Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (0114TA300059)

    Fakulta: Filozofická fakulta
    Studijní program: Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (N0114A300059)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 15
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    8 / 11

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky 1: 31.03.2025
      Poznámka k termínu 1: Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/
      Termín podání přihlášky 2: 07.08.2025
      Poznámka k termínu 2: týká se dodatečného přijímacího řízení
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 455 Kč
      Poznámka: Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CA-78.html).
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      kombinovatelnost: pouze sdružené studium; kombinovatelnost se všemi navazujícími magisterskými programy učitelství

      -----

      Informace pro dodatečné přijímací řízení:

      Lhůta pro podávání přihlášek: do 7. 8. 2025

      Termín přijímacích zkoušek: 25.–29. 8. 2025, náhradní termín 2.–4. 9. 2025

      Předpokládaný počet přijímaných v dodatečném řízení pro tento program: 5

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      přijímací zkouška: jednokolová (ústní)

       

      popis přijímací zkoušky:

      ústní zkouška

      1)      ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)

      2)      motivace ke studiu a zájem o obor (max. 20 bodů)

      3)      praktická znalost francouzského jazyka, lingvistika francouzštiny v rozsahu státní bakalářské zkoušky programu francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (max. 35 bodů)

      4)      dějiny francouzsky psaných literatur v rozsahu státní bakalářské zkoušky programu francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (max. 35 bodů)

       

      V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude od této části zkoušky upuštěno a uchazeč za ni získá plný počet bodů (10).

       

      kritéria hodnocení motivace a zájmu o obor:

      ·         přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 20–14 bodů

      ·         částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 13–7 bodů

      ·         nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–0 bodů

       

      Okruhy k přijímacím zkouškám jsou dostupné na webové stránce https://urs.ff.cuni.cz/ (přijímací řízení).

       

      doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:

      pedagogika

      Kalhous, Z., Obst, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP, 2003.

      Kasíková, H., Vališová, A. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2011.

      Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013.

      Strouhal, M. Teorie výchovy. Praha: Grada Publishing, 2013.

       

      psychologie

      Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha, Portál, 2001. (1. část)

      Krejčová, L. Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál, 2013.

      Říčan, P. Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing, 2016.

      Vágnerová, M. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005.

      další požadavky ke zkoušce:
      Uchazeči u ústní zkoušky předloží k nahlédnutí:

      ·         seznam četby nejméně 40 děl francouzsky psaných literatur a seznam prostudovaných prací k těmto literaturám a k teorii francouzského jazyka,

      ·         výtisk bakalářské práce nebo její reprezentativní části,

      ·         nepovinně: doklady o praxi a další materiály potvrzující motivaci ke studiu a zájem o obor.

       -----

      Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK:  https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 10.05.2025 Do: 13.06.2025
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 18.06.2025 Do: 20.06.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      další informace: na webu

      ·         web Ústavu románských studií: https://urs.ff.cuni.cz/

      ·         web Učitelství na FF UK: https://ucitelstvi.ff.cuni.cz/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      koná se; informace budou zveřejněny na webových stránkách ústavu (https://urs.ff.cuni.cz)

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolventi programu jsou připraveni:

      ·         vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru i v aprobacích tomuto oboru blízkých,

      ·         působit v dalších pozicích ve vzdělávacím systému vyžadujících plnou učitelskou kvalifikaci,

      ·         uplatnit se v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích, které vyžadují plně rozvinuté odborné kompetence v daném oboru.