přijímací zkouška: jednokolová (ústní)
popis přijímací zkoušky:
ústní zkouška
1) ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)
2) motivace ke studiu a zájem o obor (max. 20 bodů)
3) praktická znalost francouzského jazyka, lingvistika francouzštiny v rozsahu státní bakalářské zkoušky programu francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (max. 35 bodů)
4) dějiny francouzsky psaných literatur v rozsahu státní bakalářské zkoušky programu francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (max. 35 bodů)
V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude od této části zkoušky upuštěno a uchazeč za ni získá plný počet bodů (10).
kritéria hodnocení motivace a zájmu o obor:
· přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 20–14 bodů
· částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 13–7 bodů
· nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–0 bodů
Okruhy k přijímacím zkouškám jsou dostupné na webové stránce https://urs.ff.cuni.cz/ (přijímací řízení).
doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:
pedagogika
Kalhous, Z., Obst, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP, 2003.
Kasíková, H., Vališová, A. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2011.
Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013.
Strouhal, M. Teorie výchovy. Praha: Grada Publishing, 2013.
psychologie
Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha, Portál, 2001. (1. část)
Krejčová, L. Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál, 2013.
Říčan, P. Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing, 2016.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005.
další požadavky ke zkoušce:
Uchazeči u ústní zkoušky předloží k nahlédnutí:
· seznam četby nejméně 40 děl francouzsky psaných literatur a seznam prostudovaných prací k těmto literaturám a k teorii francouzského jazyka,
· výtisk bakalářské práce nebo její reprezentativní části,
· nepovinně: doklady o praxi a další materiály potvrzující motivaci ke studiu a zájem o obor.
-----
Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210