Termín podání přihlášky: | 28.02.2025 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Matematika se zaměřením na vzdělávání (B0114A170007) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 3 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Možnost upuštění od přijímací zkoušky: | ano |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
1 / 2Termín podání přihlášky: | 28.02.2025 |
---|
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 910 Kč |
---|
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Cílem studia bakalářského studijního programu Matematika se zaměřením na vzdělávání je zajistit široké všeobecné vzdělání studentů v oblasti matematiky v širších souvislostech univerzitního vzdělání včetně základů pedagogiky a psychologie, rozvinout jejich matematickou kulturu a připravit je na praktické aplikace získaných poznatků při výkonu povolání, především v oblasti zájmové činnosti dětí, mládeže a dospělých a ve státní správě při zpracování dat.
Bakalářský studijní program Matematika se zaměřením na vzdělávání byl od počátku připravován s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia bude následné magisterské studium učitelství matematiky jako všeobecně vzdělávacího předmětu pro ZŠ a SŠ.
Součástí studijního programu v plánu maior je zpracování bakalářské práce.
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - minor
Bakalářský studijní program formuje a prohlubuje formou přednášek a seminářů konaných v jazyce francouzském vědomosti v oboru francouzských studií, jak v lingvistických a literárních disciplínách, tak v oblasti kulturní antropologie a frankofonie. Směřuje k zvládnutí teoretických základů filologického oboru a k propojení teoretických znalostí s jejich konkrétní praktickou aplikací včetně komunikace v jazyce písemnou i ústní formou (dosažená úroveň jazykových znalostí a dovedností ve francouzštině je B2+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky). K studentově vzdělanostní výbavě patří rovněž kultura vyjadřování i cit pro jazyk coby svébytnou hodnotu, která přesahuje účelovou rovinu dorozumívání (komunikační funkci).
Studijní program v plánu minor respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT.
Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.
2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Uchazeč má v písemném testu projevit znalosti a dovednosti z matematiky odpovídající úrovni gymnázia. Test obsahuje 10 úloh, z nichž každá je hodnocena čtyřmi body. Minimální počet bodů pro úspěšné složení písemného testu je 10 bodů. Pokud uchazeč této hranice nedosáhne, je jeho výsledek stanoven na 0 bodů. U přijímacích zkoušek není dovoleno používat žádné technické prostředky (jako kalkulačky nebo mobilní telefony) ani písemné materiály (včetně tabulek).
Délka trvání testu je 60 minut.
Přijímací zkouška z matematiky je stejná u programu s plány maior/minor i plného studijního plánu. Pokud se uchazeč přihlásí na maior/minor i plný studijní plán, koná přijímací zkoušku jen jednou.
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška z francouzského jazyka má formu písemného testu (40 bodů). Testuje jazykové znalosti uchazeče v rozsahu středoškolského studia na jazykové úrovni A2-B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokladem je hlubší zájem o francouzské dějiny, reálie, literaturu, jakož i o aktuální politické a společenské dění ve Francii a frankofonním světě, včetně historie a současnosti francouzského školství. Přijímací zkouška se skládá z testu zaměřeného na francouzský jazyk, literaturu a reálie frankofonního světa.
Délka trvání testu je 40 min.
Přijímací zkouška z francouzského jazyka je stejná u studijního plánu maior i minor.
Více informací včetně ukázkového přijímacího testu lze najít na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/
Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 02.06.2025 | Do: | 20.06.2025 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 25.06.2025 | Do: | 26.06.2025 |
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z programu Matematika se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém programu, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.
Žádost se podává elektronicky prostřednictvím informačního systému po zaevidování přihlášky na studijním oddělení fakulty nejpozději do 7. 3. 2025. Součástí žádosti je potvrzení, že uchazeč byl účastníkem krajského kola matematické olympiády kategorie A nebo úspěšným řešitelem krajského kola kategorie B nebo C nebo získal v soutěži Matematický klokan aspoň 80 bodů v kategoriích Junior nebo Student nebo potvrzení, že absolvoval Národní srovnávací zkoušky SCIO z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl ve společné části maturitní zkoušky z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl v didaktickém testu nepovinné zkoušky profilové části maturitní zkoušky Matematika+ nebo Matematika rozšiřující.
V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2025. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 7. 3. 2025. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného programu. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2025, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Série učebnic matematiky pro gymnázia:
Autorský kolektiv. Matematika pro gymnázia. Praha: Nakladatelství Prometheus.
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
RADIMSKÁ, J., HORAŽĎOVSKÁ,M. Antologie francouzské literatury. Plzeň: Fraus, 2002.
MATHIEUX, J. Stručné dějiny Francie. Plzeň: Fraus, 2003.
LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Dubicko: Infoa, 2011.
ŠRÁMEK, J. Dějiny francouzské literatury v kostce. Praha: Votobia, 2003.
STEELE, R. Civilisation progressive du français – Niveau intermédiaire. Paris : CLE International, 2020 (2e édition).
GOLIOT-LÉTÉ, A., MIQUEL, C. Vocabulaire progressif du français - Niveau intermédiaire (A2/B1. Paris : CLE International, 2017 (3e édition).
THIÉVENAZ, O. Grammaire progressive du français - Niveau intermédiaire (A2/B1) Paris : CLE International, 2017 (4e édition).
Tzv. „zjednodušená“ četba v originále, případně bilingvní četba (různá nakladatelství), úroveň A2-B1.
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Absolvent bakalářského studijního programu je kvalifikován pracovat jako vychovatel, asistent pedagoga a pedagog volného času. Může vykonávat další kvalifikované profese na úřadech a v institucích soukromého i státního sektoru, např. na úřadech práce, na odborech sociálního zabezpečení, v nadacích a občanských sdruženích orientovaných na mimoškolní vzdělávací aktivity, na zájmovou činnost dětí, mládeže i dospělých a na organizaci aktivního trávení volného času. Díky svým matematickým vědomostem je adaptabilní na měnící se pracovní podmínky především v oblasti práce s daty a přiměřeně v oblasti informačních technologií.
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Studium je koncipováno jako potenciální základ pro navazující magisterské studium učitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň ZŠ a SŠ a případně dalších blízkých studijních programů v oblasti romanistiky. Absolvent, který nebude pokračovat v navazujícím magisterském studiu, se v oblasti školství uplatní jako vychovatel, pedagog volného času a asistent kvalifikovaného pedagoga či lektor. Vzhledem k dosažené úrovni jazykové kompetence může najít uplatnění i mimo sféru vzdělávání v různých domácích i mezinárodních institucích a organizacích, knihovnách, v médiích a tiskových agenturách.