Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Chemie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání (0114RA130005 / 0114RA170007) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Chemie se zaměřením na vzdělávání (B0114A130005)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 5
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická
    Možnost upuštění od přijímací zkoušky: ano

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    7 / 19

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2023
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání - maior

      Bakalářský studijní program Chemie se zaměřením na vzdělávání připravuje absolventy zejména pro navazující magisterské studium budoucích učitelů chemie na základních a na středních školách, na nichž je chemie všeobecně vzdělávacím předmětem, a také pro uplatnění mimo oblast školství, případně pro navazující studium v příbuzných oborech. Program obsahuje odbornou přípravu studentů v základních chemických disciplínách (obecné, anorganické, organické, analytické a fyzikální chemii a biochemii) a v úvodu do didaktiky chemie včetně různých typů pedagogických praxí. Vědomosti a dovednosti studenti získávají na přednáškách, v seminářích a v laboratorních cvičeních.

      Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu maior je zpracování bakalářské práce.

      Matematika se zaměřením na vzdělávání - minor

      Cílem studia bakalářského studijního programu Matematika se zaměřením na vzdělávání je zajistit široké všeobecné vzdělání studentů v oblasti matematiky v širších souvislostech univerzitního vzdělání včetně základů pedagogiky a psychologie, rozvinout jejich matematickou kulturu a připravit je na praktické aplikace získaných poznatků při výkonu povolání, především v oblasti zájmové činnosti dětí, mládeže a dospělých a ve státní správě při zpracování dat.

      Bakalářský studijní program Matematika se zaměřením na vzdělávání byl od počátku připravován s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia bude následné magisterské studium učitelství matematiky jako všeobecně vzdělávacího předmětu pro ZŠ a SŠ.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Chemie se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška je písemná. Formou multikomponentních úloh ověřuje jednak znalosti z chemie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva, jednak úroveň přírodovědné gramotnosti uchazeče. Jednotlivé úlohy tak obsahují otázky na porozumění faktům z oboru i komplexnější otázky zjišťující schopnost uchazeče propojovat tyto poznatky, analyzovat informace, pracovat s jednotlivými reprezentacemi dat (graf, tabulka, model apod.).

      Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 45 minut.

      Matematika se zaměřením na vzdělávání 

      Uchazeč má v písemném testu projevit znalosti a dovednosti z matematiky odpovídající úrovni gymnázia. Test obsahuje 10 úloh, z nichž každá je hodnocena čtyřmi body. Minimální počet bodů pro úspěšné složení písemného testu je 10 bodů. Pokud uchazeč této hranice nedosáhne, je jeho výsledek stanoven na 0 bodů. U přijímacích zkoušek není dovoleno používat žádné technické prostředky (jako kalkulačky nebo mobilní telefony) ani písemné materiály (včetně tabulek).

      Délka trvání testu je 60 minut.

      Přijímací zkouška z matematiky je stejná u programu s plány maior/minor i plného studijního plánu. Pokud se uchazeč přihlásí na maior/minor i plný studijní plán, koná přijímací zkoušku jen jednou.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 05.06.2023 Do: 16.06.2023
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 26.06.2023 Do: 27.06.2023
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Matematika se zaměřením na vzdělávání 

      Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z programu Matematika se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém programu, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.

      Žádost se podává písemně v listinné formě nejpozději do 28. 2. 2023. Součástí žádosti je potvrzení, že uchazeč byl účastníkem krajského kola matematické olympiády kategorie A nebo úspěšným řešitelem krajského kola kategorie B nebo C nebo získal v soutěži Matematický klokan aspoň 80 bodů v kategoriích Junior nebo Student nebo potvrzení, že absolvoval Národní srovnávací zkoušky SCIO z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl ve společné části maturitní zkoušky z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl v didaktickém testu nepovinné zkoušky profilové části maturitní zkoušky Matematika+ nebo Matematika rozšiřující.

      V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2023. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2023. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného programu. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2023, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání  

      BÁRTA, M. Chemické prvky kolem nás. Brno: Edika, 2012

      BENEŠ, P. Chemie v otázkách a odpovědích. Praha: SPN, 1989

      DVOŘÁČKOVÁ, S. Chemie pro každého. Olomouc: Rubico, 2011

      HOLEC, J. a RUSEK, M. Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - chemie. Praha: NÚV, 2016.

      MANDÍKOVÁ, D. a HOUFKOVÁ, J. Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti: Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Česká školní inspekce, 2012.

      VACÍK, J., a kol. Přehled středoškolské chemie. Praha: SPN, 2010

      Učebnice chemie pro základní školy a gymnázia

      Matematika se zaměřením na vzdělávání 

      Série učebnic matematiky pro gymnázia: 
      Autorský kolektiv. Matematika pro gymnázia. Praha: Nakladatelství Prometheus.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      Cílem studijního programu je poskytnout bakalářské vzdělání, které je základem pro další navazující magisterské studium učitelství chemie a získaní kvalifikace pro výuku na 2. stupni základní školy, v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií a na středních školách nechemického zaměření.

      Absolvent bakalářského studijního programu je kvalifikován pracovat jako vychovatel, asistent pedagoga a pedagog volného času. Může vykonávat další kvalifikované profese na úřadech a v institucích soukromého i státního sektoru, např. na úřadech práce, na odborech sociálního zabezpečení, v nadacích a občanských sdruženích orientovaných na mimoškolní vzdělávací aktivity, na zájmovou činnost dětí, mládeže i dospělých a na organizaci aktivního trávení volného času.

      Matematika se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent bakalářského studijního programu je kvalifikován pracovat jako vychovatel, asistent pedagoga a pedagog volného času. Může vykonávat další kvalifikované profese na úřadech a v institucích soukromého i státního sektoru, např. na úřadech práce, na odborech sociálního zabezpečení, v nadacích a občanských sdruženích orientovaných na mimoškolní vzdělávací aktivity, na zájmovou činnost dětí, mládeže i dospělých a na organizaci aktivního trávení volného času. Díky svým matematickým vědomostem je adaptabilní na měnící se pracovní podmínky především v oblasti práce s daty a přiměřeně v oblasti informačních technologií.