Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Logopedie (0915TA190002)

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Logopedie (N0915A190002)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 25
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    26 / 50

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 910 Kč
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Cílem studijního programu je připravit odborníky v oboru logopedie a surdopedie s širokým společenskovědním rozhledem zaměřeným na pedagogicko-psychologické disciplíny, konkrétně odborně erudovaných pro logopedickou a surdopedickou činnost ve školách zřízených podle §16 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), a pro poradenská zařízení na pozici školského logopeda. Studijní program je odborně zaměřen na logopedickou a surdopedickou intervenci poskytovanou osobám s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v rovině diagnostiky, poradenství, terapie a prevence. Studium přináší poznatky pro období raného, předškolního, školního a dospělého věku v oblasti vzdělávací, zdravotní, pracovní i sociální sféry. Součástí studia je i seznámení s komunikačními systémy užívanými osobami se sluchovým postižením.

      Následná příprava budoucích logopedů ve zdravotnictví/klinických logopedů se řídí zákonem č. 96/2004 Sb., o nelékařských zdravotnických profesích a aktualizovanou vyhláškou č. 55/2011 Sb., o činnostech zdravotnických pracovníků ve znění pozdějších předpisů.

      Následná příprava budoucích školských logopedů se řídí zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění účinném od 1.9.2023.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

      Studijní program je uskutečňován bez specializace.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Písemný test z logopedie, surdopedie a speciální pedagogiky v rozsahu vědomostí bakalářského studijního programu Speciální pedagogiky a Speciální pedagogiky/Logopedie. Maximální počet bodů z testu 30.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 02.06.2025 Do: 20.06.2025
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 25.06.2025 Do: 26.06.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      S ohledem na Rámcové požadavky na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků (MŠMT), musí být uchazeč absolventem bakalářského studijního programu Speciální pedagogika. Státní zkouška, kterou se ukončuje studium v bakalářském studijním programu, se skládá ze samostatné části státní zkoušky logopedie a surdopedie.

      Uchazeč doloží výpis předmětů absolvovaných v předchozím studiu včetně jejich výsledků spolu s dokladem o dosaženém vzdělání.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. (2011). Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: ComputerPress. ISBN 978-80-251-1829-0.

      BOČKOVÁ, Barbora. Vybrané kapitoly z alternativní a augmentativní komunikace. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 9788021078963. 

      BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. (2012). Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada. ISBN 978-802-4730-080.

      FISCHER, Slavomil, ŠKODA, Jiří, SVOBODA, Zdeněk a ZILCHER, Ladislav. (2014). Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-792-7.

      HÁDKOVÁ, Kateřina. (2016). Člověk se sluchovým postižením. Praha: Pedagogická fakulta UK. ISBN978-80- 7290-619-2.

      HRUBÝ, Jaroslav. (1997). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených. ISBN 80-7216-006-0.

      HRUBÝ, Jaroslav. (1999). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 2. přeprac. a rozšíř. vyd. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených. ISBN 80-7216-096-6.

      KLENKOVÁ, Jiřina. (2006). Logopedie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1110-2.

      KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora a Ilona BYTEŠNÍKOVÁ. (2012). Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-229-1.

      KOMORNÁ, Marie. (2008). Psaná čeština českých neslyšících - čeština jako cizí jazyk. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. ISBN 978-80-87153-44-4.

      KOUKOLÍK, František. (2012). Lidský mozek. Funkční systémy. Norma a poruchy. 3. přeprac. vydání. Praha: Galén. ISBN 9788072627714.

      KOUKOLÍK, František. (2022). Lidský mozek. 4. přeprac. vydání. Praha: Galén. ISBN 9788074926044. 

      KRAHULCOVÁ, Beáta. (2013). Dyslalie - patlavost. 2. přeprac. vydání. Praha: Beakra, 2013. ISBN 9788090386310.

      LECHTA, Viktor. (2002). Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál. ISBN 80-7178-572-5.

      LECHTA, Viktor. a kol. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál. ISBN 80-7178- 801-5.

      LECHTA, Viktor a kol. (2005). Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál. ISBN 80-7178-961-5.

      LECHTA, Viktor a kol. (2011). Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál. ISBN 9788073679019.

      LECHTA, Viktor. (2010). Koktavost: integrativní přístup. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-643-8.

      MACUROVÁ, Alena. (2008). Dějiny výzkumu znakového jazyka u nás a v zahraničí. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. ISBN 978-80-87218-00-6.

      NEUBAUER, Karel. (2011). Artikulace a fonologické rozlišení hlásek. Nakladatelství Tobiáš. ISBN 978-80-7311-118-2.

      NĚMEC, Zbyněk, KVĚTOŇOVÁ, Lea, HÁJKOVÁ, Vanda a kol. Školní speciální pedagog v perspektivě inkluzivního vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta UK. ISBN 978-80-7603-450-1.

      SERVUSOVÁ, Jana. (2008). Kontrastivní lingvistika – český jazyk x český znakový jazyk. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. ISBN978-80-87153-07-9.

      SLÁNSKÁ BÍMOVÁ, Petra a Lenka OKROUHLÍKOVÁ. (2008). Rysy přirozených jazyků. Český znakový jazyk jako přirozený jazyk. Lexikografie. Slovníky českého znakového jazyka. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. ISBN 978-80-87153-93-2.

      SMOLÍK, Filip a Gabriela SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ. (2015). Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada. ISBN  978-80-247-4240-3.

      ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-340-6.

      VALENTA, Milan. (2014). Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0602-6.

      Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění platném k 1. lednu kalendářního roku přijímací zkoušky.

      Zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění platném k 1. lednu kalendářního roku přijímací zkoušky.

      Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění platném k 1. lednu kalendářního roku přijímací zkoušky.

      Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění účinném od 1.9.2023.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolvent magisterského studijního programu Logopedie po úspěšném ukončení studia disponuje všeobecnými, odbornými dovednostmi. Uplatnění absolventů se předpokládá v pracovních poradenských pozicích, ve kterých budou v osobním kontaktu s dětmi, žáky, studenty, dospělými osobami a osobami ve stáří s narušenou komunikační schopností a sluchovým postižením. Budou provádět speciálněpedagogickou diagnostiku, navrhovat a konstruovat individuální plány, vést intervence a speciálněpedagogické poradenství, jednat a kooperovat s odborníky na mezioborové úrovni. Budou připraveni na komunikaci a spolupráci s rodiči dětí a žáků a pedagogy speciálních i běžných škol.

      Kvalifikační připravenost a míru profesní adaptability na podmínky a požadavky praxe:

      - Získání kompetencí k edukaci dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění účinném od 1.9.2023.

      - Získání kompetencí ve školství v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění účinném od 1.9.2023.

      - Získání kompetencí ve zdravotnictví v souladu se zákonem č. 96/2004 Sb., o nelékařských zdravotnických profesích a vyhláškou č. 55/2011 Sb., o činnostech zdravotnických pracovníků ve znění pozdějších předpisů. Asociace klinických logopedů zveřejňuje podmínky pro vstup do specializační přípravy (samostatná část státní zkoušky logopedie a samostatná část státní zkoušky surdopedie), viz: https://www.klinickalogopedie.cz/index.php?pg=vzdelavani--postgradualni-vzdelavani--zarazeni-do-oboru