Termín podání přihlášky: | 31.03.2025 |
---|---|
Poznámka k termínu: | Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/ |
Fakulta: | Filozofická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Pedagogika (N0111A190011) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | navazující magisterské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 25 |
Standardní doba studia: | 2 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
6 / 25Termín podání přihlášky: | 31.03.2025 |
---|---|
Poznámka k termínu: | Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/ |
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 910 Kč |
---|---|
Poznámka: | Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CA-78.html). |
přijímací zkouška: dvoukolová (písemná, ústní)
popis přijímací zkoušky:
1. kolo – písemná část (celková doba trvání: 40 minut)
1) vědomostní test z pedagogiky, příbuzných věd a filozofie (pojmy, problémy, přístupy, historie) předpokládající znalosti na úrovni bakalářského studia pedagogiky a hraničních pedagogických disciplín (max. 50 bodů)
2. kolo – ústní část
1) motivace uchazeče ke studiu pedagogiky (max. 10 bodů)
2) oborové předpoklady: pohovor nad seznamem prostudované odborné literatury – prioritně se očekává literatura pedagogická (vědomosti z oboru, příbuzných věd a filozofie na úrovni bakalářského studia humanitního typu, témata a problémy oboru, vzdělávací politiky a školství) (max. 40 bodů)
kritéria hodnocení motivace:
· přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 10–7 bodů
· částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–4 body
· nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 3–0 bodů
Přijímací zkouška je totožná pro prezenční i kombinovanou formu studia. Pokud se uchazeč hlásí zároveň do obou forem studia, vykonává přijímací zkoušku pouze jednou a výsledek se mu započítává pro obě formy.
další požadavky ke zkoušce:
Uchazeč u ústní části přijímací zkoušky předkládá k nahlédnutí:
· strukturovaný životopis včetně přehledu dosavadního studia a odborné činnosti
· seznam literatury, který by měl mít 5–10 titulů, z toho alespoň 3 tituly z doporučené literatury uvedené na webu Katedry pedagogiky https://kped.ff.cuni.cz
--------------------------------
Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210
Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 10.05.2025 | Do: | 13.06.2025 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 18.06.2025 | Do: | 20.06.2025 |
další informace:
· web Katedry pedagogiky: https://kped.ff.cuni.cz
Absolvent je vybaven poznatky z oblasti teorií vývoje osobnosti, zákonitostí učení, modelů vyučování, školské legislativy a řízení školství, sociálního kontextu žáka, sociálně patologických jevů dětí a mládeže, má znalosti zásad práce se žáky se specificky vzdělávacími potřebami a dovede je uplatňovat v praxi, zná školská a neškolská výchovná zařízení vládního a nevládní Absolvent najde uplatnění ve výzkumných ústavech (NPI, VÚ při vysokých školách a fakultách). Dále na školách (střední pedagogické školy, konzervatoře, rodinné školy, střední zdravotnické školy, sociálně právní, všeobecně vzdělávací a pedagogická gymnázia, vyšší odborné školy, vysoké školy – univerzitní fakulty vzdělávající učitele, ČVUT, DAMU, FAMU). Uplatní se i ve speciálních institucích celoživotního vzdělávání, státních výchovných
zařízeních (střediska výchovné péče, diagnostické ústavy, výchovné ústavy pro děti a mládež, dětské domovy, centra volného času), ve veřejné správě (oddělení péče o rodinu a děti, oddělení sociální prevence).