Termín podání přihlášky: | 29.02.2024 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Speciální pedagogika/Logopedie (B0111A190014) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 25 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
28 / 435Termín podání přihlášky: | 29.02.2024 |
---|
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 880 |
---|
Cílem studijního programu Speciální pedagogika/Logopedie je připravit odborníky k aplikaci postupů užívaných k depistáži dětí s rizikem narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení a aplikaci stimulace řečového a jazykového vývoje dětí a žáků s důrazem na prevenci sekundárních důsledků, a na základě toho připravit absolventy pro speciálně pedagogickou činnost s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách/třídách hlavního vzdělávacího proudu i ve školách/třídách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona. Studijní program Speciální pedagogika/Logopedie je odborně zaměřen v souladu se současným pojetím výchovy a vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na oblast inkluzivního přístupu, a to v komplexním mezioborovém pojetí.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.
Přijímací zkouška je jednokolová.
Písemný test: Jde o test středoškolských znalostí z oblastí relevantních pro studium speciální pedagogiky (biologie člověka, humanitní vědy). Test se skládá ze 40 otázek, trvá 20 minut, maximální možný počet získaných bodů je 40. Test slouží k prověření znalostí nutných pro pochopení biologické podstaty zdravotního postižení a sociálního kontextu života člověka se znevýhodněním. Náročnost znalostního testu vychází z učebních osnov výukových předmětů Biologie pro čtyřletá gymnázia a Základy společenských věd pro střední školy. Test je připravován Katedrou speciální pedagogiky PedF UK.
Test trvá 20 min.
Test je shodný s testem pro programy Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání a Speciální pedagogika/Logopedie.
Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2024 | Do: | 18.06.2024 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 25.06.2024 | Do: | 26.06.2024 |
Zdravotní způsobilost: | všeobecný lékař |
Uchazeč nemá narušenou komunikační schopnost; tuto skutečnost dokládá potvrzením logopeda. Uchazeč se sluchovým postižením může podat žádost o udělení výjimky z dodání potvrzení logopeda, ale dodává potvrzení odborného lékaře o sluchovém postižení. Žádost uchazeč odevzdává současně s přihláškou ke studiu do 29. 2. 2024. Potvrzení logopeda je nutné dodat do 29. 2. 2024.
NOVOTNÝ, Ivan a HRUŠKA, Michal. Biologie člověka. 5., rozšířené a upravené vydání. Praha: Fortuna, 2015. ISBN 978-80-7373-128-1.
DENGLEROVÁ, Denisa et al. Společenské vědy pro střední školy. 1. díl. Brno: Didaktis, 2009. ISBN 978-80-7358-144-2.
DUFEK, Pavel et al. Společenské vědy pro střední školy. 2. díl. Brno: Didaktis, 2010. ISBN 978-80-7358-152-7.
DOBEŠOVÁ, Lenka et al. Společenské vědy pro střední školy. 3. díl. 2. vyd., aktualiz. a dopl. v souladu s novým občanským zákoníkem. Brno: Didaktis, 2014. ISBN 978-80-7358-233-3.
BRÁZDA, Radim et al. Společenské vědy pro střední školy. 4. díl. Brno: Didaktis, 2011. ISBN 978-80-7358-175-6.
Absolvent bakalářského studijního programu po úspěšném ukončení studia disponuje všeobecnými, odbornými dovednostmi. Uplatnění absolventa bakalářského studijního programu Logopedie se předpokládá v asistentských pracovních pozicích ve školství, zdravotnictví a v resortu ministerstva práce a sociálních věcí, na kterých jsou v osobním kontaktu s dětmi a žáky s NKS a SP. Absolvent je připraven na komunikaci a spolupráci s rodiči dětí a žáků a pedagogy speciálních i běžných škol.
Kvalifikační připravenost a míra profesní adaptability na podmínky a požadavky praxe: získání kompetencí k edukaci dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu se zákonem č. 563/204 Sb., ve znění pozdějších novelizací.