Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Pedagogika (0111TA190011)

    Fakulta: Filozofická fakulta
    Studijní program: Pedagogika (N0111A190011)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 25
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    6 / 25

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 31.03.2025
      Poznámka k termínu: Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 910 Kč
      Poznámka: Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CA-78.html). 
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      kombinovatelnost: samostatné a sdružené studium; kombinovatelnost se všemi programy navazujícího magisterského studia, které to nevylučují
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      přijímací zkouška: dvoukolová (písemná, ústní)

       

      popis přijímací zkoušky:

      1. kolo – písemná část (celková doba trvání: 40 minut)

      1)      vědomostní test z pedagogiky, příbuzných věd a filozofie (pojmy, problémy, přístupy, historie) předpokládající znalosti na úrovni bakalářského studia pedagogiky a hraničních pedagogických disciplín (max. 50 bodů)

       

      2. kolo – ústní část

      1)      motivace uchazeče ke studiu pedagogiky (max. 10 bodů)

      2)      oborové předpoklady: pohovor nad seznamem prostudované odborné literatury – prioritně se očekává literatura pedagogická (vědomosti z oboru, příbuzných věd a filozofie na úrovni bakalářského studia humanitního typu, témata a problémy oboru, vzdělávací politiky a školství) (max. 40 bodů)

       

      kritéria hodnocení motivace:

      ·       přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 10–7 bodů

      ·       částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–4 body

      ·       nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 3–0 bodů

       

      Přijímací zkouška je totožná pro prezenční i kombinovanou formu studia. Pokud se uchazeč hlásí zároveň do obou forem studia, vykonává přijímací zkoušku pouze jednou a výsledek se mu započítává pro obě formy.

       

      další požadavky ke zkoušce:

      Uchazeč u ústní části přijímací zkoušky předkládá k nahlédnutí:

      ·       strukturovaný životopis včetně přehledu dosavadního studia a odborné činnosti

      ·       seznam literatury, který by měl mít 5–10 titulů, z toho alespoň 3 tituly z doporučené literatury uvedené na webu Katedry pedagogiky https://kped.ff.cuni.cz

      --------------------------------

      Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 10.05.2025 Do: 13.06.2025
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 18.06.2025 Do: 20.06.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      další informace:

      ·       web Katedry pedagogiky: https://kped.ff.cuni.cz

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolvent je vybaven poznatky z oblasti teorií vývoje osobnosti, zákonitostí učení, modelů vyučování, školské legislativy a řízení školství, sociálního kontextu žáka, sociálně patologických jevů dětí a mládeže, má znalosti zásad práce se žáky se specificky vzdělávacími potřebami a dovede je uplatňovat v praxi, zná školská a neškolská výchovná zařízení vládního a nevládní Absolvent najde uplatnění ve výzkumných ústavech (NPI, VÚ při vysokých školách a fakultách). Dále na školách (střední pedagogické školy, konzervatoře, rodinné školy, střední zdravotnické školy, sociálně právní, všeobecně vzdělávací a pedagogická gymnázia, vyšší odborné školy, vysoké školy – univerzitní fakulty vzdělávající učitele, ČVUT, DAMU, FAMU). Uplatní se i ve speciálních institucích celoživotního vzdělávání, státních výchovných

      zařízeních (střediska výchovné péče, diagnostické ústavy, výchovné ústavy pro děti a mládež, dětské domovy, centra volného času), ve veřejné správě (oddělení péče o rodinu a děti, oddělení sociální prevence).