Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání (0114RA3000500000 / 0114RA170004) - dvouoborové studium

    Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
    Studijní program: Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání (B0114A300050)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 20
    Standardní doba studia: 3 roky
    Krátká poznámka: Pevná kombinace ve sdruženém studiu
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    6 / 19

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2022
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Studijní program je uskutečňován ve spolupráci s Matematicko-fyzikální fakultou jako pevná kombinace ve sdruženém studiu.Studijní program svým zaměřením a ve vazbě k profilu absolventa i jeho uplatnění v dalším vysokoškolském vzdělávání v rámci odborné a profesní přípravě učitelů vychází z poměrně širokého spektra vědních oborů zaměřených nejen na oblasti pedagogicko-psychologického, univerzitního i didaktického základu v oblasti učitelství, ale zahrnuje i další vědní obory souhrnně zařazovány mezi vědní obory Kinantropologie.
      Jedná se o humanitní vědní obory (filosofie a historie sportu), obory společensko-vědní (psychologie, sociologie, pedagogika a management sportu), soubor spíše biomedicínských oborů (biomechanika, zátěžová fyziologie), disciplíny mezioborové (antropomotorika, zdatnost a zdravý životní styl, výživa člověka). Výčet oborů doplňuje didaktika sportu v obecných teoretických i praktických základech a základy didaktiky stěžejních sportovních aktivit. Neméně podstatná složka studijního programu je tvořena předměty zaměřenými na zpracování závěrečné práce, především seznámení se základními východisky a metodologickými přístupy vědecké práce. Profesní dovednosti jsou rozvíjeny a upevňovány prostřednictvím průběžných i souvislých pedagogických praxí.
      Studenti se přiměřenou mírou podílejí na metodické, vědecké i výzkumné činnost, která je v rámci struktury FTVS UK realizována nejen na specializovaných pracovištích, ale i na jednotlivých pracovištích sportovní, společenské a biomedicínské sekce. 

      Studijní program je uskutečňován ve spolupráci s Matematicko-fyzikální fakultou jako pevná kombinace ve sdruženém studiu.Studijní program svým zaměřením a ve vazbě k profilu absolventa i jeho uplatnění v dalším vysokoškolském vzdělávání v rámci odborné a profesní přípravě učitelů vychází z poměrně širokého spektra vědních oborů zaměřených nejen na oblasti pedagogicko-psychologického, univerzitního i didaktického základu v oblasti učitelství, ale zahrnuje i další vědní obory souhrnně zařazovány mezi vědní obory Kinantropologie.
      Jedná se o humanitní vědní obory (filosofie a historie sportu), obory společensko-vědní (psychologie, sociologie, pedagogika a management sportu), soubor spíše biomedicínských oborů (biomechanika, zátěžová fyziologie), disciplíny mezioborové (antropomotorika, zdatnost a zdravý životní styl, výživa člověka). Výčet oborů doplňuje didaktika sportu v obecných teoretických i praktických základech a základy didaktiky stěžejních sportovních aktivit. Neméně podstatná složka studijního programu je tvořena předměty zaměřenými na zpracování závěrečné práce, především seznámení se základními východisky a metodologickými přístupy vědecké práce. Profesní dovednosti jsou rozvíjeny a upevňovány prostřednictvím průběžných i souvislých pedagogických praxí.
      Studenti se přiměřenou mírou podílejí na metodické, vědecké i výzkumné činnost, která je v rámci struktury FTVS UK realizována nejen na specializovaných pracovištích, ale i na jednotlivých pracovištích sportovní, společenské a biomedicínské sekce. 

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška je dvoukolová.

      Talentová zkouška:

      1. Talentová zkouška z atletiky (0 - 100 bodů)

      2. Talentová zkouška z gymnastiky (0 - 100 bodů)

      3. Talentová zkouška ze sportovních her (0 - 100 bodů)

      4. Talentová zkouška z plavání (0 - 100 bodů)

      Do druhého kola postupují všichni uchazeči, kteří z každé talentové zkoušky získají minimálně 1 bod.

      Bodování talentových zkoušek naleznete na https://www.ftvs.cuni.cz/FTVS-35.html

      Písemná zkouška:

      Písemná zkouška z druhého aprobačního předmětu (0 - 300 bodů)  se koná na FTVS UK ve dnech 1. 6. - 3. 6. 2022 (řádný termín) a v náhradním termínu 13. - 16.6. 2022. Obsahová náplň odborného testu z matematiky vychází z platných učebnic pro gymnázia vydaných v ČR.

       

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 23.04.2022 Do: 24.04.2022
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 14.05.2022 Do: 15.05.2022
      Zdravotní způsobilost: sportovní lékař
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Povinnou přílohou k přihlášce je prohlídka od sportovního či tělovýchovného lékaře.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolvent je způsobilý pokračovat v navazujícím magisterském studiu, které je zaměřeno na přípravu učitelů tělesné výchovy, v kombinaci s druhým aprobačním předmětem.
      Podle volby zaměření nebo specializace absolvent nalezne uplatnění v oblastech tělovýchovných služeb jako pedagog volného času, instruktor, trenér specialista v oblasti podpory zdraví nebo pobytu a pohybu v přírodě.

      Absolvent je způsobilý pokračovat v navazujícím magisterském studiu, které je zaměřeno na přípravu učitelů tělesné výchovy, v kombinaci s druhým aprobačním předmětem.
      Podle volby zaměření nebo specializace absolvent nalezne uplatnění v oblastech tělovýchovných služeb jako pedagog volného času, instruktor, trenér specialista v oblasti podpory zdraví nebo pobytu a pohybu v přírodě.