Termín podání přihlášky: | 31.03.2025 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Philosophy of Education (P0111D190014) |
Forma studia: | kombinovaná |
Druh studia: | doktorské |
Jazyk výuky: | angličtina |
Předpokládaný počet přijímaných: | 1 |
Standardní doba studia: | 4 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Termín podání přihlášky: | 31.03.2025 |
---|
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 2000 Kč |
---|
SP Filozofie výchovy a vzdělávání se zaměřuje na teorie v oblasti filozofie výchovy a vzdělávání v jejich vazbě k dějinám filozofie a k současným filozofickým koncepcím. Filozofie výchovy a vzdělávání vychází z kritického myšlení, filozofické antropologie, sociální a politické filozofie, eko-pedagogiky a kritické pedagogiky a je rozšířena o přístupy dalších společenských věd (kulturní antropologie, sociolingvistika, sociologie) se zřetelem ke studiu obecných problémů v současné společnosti. Cílem doktorského studia je vědecká příprava pracovníků, kteří se vyznačují kreativním, kritickým a koncepčním myšlením s interdisciplinárním přesahem, a dokážou rozvíjet obor filozofie výchovy a vzdělávání i obory příbuzné. Absolvent je připraven posuzovat a koncepčně vytvářet cíle a strategie výchovy a vzdělávání, a působit ve vědeckých, pedagogických i státních institucích.
Studijní program bez specializace.
Součástí přijímacího řízení je přijímací zkouška, v jejímž rámci přijímací komise posuzuje jak uchazečův zájem o obor, tak jeho předpoklady k vědecké práci (např. schopnost používat terminologii oboru, formulovat vstupní hypotézu výzkumu, navrhnout metodologii výzkumu). Uchazeč o studium musí spolu s přihláškou předložit písemný projekt výzkumné práce o maximální délce 10 stran a seznam prostudované odborné literatury. Projekt musí obsahovat charakteristiku tématu, formulaci vstupní hypotézy výzkumu, návrh výzkumných metod, přehled zahraniční a domácí odborné literatury k tématu. V rámci přijímacího zkoušky vede komise s uchazečem diskusi, ve které musí uchazeč obhájit návrh svého projektu a prokázat hlubší znalosti vědního oboru.
Uchazeči u programu Filozofie výchovy a vzdělávání jsou nově povinováni v rámci přijímacího řízení do přihlášky doplnit Souhlas školitele. Uchazeč si dle tématu dizertace zvolí školitele ze seznamu možných školitelů a osloví ho v dostatečném předstihu před termínem odevzdání přihlášky do studia. Uchazeč si školitele zvolí z nabídky školitelů dostupné ve formuláři přihlášky ke studiu. Pokud školitele nenajde, kontaktuje předsedu oborové rady doc. Mgr. Michaela Hausera, Ph.D., s připraveným tématem dizertační práce. Předseda jim poté poradí, který školitel se podobnými tématy zabývá a dá jim na dotyčného školitele kontakt. Souhlas školitele si prosím stáhněte na stránce pro uchazeče o studium na webu Oddělení pro vědeckou činnost: https://pedf.cuni.cz/PEDF-87.html
Podmínkou k přijetí je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu podobného zaměření. Doktorský studijní program navazuje zejména na programy z oblasti filozofie, ale je otevřen rovněž absolventům magisterských programů z jiných společenských věd.
Kritéria hodnocení: Pro přijetí ke studiu do prezenční formy musí uchazeč získat minimální počet bodů pro úspěšné složení přijímací zkoušky a zároveň získat minimální počet bodů nutný pro přijetí. Minimální počet bodů pro přijetí do jednotlivých studijních programů stanoví děkan na základě výsledků přijímacích zkoušek s ohledem na stanovený předpokládaný počet přijímaných uchazečů a dále na ekonomické a kapacitní možnosti fakulty. Minimální počet bodů pro úspěšné složení přijímací zkoušky do prezenční i kombinované formy je stanoven na 7 bodů z 10.
Podmínkou přijetí ke studiu v doktorském studijním programu je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 13.06.2025 | Do: | 13.06.2025 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 27.06.2025 | Do: | 27.06.2025 |
Absolvent doktorského studijního oboru je připraven na tvůrčí badatelskou činnost v oblasti filozofie, s užším zaměřením na filozofii výchovy a vzdělávání. Ovládá předpoklady filosofického myšlení na poli výchovy a vzdělávání, a to jak z hlediska diachronního, tak synchronního. Studiem získal schopnost posuzovat a koncepčně vytvářet cíle a strategie výchovy a vzdělávání z hlediska filozofického, a může tak přispět k rozvoji evropského i globálního myšlení v rámci vzdělanostní společnosti. Absolvent je připraven pro edukačně vědeckou činnost na vysoké škole, v relevantních výzkumných ústavech, ale také pro činnost politickou z obecně prospěšného hlediska.
Výše poplatků [CZK] / za období: | 4000 CZK / rok |
---|