Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Hudební teorie a pedagogika (0111VD300016)

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Hudební teorie a pedagogika (P0111D300016)
    Forma studia: kombinovaná
    Druh studia: doktorské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 2
    Standardní doba studia: 4 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    2 / 3

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 31.03.2024
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 780,-
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Doktorské studium je koncipováno jako příprava vědeckých pracovníků schopných samostatné tvůrčí činnosti a rozvíjení hudební pedagogiky v kontextu s hudební teorií. Studium má systematicky prohlubovat znalosti v oboru, má zprostředkovávat výsledky hudebněpedagogického a hudebněvědného výzkumu včetně vzdělávacích trendů v hudební pedagogice a má rozvíjet kompetence k samostatné výzkumné práci. Studium zajišťuje vědní rámec pro bádání na poli hudební pedagogiky v sepětí s hudební teorií.

      Studijní program bez specializace.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Předpokladem k přijetí do doktorského studia je ukončené magisterské studium v oboru hudební výchova (případně v kombinaci s obory nástroj nebo sbormistrovství) nebo v oboru příbuzném. Přijímací řízení je zaměřeno na zjištění hloubky a rozsahu znalostí potřebných k úspěšnému absolvování studia podle vybrané specializace a se zaměřením na téma disertační práce.

      Přijímací zkouška:

      Předpoklady pro vědeckou práci v oboru jsou ověřovány rozpravou k předloženému projektu. Projekt v rozsahu do 10 stran na uchazečem zvolené téma má obsahovat charakteristiku a současný stav řešení výzkumné problematiky, základní představu o cíli a struktuře disertační práce, uvažované metody výzkumné práce a přehled odborné literatury, která je pro řešení tématu rozhodující a kterou uchazeč při přípravě projektu využil. V rozpravě uchazeč vysvětlí vlastní dosavadní zkušenost s řešením navržené problematiky nebo problematiky obdobné, doloží znalost současného stavu řešené problematiky a doloží ji charakteristikou relevantních výsledků, doloží znalost literatury, kterou v projektu uvádí jako rozhodující zdroje (obsah publikací a jejich význam pro vlastní uchazečův badatelský záměr), doloží znalost metodologie, kterou zamýšlí využít při řešení svého badatelského záměru, a svůj badatelský záměr podrobí rámcové SWOT analýze, v níž nastíní harmonogram řešení badatelského záměru s časovou rezervou vyplývající z definovaných rizik.

      Podmínkou k přijetí je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu podobného zaměření. Doktorský studijní program navazuje na studijní program Učitelství pro střední školy, Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – hudební výchova, Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – Hra na nástroj, Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – Sbormistrovství, Hudební věda, Muzikologie, Estetika, Hudební teorie a Hudební umění.

      Kritéria hodnoceni: Uchazeč může získat maximálně 10 bodů, schválený počet bodů pro přijetí je získání minimálně 7 bodů.

       

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v doktorském studijním programu je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 14.06.2024 Do: 14.06.2024
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 28.06.2024 Do: 28.06.2024
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Absolvent má zevrubné znalosti v oblasti tématu své disertační práce, disponuje znalostmi a dovednostmi z disciplín, které s touto prací souvisely. Je připraven pro pedagogické působení v terciární sféře vzdělávání i pro samostatnou vědeckou práci v oblastech čerpajících z výsledků hudebněpedagogické a hudebněteoretické činnosti. Vyjadřuje se kvalifikovaně k odborným tématům, je schopen prezentovat výsledky své činnosti na mezinárodní úrovni, má zkuše-nost s výzkumnou, publikační a grantovou činností. Je schopen řešit problémy hudební teorie a pedagogiky ve vzdělávacích institucích a v institucích zaměřených na výzkumnou práci v této oblasti, na jeho aplikace v praxi a na prezentaci výsledků hudebněteoretické a hudebněpedagogické činnosti.