Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Didaktika českého jazyka (0111VD300033)

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Didaktika českého jazyka (P0111D300033)
    Forma studia: kombinovaná
    Druh studia: doktorské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 1
    Standardní doba studia: 4 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    1 / 1

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 31.03.2024
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 780,-
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Studijní program Didaktika českého jazyka je zaměřen na vědeckou výchovu doktorandů v oblasti systematického výzkumu různých aspektů osvojování a edukace českého jazyka. Zabývá se modelováním teoretických konceptů na základě empirického výzkumu didaktických jevů manifestujících se především v rámci školního vyučování. Cílem doktorského studijního programu je připravit kvalifikované badatele v oboru didaktiky českého jazyka. Studijní program se soustředí na vědecké bádání a samostatnou tvůrčí činnost v propojených oblastech: 1. osvojování a edukace českého jazyka jako jazyka mateřského nebo jako jazyka druhého,

      2. fungování českého jazyka v školské pedagogické komunikaci.

      Absolventi budou připraveni vědeckými nástroji řešit aktuální problémy jazykové výchovy a jazykového vzdělávání na základních a středních školách, resp. v přípravě učitelů českého jazyka, a to včetně problémů inkluzivního vzdělávání.

      Studijní program bez specializace.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška:

      Základní podmínkou je magisterské vysokoškolské vzdělání, preferováno je vzdělání v oboru učitelství českého jazyka nebo učitelství pro 1. stupeň ZŠ nebo v učitelských filologických oborech.

      Přijímací zkouškou budou prověřovány přiměřená odborná vyprofilovanost a hluboký zájem o předmět doktorského studia, znalost profilových bohemistických disciplín a bezpečná orientace v lingvistickém, lingvodidaktickém a pedagogickém základu oboru, tedy v lingvistické, lingvodidaktické a pedagogické literatuře.

      Dále budou vyžadovány:

      - alespoň minimální odborná aktivita (např. i studentské práce)

      - předpoklady k vědecké práci – vize vlastního výzkumného záměru, schopnost jeho formulace a obhájení (návrh výzkumného projektu podaného spolu s přihláškou)

      Kriteria hodnoceni: Uchazeč může získat maximálně 10 bodů, schválený počet bodů pro přijetí je získání minimálně 7 bodů.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v doktorském studijním programu je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 14.06.2024 Do: 14.06.2024
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 28.06.2024 Do: 28.06.2024
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

       

      Absolvent/absolventka doktorského studijního programu Didaktika českého jazyka je vybaven/a teoretickými znalostmi a badatelskými kompetencemi v oboru didaktiky českého jazyka. Je připraven/a pracovat v oblasti vědeckého výzkumu a v oblasti vysokoškolské výuky. Může se profesně uplatnit na vědecko-pedagogických a na vědecko-výzkumných pracovištích či na klíčových odborných pozicích nižších stupňů vzdělávání.

      Absolvent/absolventka studijního programu disponuje

      - výstupními znalostmi prohloubeného lingvistického základu oborové didaktiky, vývojových tendencí v didaktice mateřského jazyka, současného stavu vědeckého poznání a metodologie didaktického výzkumu;

      - výstupními dovednostmi, zejm. prohloubenou schopností práce s vědeckými prameny, zvnitřněním etických zásad vědecké práce, prohloubením pracovních návyků, schopností identifikovat hlavní didaktické problémy a řešit je vědeckými metodami, schopností aplikovat teoretické znalosti při konstrukci a organizaci výzkumných šetření, schopností publikovat a argumentovat na vědeckém fóru.

      Může se uplatnit jako badatel/ka na vědeckých a vědecko-pedagogických pracovištích, jako vyučující didaktiky českého jazyka a jejích subdisciplín, jako autor/ka a posuzovatel/ka kurikulárních a edukačních materiálů apod.