Termín podání přihlášky: | 31.03.2025 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Didaktika chemie (P0111D300003) |
Forma studia: | kombinovaná |
Druh studia: | doktorské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 1 |
Standardní doba studia: | 4 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
1 / 1Termín podání přihlášky: | 31.03.2025 |
---|
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 810 Kč |
---|
Cílem doktorského studijního programu Didaktika chemie je příprava odborníků zajišťujících zvyšování kvality chemického vzdělávání v ČR v souladu s aktuálními společenskými potřebami a v souladu se vzdělávacími programy vyspělých evropských zemí na bázi vědecko-výzkumných výsledků. Doktorský studijní program je zaměřen na přípravu odborníků v oblasti teorie chemického vzdělávání v souladu se současnými poznatky chemie, pedagogiky, psychologie, sociologie, informatiky a dalších disciplín.
Jedná se o program bez specializace.
Přijímací zkouška je jednokolová formou pohovoru, který se bude týkat především problematiky plánované disertační práce a znalostí uchazeče v rámci odbornosti daného studijního programu.
Při přijímací zkoušce musí uchazeč prokázat odborné znalosti a předpoklady k samostatné vědecké práci.
Zkouška je hodnocena maximálně 100 body. Součástí hodnocení je kvalita disertačního projektu, jeho realizovatelnost i s ohledem na formu studia a způsob jeho prezentace. Dále je v průběhu zkoušky zjišťována schopnost komunikace v anglickém jazyce, do českých studijních programů též v jazyce českém.
Pro přijetí ke studiu do prezenční formy musí uchazeč získat minimální počet bodů pro úspěšné složení přijímací zkoušky a zároveň získat minimální počet bodů nutný pro přijetí. Minimální počet bodů pro přijetí do jednotlivých studijních programů stanoví děkan na základě výsledků přijímacích zkoušek s ohledem na stanovený předpokládaný počet přijímaných uchazečů a dále na ekonomické a kapacitní možnosti fakulty. Minimální počet bodů pro úspěšné složení přijímací zkoušky do prezenční i kombinované formy je stanoven na 50 bodů.
Program je realizován společně s Přírodovědeckou fakultou Univerzity Karlovy.
Uchazečům o studium v doktorském studijním programu Didaktika chemie je nově doporučováno vybrat si téma dizertační práce vypsané školitelem z Katedry chemie a didaktiky chemie. Témata i příslušní školitelé jsou uvedeni v modulu přihláška. Jako přílohu přihlášky musí uchazeči nahrát také Souhlas školitele. Uchazečům je tedy doporučeno, aby v dostatečném předstihu před termínem odevzdání přihlášky do studia kontaktovali příslušného školitele a konzultovali s ním téma dizertační práce, které mají zájem řešit. Pokud školitel souhlasí s vedením uchazeče na vybraném tématu dizertační práce, potvrdí to svým podpisem (případně ověřeným elektronickým podpisem) na oficiálním dokumentu Souhlas školitele, který přidá uchazeč ve formě skenu jako přílohu k elektronické přihlášce. Souhlas školitele si prosím stáhněte na stránce pro uchazeče o studium na webu Oddělení pro vědeckou činnost: https://pedf.cuni.cz/PEDF-87.html
Podmínkou k přijetí je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu podobného zaměření. Doktorský studijní program navazuje především na NMgr. studium zaměřené na učitelství chemie na ZŠ a SŠ. Doktorský studijní program je orientován především na výzkumnou a metodologickou práci v oboru didaktika chemie.
Podmínkou přijetí ke studiu v doktorském studijním programu je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 13.06.2025 | Do: | 13.06.2025 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 27.06.2025 | Do: | 27.06.2025 |
Doktorské studium poskytuje integrované vzdělání, které jeho absolventům umožňuje na základě vysoké erudovanosti provádět koncepční a výzkumnou činnost v oblasti chemického vzdělávání. Absolventi doktorského studia budou připraveni k samostatné vědecké, pedagogické a řídící práci v tomto oboru. Uplatnění absolventů bude možné na didaktických pracovištích vysokých škol, ve výzkumných ústavech MŠMT zabývajících se problematikou chemického vzdělávání, na středních školách jako vysoce kvalifikovaní vyučující chemie, na pracovištích, která se zabývají dalším vzděláváním učitelů a v mezinárodních a evropských institucích a organizacích zaměřených na celostátní a mezinárodní výzkum v oblasti chemického nebo přírodovědného vzdělávání.