení získá 1 bod.

      Druhé kolo přijímacího řízení

      Do druhého kola přijímacího řízení postupují uchazeči, kteří v prvním kole získali jeden bod. Druhé kolo má podobu ústní zkoušky, během níž uchazeč nejprve seznámí zkušební komisi se studijními obory, které vystudoval, a předloží v tištěné podobě na místě své kvalifikační práce (bakalářskou a diplomovou), představí svůj dosavadní odborný vývoj, případně i publikační činnost v oboru a pedagogickou praxi. Uchazeč prokazuje výborné znalosti oboru a oborové didaktiky, jakož i požadovanou úroveň komunikační kompetence v anglickém jazyce C2 (dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky).

      Uchazeč doktorského studia oboru Anglický jazyk a literatura s didaktikou absolvoval (nebo před přijetím absolvuje) magisterský program učitelství anglického jazyka na pedagogických nebo filozofických fakultách ČR nebo ve srovnatelných pracovištích v zahraničí. Uchazeč doloží diplomy se soupisem předmětů absolvovaných během bakalářského a magisterského studia, z nichž vyplyne, že zejména v profilové oblasti (vycházející z tématu navržené disertace) získal kvalitní přehled o anglickém jazyce ve spektru languových a parolových disciplín, má solidní vhled do anglicky psaných literatur a literární teorie, a je komplexně poučen o didaktice anglického jazyka. Své vědomosti následně prokáže během druhého kola přijímacího řízení v rozpravě nad projektem.

      Klíčovou součást druhého kola představuje ústní rozprava především nad projektem disertační práce a příbuznými tématy, jakož i nad předloženým seznamem prostudované odborné literatury. Uchazeč nejprve samostatně stručně charakterizuje současný stav bádání v dané oblasti, stanoví cíle, navrhne výzkumné metody a nastíní postupy při řešení projektu disertační práce. Nad předloženým projektem je následně vedena odborná diskuse, při níž uchazeč reaguje na připomínky a dotazy členů komise.

      Kritéria pro hodnocení

      • Odpovídající vzdělání (dle popisu)
      • Celkový přehled o zvolené problematice i širších souvislostech oboru
      • Originalita a přínos navrženého projektu
      • Metodologická náležitost
      • Recentnost a relevantnost použité literatury
      • Kultivovanost písemného i ústního odborného projevu v angličtině

      Bodové hodnocení

      V I. kole přijímacího řízení může uchazeč získat max. jeden bod.

      Ve II. kole může uchazeč získat 1 až 9 bodů.

      Pro přijetí ke studiu do prezenční formy musí uchazeč získat minimální počet bodů pro úspěšné složení přijímací zkoušky a zároveň získat minimální počet bodů nutný pro přijetí. Minimální počet bodů pro přijetí do jednotlivých studijních programů stanoví děkan na základě výsledků přijímacích zkoušek s ohledem na stanovený předpokládaný počet přijímaných uchazečů a dále na ekonomické a kapacitní možnosti fakulty. Minimální počet bodů pro úspěšné složení přijímací zkoušky do prezenční i kombinované formy je stanoven na 7 bodů (součet bodů z I. a II. kola přijímacího řízení).

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v doktorském studijním programu je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 13.06.2025 Do: 13.06.2025
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 27.06.2025 Do: 27.06.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Absolvent je odborníkem – anglistou s hlubokými a komplexními odbornými znalostmi, který se orientuje v celé šíři oboru anglického jazyka a lingvistiky, anglofonní literatury a didaktiky anglického jazyka. Je též všestranně vědecko-metodologicky vybaven, je obeznámen s metodami a přístupy tradičními i moderními či interdisciplinárními, stejně jako s různými elektronickými zdroji a počítačovými nástroji. Má vhled do problematiky osvojování si cizího jazyka a chápe ji v mnoha relevantních souvislostech. Má vynikající praktické vědomosti o anglickém jazyce, literatuře a didaktice. Také se orientuje v problematice vzdělávání, teorie výuky a školského systému, a to na všech jeho stupních a rozumí potřebám a specifikám různých skupin studentů.