Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Pedagogika (0111VD190006)

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Pedagogika (P0111D190006)
    Forma studia: kombinovaná
    Druh studia: doktorské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 1
    Standardní doba studia: 4 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    7 / 15

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 30.04.2022
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Doktorské studium je koncipováno jako příprava vědeckých pracovníků schopných samostatnou tvůrčí činností přispívat k rozvíjení teorie a výzkumu v oblasti pedagogických věd. Hlavním cílem studia je prohloubit znalosti v oboru, zprostředkovat nejnovější domácí a zahraniční poznatky, výsledky výzkumů a trendy ve vzdělávací politice, kultivovat metodologické kompetence doktorandů. Obsahové zaměření studia poskytuje širší vědní rámec pro pedagogické badatelství a dává prostor pro hlubší poznání vybraných disciplín a jejich aktuálních témat. Těžištěm doktorského studia je disertační práce, která má charakter původního vědeckého díla a obohacuje poznatky ve zvolené oblasti v širším kontextu rozvoje oboru u nás i v zahraničí.

      Jedná se o program bez specializace.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška:

      Zkouška probíhá dvoukolově: 

      V prvním kole komise posoudí písemně vypracované projekty výzkumné práce, které studenti odevzdávají spolu s přihláškou, a vybere uchazeče, jejichž projekt svoji strukturou, formou a obsahem ukazuje potenciál k doktorskému studiu. Projekt výzkumné práce z oboru pedagogických věd v rozsahu 10 stran textu by měl obsahovat: charakteristiku širšího problémového okruhu, do něhož zvolená tematika náleží,  základní teoretická východiska, představu o cíli a struktuře disertace, formulaci výzkumného problému a uvažované metodologické přístupy. 

      Podmínky postupu do II. kola přijímací zkoušky:

      Uchazeč, jenž obdrží v I. kole přijímacího řízení 0 bodů, nepostupuje do II. kola přijímacího řízení a výsledek přijímacího řízení je zapsán: NEPŘIJAT.

      Do druhého kola postupuje uchazeč, který v prvním kole přijímacího řízení, získá 1 bod. Ve II. kole, může uchazeč získat 1 až 9 bodů.

      Kritéria hodnocení:

      Uchazeč může získat maximálně 10 bodů, schválený počet bodů pro přijetí je získání minimálně 7 bodů (součet bodů z I. a II. kola přijímacího řízení).

      Ve druhém kole proběhne s uchazeči, kteří postoupili z prvního kola, ústní rozprava k  projektu výzkumné práce a rozprava nad předloženým seznamem prostudované odborné literatury. V obhajobě projektu by měl uchazeč prokázat základní orientaci v pedagogických konceptech a v metodologii společenskovědního výzkumu. V rozpravě nad předloženým seznamem prostudované odborné literatury přehled v oboru pedagogika.

       

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v doktorském studijním programu je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Absolvent doktorského programu Pedagogika je odborník v oblasti vzdělávání, který v průběhu studia kultivuje schopnost uplatnit teoretické vybavení tvůrčím způsobem. Je vědomostně, metodologicky i jazykově vybaven pro individuální i kolektivní vědeckou práci v oblasti pedagogiky a příbuzných společenských věd. Profesně se může uplatnit zejména jako vědecký pracovník, vysokoškolský pedagog, pedagog vyšších odborných škol, jako odborný nebo řídicí pracovník v samostatných vzdělávacích či výchovných zařízeních a jako koncepční či analytický pracovník v institucích veřejné správy. Získané kompetence mu umožňují odborné působení v široké škále povolání, kde uplatní hluboké odborné a metodologické znalosti, kritické myšlení a odborný nadhled.