Termín podání přihlášky: | 29.02.2024 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání (B0114A280007) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 5 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
2 / 7Termín podání přihlášky: | 29.02.2024 |
---|
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 880 |
---|
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - maior
Bakalářské studium oboru Tělesná výchova a sport se zaměřením je koncipován jako předstupeň navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy. Obor neposkytuje kvalifikaci pro práci učitele na jakémkoli stupni školy, jeho absolvování připravuje vysokoškolsky vzdělané odborníky pro široké uplatnění v profesích vázaných na tělovýchovné a sportovní volnočasové aktivity dětí, mládeže i dospělých, na práci v institucích, které s těmito aktivitami souvisejí. Oborová příprava pro práci v tělesné výchově a sportu je založena na povinných předmětech všeobecného univerzitního základu, včetně složky biomedicinských disciplín, dále antropomotoriky, kineziologie, historie a současnost tělesné kultury, sportovního tréninku, psychologie a sociologie tělesné výchovy a sportu a dalších. Pohybové dovednosti, didaktické, metodické a organizační vybavení získávají studenti ve sportovních disciplínách, jako je atletika, gymnastika, plavání, sportovní hry, outdoorové aktivity, lyžování, bruslení a lední hokej, sporty a pobyt v přírodě, ve zdravotní tělesné výchově, sportovních masážích a regeneraci aj. Vzdělávání se realizuje v podobě průběžné semestrální výuky či formou internátních kurzů. Absolvování uvedených disciplín zakládá základní stupeň metodicko organizační, trenérské nebo cvičitelské kvalifikace. Skupina povinně volitelných předmětů vytváří nadstavbu, z níž si student vybírá disciplíny dle svého zájmu a předpokládané budoucí profesní orientace. Student je souběžně vzděláván ve druhém aprobačním oboru, jehož výběr je variabilní. Absolvent má vytvořeny předpoklady k úspěšnému studiu navazujícího magisterského programu učitelství tělesné výchovy.
Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu maior je zpracování bakalářské práce.
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - minor
Studijní obor Informační technologie se zaměřením na vzdělávání poskytuje ucelené vysokoškolské bakalářské vzdělání orientované jak na disciplíny související s přípravou učitelů – na pedagogiku, psychologii a obecnou a oborovou didaktiku, tak na oblast informačních a komunikačních technologiích, zejména na základy informatiky, algoritmizaci a programování, zpracování dat a informací prostředky informačních a komunikačních technologií, vývoj webových aplikací, operační systémy a jejich administraci, počítačové sítě, jejich vytváření a správu, návrh a realizaci databázových a informačních systémů, počítačovou grafiku a tvorbu multimediálních aplikací.
Zaměření studijního programu je současně koncipováno s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia, bude navazující magisterské studium Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy. Během studia bude proto snahou podpořit vztah studentů ke školským institucím, a to též prostřednictvím praxí, odborných exkursí či řešením bakalářských prací se vztahem ke školství. I v případě, že se absolventi nerozhodnou pro navazující magisterské studium, jsou připraveni pracovat s dětmi a mládeží v oblasti mimoškolních vzdělávacích aktivit, ale i v řadě profesí a funkcí ve společnostech či institucích zabývajících se zpracováním dat a informací, obchodem nebo poskytováním služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT.
Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.
2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška je talentová. Testovány jsou dovednosti v následujících sportovních odvětvích: plavání, atletika, gymnastika, sportovní hry (basketbal a volejbal).
Za každé odvětví je možno získat maximálně 10 bodů, dosažené body se za jednotlivé části talentové zkoušky se sčítají, celkově je možno dosáhnout max. 40 bodů.
V případě, že uchazeč získá ze dvou sportovních odvětví 0 bodů, celá talentová zkouška je hodnocena 0 body.
U uchazečů ke studiu oboru TV na PedF se předpokládají základní dovednosti v bruslení, lyžování a jízdě na kole. Uchazeč, který je přijatý ke studiu TV musí počítat s finančními náklady spojenými s povinností absolvovat výuku a povinné kurzy (např. sportovní vybavení, doprava, platba za kurz atd.)
PLAVÁNÍ (max. 10 bodů)
Uchazeči o studium musí zaplavat vzdálenost 100m souvisle bez přerušení jedním ze tří libovolně zvolených plaveckých způsobů kraul, prsa,znak který nesmí v průběhu plavání měnit. Kontakt se stěnami bazénu je povolen pouze při obrátce. Součástí 100m úseku je střemhlavý startovní skok (i v případě volby plaveckého způsobů znak). Pokud se uchazeč nedostaví na start, nedokončí trať nebo nesplní uvedené podmínky, nezíská žádný bod.
Dosažené časy jsou hodnoceny v rozsahu 0 - 10 bodů dle uvedené tabulky minimálních časových limitů.
Plavání - hodnocení:
muži |
|
čas |
bodové hodnocení |
do 1:12,0 |
10 |
1:12,1 - 1:13,8 |
9 |
1:13,9 - 1:15,9 |
8 |
1:16,0 - 1:18,4 |
7 |
1:18,5 - 1:21,4 |
6 |
1:21,5 - 1:25,2 |
5 |
1:25,3 - 1:29,9 |
4 |
1:30,0 - 1:36,2 |
3 |
1:36,3 - 1:44,8 |
2 |
1:44,9 - 1:56,0 |
1 |
1:56,1 a více |
0 |
ženy |
|
čas |
bodové hodnocení |
do 1:21,0 |
10 |
1:21,1 - 1:23,0 |
9 |
1:23,1 - 1:25,3 |
8 |
1:25,4 - 1:28,0 |
7 |
1:28,1 - 1:31,3 |
6 |
1:31,4 - 1:35,2 |
5 |
1:35,3 - 1:40,1 |
4 |
1:40,2 - 1:46,4 |
3 |
1:46,5 - 1:54,6 |
2 |
1:54,7 - 2:05,0 |
1 |
2:05,1 a více |
0 |
Obrátky se u jednotlivých plaveckých způsobů provádí dle platných Pravidel plavání
Pozn.:
- uchazeči musí mít plaveckou čepici
- provedení plaveckých způsobů, obrátek a startu je možno shlédnout na těchto odkazech:
ZNAK https://www.youtube.com/watch?v=_UVEVY7sz8E
PRSA https://www.youtube.com/watch?v=fuURmiekLq8
KRAUL https://www.youtube.com/watch?v=cGXqQtqUubs
ATLETIKA (max. 10 bodů)
Zkouška probíhá dle pravidel atletiky (s výjimkou šestiskoku).
100m |
||||||
muži [s] |
ženy [s] |
klasifikace |
||||
11,9 a méně |
13,9 a méně |
1 |
||||
12,0 - 12,9 |
14,0 - 15,2 |
2 |
||||
13,0 - 14,2 |
15,3 - 16,7 |
3 |
||||
14,3 a více |
16,8 a více |
4 |
||||
Šestiskok - počítá se lepší výkon ze dvou pokusů. |
||||||
muži [m] |
ženy [m] |
klasifikace |
||||
16,00 a více |
13,00 a více |
1 |
||||
15,99 - 15,00 |
12,99 - 12,00 |
2 |
||||
14,99 - 14,00 |
11,99 - 11,00 |
3 |
||||
13,99 a méně |
10,99 a méně |
4 |
||||
Míček (granát) 350 g |
||||||
muži [m] |
ženy [m] |
klasifikace |
||||
60 a více |
40 a více |
1 |
||||
50 - 59 |
32 - 39 |
2 |
||||
35 - 49 |
20 - 31 |
3 |
||||
34 a méně |
19 a méně |
4 |
||||
Běh 1500m / 800m |
||||||
muži 1500m [min] |
ženy 800m [min] |
klasifikace |
||||
4:50,0 a méně |
2:45,0 a méně |
1 |
||||
4:50,1 - 5:15,0 |
2:45,1 - 3:00,0 |
2 |
||||
5:15,1 - 6:00,0 |
3:00,1 - 3:35,0 |
3 |
||||
6:00,1 a více |
3:35,1 a více |
4 |
||||
- Šestiskok - provedení
Z místa od odrazové čáry (čára je součástí překonávané vzdálenosti) násobené skoky střídnonož, nepřerušovaně, s cílem doskákat co nejdále. Poslední, šestý skok, je proveden s dopadem na jedno nebo obě chodidla. (Pozn. Jedná se vlastně o násobné odrazy s náponem nebo odpichy (nikoliv dálkové skoky známé z gymnastiky).
- Šestiskok - měření
Od odrazové čáry k poslední stopě chodidla (chodidel) po šestém dopadu.
Celkové hodnocení atletiky |
|||||||||||
součet klasifikací |
4-5 |
6-7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
Počet bodů |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
0 |
K talentové přijímací zkoušce doporučujeme běžecké tretry!
GYMNASTIKA (max. 10 bodů)
Hodnocení je dle pravidel sportovní gymnastiky.
MUŽI
- Hrazda dosažná (po hlavu): výmyk – toč vzad – podmet (max. 4 body)
- Kůň nadél (110 cm): roznožka (max. 2 body)
- Akrobacie: stoj spatný – připažit – z rozběhu a přemetového poskoku přemet stranou s půlobratem (rondát) – kotoul vzad – kotoul vzad do zášvihu – stoj spatný – připažit - výkrokem pravé/levé stoj na rukou a kotoul – stoj spatný – připažit. (max. 4 body)
ŽENY
- Hrazda dosažná (po hlavu): výmyk – toč vzad – podmet (max. 4 body)
- Kůň našíř (110 cm): skrčka (max. 2 body)
- Akrobacie: stoj spatný – připažit – z rozběhu a přemetového poskoku přemet stranou s půlobratem (rondát) – kotoul vzad – kotoul vzad do vzporu stojmo – stoj spatný – připažit - výkrokem pravé/levé stoj na rukou a kotoul – stoj spatný – připažit. (max. 4 body)
Celkové hodnocení gymnastiky je součet bodů ze všech disciplín.
SPORTOVNÍ HRY (max. 10 bodů)
Basketbal
Test správného technického provedení, úspěšnosti střelby vrchem (nad hlavou) a dodržení pravidel: driblink zprava pravou rukou ke koši ze vzdálenosti 8 m pod úhlem 45°, dvojtakt zakončený střelbou (1. pokus), driblink doleva od koše, obrat, zleva driblink levou rukou ke koši, dvojtakt zakončený střelbou (2. pokus), driblink doprava od koše, obrat a znovu vše 2x opakovat, tj.: 6 pokusů bez přerušení za dobu 40s.
- Basketbal hodnocení:
úspěšné dvojtakty |
body |
|
6 |
5 |
|
5 |
5 |
|
4 |
4 |
|
3 |
3 |
|
2 |
2 |
|
1 |
1 |
|
Volejbal
a) Test odbití obouruč vrchem
Dvojice uchazečů provádí volejbalové odbití vrchem na vzdálenost 4 až 5 metrů. Hodnotí se technika odbití obouruč vrchem, pohyb hráče a kontrola míče.
Hodnocení (max. 3 body):
- drobné chyby v technickém provedení - 2 body,
- drobné chyby v technickém provedení + horší kontrola míče - 1 bod,
- chyby v technickém provedení odbití, nedostatečný pohyb a špatná kontrola míče - 0 bodů
b) Test správného technického provedení a úspěšnosti vrchního čelného podání z vysokého nadhozu. Uchazeč má 3 pokusy.
Hodnocení (max. 2 body):
- 3 úspěšná podání - 2 body,
- 2 úspěšná podání -1 bod,
- 1 a méně úspěšných podání - 0 bodů
Hodnocení volejbal: součet bodů z obou testů – maximálně 5 bodů
Celkové hodnocení sportovních her je součet bodů testu basketbalu a testu volejbalu.
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška je písemná. Má charakter testu, v jehož rámci bude uchazeč odpovídat na otázky s výběrovou nebo tvořenou odpovědí a řešit úlohy. Orientuje se na ověření schopností logicky uvažovat a zjištění úrovně znalostí a dovedností v rozsahu středoškolského přehledu v oblasti informačních technologií a jejich aplikací, přičemž pro řešení úloh se předpokládá použití základního matematického aparátu.
Maximální počet za písemný test je 40 bodů. Délka trvání testu je 60 min.
Přijímací zkouška z informační technologie je stejná u programu s plány maior/minor i plného studijního plánu. Pokud se uchazeč přihlásí na maior/minor i plný studijní plán, koná přijímací zkoušku jen jednou.
Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2024 | Do: | 18.06.2024 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 25.06.2024 | Do: | 26.06.2024 |
Zdravotní způsobilost: | sportovní lékař |
Pro kombinace s programem Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se spolu s přihláškou, nejpozději však do 29.2.2024, dokládá potvrzení sportovního lékaře. Doporučený formulář potvrzení sportovního nebo tělovýchovného lékaře je dostupný na http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-1489.html. Požadavky na zdravotní způsobilost jsou uvedeny v příslušném formuláři.
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání
DOVALIL, J. a kol. Lexikon sportovního tréninku. Praha: UK Karolinum, 2008.
HRABINEC, J. a kol. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017.
CHOUTKA, M., DOVALIL, J. Sportovní trénink. Praha: Olympia, 1991.
GRIM, M.; DRUGA, R. et al: Základy anatomie 1. Obecná anatomie a pohybový systém. Praha: UK Karolinum, 2007.
VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha: UK Karolinum, 2007.
Aktuální pravidla plavání, gymnastiky, atletiky, volejbalu a basketbalu.
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Učebnice matematiky a IT pro střední školy gymnaziálního typu. Z publikací lze uvést například:
BROOKSHEAR, G. Informatika. Brno: Computer Press, 2013.
PETÁKOVÁ, J. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Praha: Prometheus, 1998.
ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: teoretická učebnice. Brno: Computer Press, 2019.
SKALKA, J. Informatika. Nitra: Enigma, 2019.
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání
Bakalářské studium studijního programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání poskytuje absolventovi vysokoškolskou kvalifikaci v širokém spektru profesionálního uplatnění v oblasti tělesné výchovy a sportu. Předpokládá se, že jeho prioritou bude pokračování vzdělávání v navazujícím magisterském studiu učitelství tělesné výchovy. Je však plně připraven po stránce vědomostní, dovednostní, metodické i organizační k vedení zájmové tělovýchovné a sportovní činnosti mládeže i dospělých ve sportovních klubech a tělovýchovných zařízeních, ve střediscích volného času, v domovech mládeže, fitness centrech, cestovních organizacích, ve státní správě apod. Systém povinně volitelných předmětů mu umožňuje získat vyšší trenérskou, cvičitelskou aj. kvalifikaci ve vybraných tělovýchovných a sportovních aktivitách. Absolvent není kvalifikován pro učitelství tělesné výchovy.
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Cílem studia bakalářského studijního oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání je poskytnout studentům bakalářské vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních a komunikačních technologií a připravit je tak po stránce teoretické i praktické pro přímé uplatnění v profesích orientovaných na aplikace informačních a komunikačních technologií i pro pokračování ve studiu v magisterském studijním oboru.
Studijní obor je ve svém zaměření koncipován tak, aby jeho absolventi získali možnost přímého uplatnění především v profesích, resp. ve funkcích níže uvedených, a to jako:
· asistent pedagoga
· správce odborných učeben a laboratoří pro výuku nebo práci v oblasti informačních a komunikačních technologií,
· správce počítačové sítě,
· správce informačního a databázového systému,
· konzultant a školitel podnikového vzdělávání v oblasti informačních a komunikačních technologií.
· pracovník ve firmě orientované na vytváření www stránek a webových aplikací,
· pracovník ve firmě orientované na tvorbu a využití počítačové grafiky, multimédií a prezentací,
· implementační pracovník v oblasti aplikačního software,
· pracovník ve firmě zabývající se prodejem informačních a komunikačních technologií nebo poskytováním služeb v dané oblasti,
Absolvent bakalářského studijního oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání může uplatnit získané vzdělání včetně komplexu kompetencí podporujících jeho širokou profesní adaptabilitu v řadě profesí, resp. funkcí ve vzdělávacích institucích, v zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže, ve firmách zabývajících se obchodem nebo poskytováním služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií, v různých podnicích na střední technické úrovni, kde je vyžadována VŠ kvalifikace a schopnost samostatného tvůrčího řešení praktických problémů, v bankovnictví, v mediální sféře i v institucích státní správy.