Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Dějepis se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání (0114RA120003 / 0114RA090017) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Dějepis se zaměřením na vzdělávání (B0114A120003)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 3
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    1 / 2

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 910 Kč
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Dějepis se zaměřením na vzdělávání - maior

      Důraz je kladen na výklad dějin a chápání dějinných souvislostí ve světovém kontextu od antiky přes období středověku, novověku a moderní doby s přihlédnutím k politickým, sociálním, hospodářským a kulturním změnám.

      Studenti jsou systematicky připravováni na budoucí působení ve vzdělávacích a paměťových institucích, po absolvování navazujícího magisterského studijního programu pak jako učitelé dějepisu pro 2. stupeň ZŠ a SŠ.

      Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu maior je zpracování bakalářské práce.

      Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání - minor

      Cílem studia ve studijním programu je poskytnout základy filologického vzdělání se zaměřením na problematiku vzdělávání, přičemž studijní program zahrnuje i pedagogicko-psychologickou složku přípravy v souladu se standardy učitelské přípravy MŠMT. Studium rozvíjí jak teoretické filologické znalosti oboru rusistika v rovině lingvistické, literárněvědné i lingvodidaktické, tak i praktické komunikační dovednosti studentů. V rámci praktické jazykové přípravy je důraz kladen na rozvíjení všech složek komunikační kompetence. Prioritním cílem bakalářského studia je vytvoření základů k navazujícímu magisterskému studiu, které připravuje učitele ruského jazyka pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, a proto je v rámci všech disciplín postupně formována didaktická intence studentů.

      Studijní program v plánu minor respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT.

      Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Dějepis se zaměřením na vzdělávání

      Písemná zkouška - test z dějepisu v rozsahu gymnaziálního učiva. V testu se ověřují schopnosti chronologického, logického a historického myšlení a dobrá orientace v českých a světových dějinách, zároveň se předpokládá rozhled po kulturně-společenském dění.

      Délka trvání testu je 60 min.

      Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška má písemnou formu. Uchazeč prokazuje znalosti a dovednosti na úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce Rady Evropy. Písemná zkouška zjišťuje úroveň znalostí a dovedností z ruského jazyka v porovnání s českým a ověřuje dovednost poslechu s porozuměním. Skládá se ze 3 částí: a) úlohy k poslechovému textu, b) gramatický test, c) překlad z češtiny do ruštiny a z ruštiny do češtiny. Délka trvání testu je 45 min.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 02.06.2025 Do: 20.06.2025
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 25.06.2025 Do: 26.06.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Dějepis se zaměřením na vzdělávání

      Učebnice dějepisu pro střední školy vydané po roce 1990. (Nakl. Práce, SPN a Fortuna. U všech uvedených učebnic je uvedeno datum 1. vydání, platná jsou i následující další, a jsou MŠMT ČR zařazeny do seznamu učebnic.

      HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí I., Fortuna, 1995.

      HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí II., Fortuna, 1998.

      SOUČEK J. Dějiny pravěku a starověku, SPL, 1995.

      BENEŠ, Z., PETRÁŇ, J. České dějiny I., SPL, 1997.

      KVAČEK, R. České dějiny II., SPL, 2002.

      BENEŠ, Z. Dějiny středověku a prvního století raného novověku., SPL, 1994.

      HROCH, M. Dějiny novověku, SPL, 1994.

      KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějiny 20. století, SPL, 1995.

      POPELKA, M., VÁLKOVÁ, V. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. Pravěk a starověk, SPN, 2001.

      ČORNEJ, P., ČORNEJOVÁ, I., PARKAN, F. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 2., Středověk a raný novověk, SPN, 2001.

      HLAVAČKA, M. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 3, Novověk, SPN, 2001.

      KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 4, Nejnovější dějiny, SPN, 2002

      Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      BALCAR, M. Ruská gramatika v kostce. Praha: Leda, 2008.

      GOLOVATINA, V. a kol. Tvoj šans 1-2. Plzeň: Fraus: 2018-2019.

      JELÍNEK, S. a kol. Raduga po-novomu 1-3. Praha: Fraus, 2007-2009.

      ORLOVA, N. a kol. Snova klass 1-2. Praha: Klett, 2018-2019.

      TAHOVSKÁ, L. a kol. Ruština poslechem. Praha: Leda, 2005.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Dějepis se zaměřením na vzdělávání

      Studium je koncipováno jako potenciální základ pro navazující magisterské studium učitelství dějepisu pro 2. stupeň ZŠ a střední školy, případně dalších blízkých studijních programů v oblasti historie. Základní dovednosti v oblasti výuky dějin spolu s učitelskou propedeutikou umožňují absolventovi pracovat jako asistent pedagoga, lektor v edukačních odděleních paměťových institucí, vychovatel a pedagog volného času. Absolvent je schopen využít svých odborných znalostí nejen v oblasti vzdělávání, ale díky svým komunikačním i organizačním dovednostem se uplatní i jako vedoucí pracovního týmu, jehož náplní je příprava metodických materiálů v paměťových institucích apod. Dále se může absolvent podílet na tvorbě výukových pomůcek a metodických podpor vzdělávacích portálů a organizací, které se zaměřují na edukační činnost. Díky odborné profilaci může absolvent pracovat také v odborných institucích, jako průvodce na hradech a zámcích, ve státní správě, ale i v oblasti kultury a médií.

      Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Studium je koncipováno jako potenciální základ navazujícího magisterského studia učitelství ruského jazyka pro 2. stupeň ZŠ a SŠ a dalších příbuzných studijních programů v oblasti rusistiky. Absolvent, který nebude pokračovat v navazujícím magisterském studiu, se v oblasti školství uplatní jako vychovatel, pedagog volného času a asistent kvalifikovaného pedagoga. Vzhledem k dosažené úrovni komunikační kompetence na úrovni B2, v některých aspektech s přesahy do úrovně C1, podle Společného evropského referenčního rámce může najít uplatnění i mimo sféru vzdělávání v různých domácích i mezinárodních institucích a organizacích, v médiích a tiskových agenturách.