Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Biologie a patologie buňky (0511VD350004)

    Fakulta: 3. lékařská fakulta
    Studijní program: Biologie a patologie buňky (P0511D350004)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: doktorské
    Jazyk výuky: čeština
    Standardní doba studia: 4 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    1 / 1

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 30.04.2024
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 780
      Poznámka: Studijní programy jsou uskutečňovány bez specializace.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Předmětem studia je dynamika, vzájemné vztahy a funkčně-strukturální charakteristika
      základních komponent eukaryotické buňky v normě, experimentu a patologii. Dále jsou to
      obecné funkční projevy buňky, jako jsou buněčný cyklus, pohyb atd., včetně jejích
      regulačních mechanizmů.
      Metodickou dominantou jsou zejména moderní metody světelné a elektronové mikroskopie.
      Obor se překrývá s celou řadou dalších oborů, zejména s genetikou, molekulární biologií,
      strukturní biologií, biochemií a fyziologií.
      DSP jsou bez specializace
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Přijímací řízení musí absolvovat každý uchazeč. Je nezbytně nutná osobní účast předpokládaného školitele. Přijímací zkouška probíhá před komisí formou ústního pohovoru a prověřuje způsobilost studenta k vědecké práci v oboru. Komise hodnotí:
      1. Kvalitu projektu dizertace a kvalitu zpracování – Maximální počet bodů za celou položku – 5 bodů
      2. Vztah tématu k zaměření předpokládaného školitele a jeho výzkumným projektům – Maximální počet bodů za celou položku – 5 bodů
      3. Způsob prezentace projektu uchazečem – Maximální počet bodů za celou položku – 5 bodů
      4. Základní teoretické znalosti uchazeče ve vztahu k tématu dizertace a všeobecný přehled o buněčné biologii - reakce na otázky členů komise – Maximální počet bodů za celou položku – 5 bodů
      Každý člen komise hodnotí odstavce 1-4 zvlášť v rozsahu 0-5 bodů. Z bodového hodnocení jednotlivých členů komise se vypočítá aritmetický průměr. Zaokrouhlení bude na celá čísla – pro hodnoty 0,0-0,49 směrem dolů na nejbližší celé číslo. Pro hodnoty 0,50-0,99 směrem nahoru, na nejbližší celé číslo.
      Minimální bodová hranice pro přijetí: 4 body.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v doktorském studijním programu je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 01.06.2024 Do: 30.06.2024
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 01.07.2024 Do: 10.07.2024
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Literatura je doporučována jednotlivými potencionálními školiteli. Vychází se přitom ze zaměření předpokládané disertace a oboru, ve kterém bude práce realizována. Jedná se zejména o monografie a renomované IF časopisy. Doporučená literatura je zveřejněna u profilů jednotlivých školitelů.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Absolvent oboru je seznámen se základy biologie buňky a s biologickou podstatou základních typů patologických procesů. Maximální znalosti jsou vyžadovány v oblasti problematiky disertační práce. Je seznámen se základními typy metodických přístupů používaných ke studiu buněk. Osvojil si samostatné vědecké myšlení, tj. schopnost shromáždit a kriticky zhodnotit současný stav vědomostí a navrhnout řešení, včetně experimentálního modelování. Metodické přístupy zvolené pro řešení tématu zvládá samostatně. Je schopen interpretace získaných výsledků a diskusi k nim na vědeckých akcích. Své znalosti z oboru a nově získané poznatky je schopen předávat v rámci pre- i postgraduálních výukových procesů.