Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Chemie se zaměřením na vzdělávání (0114RA090016 / 0114RA130005) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (B0114A090016)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 3
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická
    Možnost upuštění od přijímací zkoušky: ano

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    5 / 36

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 910 Kč
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání - maior

      Absolvent bakalářského studijního programu Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání vykazuje rozsáhlé znalosti z jednotlivých disciplín jazykovědné germanistiky, z dějin německy psané literatury jakožto součásti dějin literatury světové, z dějin německy mluvících zemí v evropském a světovém kontextu a z reálií německy mluvících zemí včetně souvislostí s českými zeměmi. V didakticky orientovaných kurzech se studenti seznamují se základní lingvodidaktickou terminologií a teorií a jsou vedeni k reflexi těchto poznatků v kontextu didaktiky němčiny jako cizího jazyka v českém školním prostředí. Prioritou absolventa bakalářského studia je následné magisterské studium učitelství, avšak bakalářský stupeň vzdělání umožňuje realizovat se v různých neučitelských profesích: ve státní správě, v cestovních kancelářích, v obchodních firmách, v knihovnách a jako organizační pracovník na vysokoškolských pracovištích i ve výzkumných ústavech.

      Studijní program respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu je zpracování bakalářské práce.

      Studijní plán programu najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

       

      Chemie se zaměřením na vzdělávání - minor

      Bakalářský studijní program Chemie se zaměřením na vzdělávání připravuje absolventy zejména pro navazující magisterské studium Učitelství chemie pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, na nichž je chemie všeobecně vzdělávacím předmětem. Absolventi mohou najít uplatnění také mimo oblast školství, případně v navazujícím studiu v příbuzných oborech. Program obsahuje odbornou přípravu studentů v základních chemických disciplínách (obecné, anorganické, organické, fyzikální, analytické chemii a biochemii) a v úvodu do didaktiky chemie včetně různých typů pedagogických praxí. Vědomosti a dovednosti studenti získávají na přednáškách, v seminářích, v laboratorních cvičeních a exkurzích.

      Studijní program v plánu minor respektuje vyváženost oborové, oborově-didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT.

      Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

       

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška je pouze písemná. Ověřovány jsou znalosti tvarosloví, větné skladby a slovní zásoby německého jazyka, dále porozumění středně těžkému psanému textu v německém originále a základní znalosti z německy psané literatury i z reálií německy mluvících zemí včetně reálií Čech a Moravy s ohledem na česko-německé, resp. česko-rakouské vztahy. Uchazeč musí v testu rovněž prokázat hlubší zájem o studijní program a širší politický a kulturní rozhled ve světovém dění minulém a současném, zejména ve vztahu k německy mluvícím zemím. Písemný test je koncipován formou otázek s výběrem odpovědi. Předpokládají se celkové vstupní jazykové dovednosti na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

      Maximální počet bodů za písemný test je 40 bodů.

      Přijímací zkouška z Německého jazyka je stejná u programu s plány maior/minor i plného studijního plánu. Pokud se uchazeč přihlásí na maior/minor i plný studijní plán, koná přijímací zkoušku jen jednou.

      Chemie se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška je písemná. Formou multikomponentních úloh ověřuje jednak znalosti z chemie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva, jednak úroveň přírodovědné gramotnosti uchazeče. Jednotlivé úlohy obsahují otázky na porozumění  poznatkům z oboru i komplexnější otázky zjišťující schopnost uchazeče propojovat tyto poznatky, analyzovat informace, pracovat s jednotlivými reprezentacemi dat (graf, tabulka, model apod.).

      Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je 45 minut.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 02.06.2025 Do: 20.06.2025
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 25.06.2025 Do: 26.06.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z programu Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém programu, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.

      Žádost se podává elektronicky prostřednictvím informačního systému po zaevidování přihlášky na studijním oddělení fakulty nejpozději do 7. 3. 2025, součástí žádosti je kopie certifikátu o úspěšném složení zkoušky z německého jazyka na úrovni C1 nebo C2.

      V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2025. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 7. 3. 2025. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného programu. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2025, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      BERGLOVÁ, E., FORMÁNKOVÁ, E., MAŠEK, M. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2012.

      BUSCHA, A., SZITA, S. A-Grammatik: Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert, 2010.

      BUSCHA, A., SZITA, S. B-Grammatik: Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert, 2011.

      JUSTOVÁ, H. Deutschsprachige Länder. Praha: Fragment, 2006. (nebo jiné publikace se zaměřením na reálie německy mluvících zemí, například HOMOLKOVÁ, B. Reálie německy mluvících zemí. Plzeň: Fraus, 1997 a další vydání).

      NOVOTNÝ, J. a kol. Literatura v souvislostech 1. Plzeň: Fraus, 2010. S. 34, 51, 87, 101, 120, 142-143.

      JAKUBÍČEK, D.  Literatura v souvislostech 2. Plzeň: Fraus, 2011. S. 13-20, 106, 118, 139, 145, 150, 154.

      JAKUBÍČEK, D.  Literatura v souvislostech 3. Plzeň: Fraus, 2013. S. 12, 14, 21-22, 24, 47-51, 77, 103-120, 123-124, 143-148, 164, 168, 204.

      CHROBÁK, J., HORSÁKOVÁ, M. a V. PORTEŠOVÁ. Literatura v souvislostech 4. Plzeň: Fraus, 2014. S. 33-38, 86-88, 131-133, 171-177, 217-220.   

      BOK, V., PFEIFEROVÁ D. & ŠETINOVÁ, D. Čítanka německých literárních textů: Deutschsprachige Literatur in Lesetexten. Plzeň: Fraus, 1998. 

       

      Učebnice německého jazyka na úrovni střední a vyšší pokročilosti, např. Menschen, Aspekte neu, Sprechen Sie Deutsch?, Němčina pro jazykové školy nově, Schritte international, Delfin, Tangramm aktuell, Themen aktuell, Německy s úsměvem nově, Studio d, Studio 21, Německy od Adama, Prima, Beste Freunde aj.

       

       

      Chemie se zaměřením na vzdělávání  

      BÁRTA, M. Chemické prvky kolem nás. Brno: Edika, 2012

      DVOŘÁČKOVÁ, S. Chemie pro každého. Olomouc: Rubico, 2011

      HOLEC, J. a RUSEK, M. Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - chemie. Praha: NÚV, 2016.

      MANDÍKOVÁ, D. a HOUFKOVÁ, J. Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti: Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Česká školní inspekce, 2012.

      VACÍK, J., a kol. Přehled středoškolské chemie. Praha: SPN, 2010

      Učebnice chemie pro základní školy a gymnázia

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Pro zájemce bude otevřen přípravný kurz. Bližší informace budou uvedeny na webových stánkách katedry germanistiky: https://kg.pedf.cuni.cz/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent disponuje rozsáhlými znalostmi z germanistické lingvistiky a z dějin německy psané literatury. Díky svým interkulturním kompetencím dovede erudovaně jednat se zahraničním partnerem. Prioritou absolventa bakalářského stupně studia je následné magisterské studium učitelství, uplatnění však nalezne i v neučitelských profesích.

       

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      Cílem studijního programu je poskytnout bakalářské vzdělání, které je základem pro další navazující magisterské studium Učitelství chemie pro 2. stupeň ZŠ a SŠ a získaní kvalifikace pro výuku chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu na 2. stupni základní školy a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií, na čtyřletých gymnáziích a na ostatních středních školách.

      Absolvent bakalářského studijního programu je kvalifikován pracovat jako vychovatel, asistent pedagoga a pedagog volného času. Může vykonávat další kvalifikované profese na úřadech a v institucích soukromého i státního sektoru, např. na úřadech práce, na odborech sociálního zabezpečení, v nadacích a občanských sdruženích orientovaných na mimoškolní vzdělávací aktivity, na zájmovou činnost dětí, mládeže i dospělých a na organizaci aktivního trávení volného času.