Termín podání přihlášky: | 28.02.2022 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Chemie se zaměřením na vzdělávání (B0114A130005) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 5 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Možnost upuštění od přijímací zkoušky: | ano |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
6 / 13Termín podání přihlášky: | 28.02.2022 |
---|
Chemie se zaměřením na vzdělávání - maior
Bakalářský studijní program Chemie se zaměřením na vzdělávání připravuje absolventy zejména pro navazující magisterské studium budoucích učitelů chemie na základních a na středních školách, na nichž je chemie všeobecně vzdělávacím předmětem, a také pro uplatnění mimo oblast školství, případně pro navazující studium v příbuzných oborech. Program obsahuje odbornou přípravu studentů v základních chemických disciplínách (obecné, anorganické, organické, analytické a fyzikální chemii a biochemii) a v úvodu do didaktiky chemie včetně různých typů pedagogických praxí. Vědomosti a dovednosti studenti získávají na přednáškách, v seminářích a v laboratorních cvičeních.
Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu maior je zpracování bakalářské práce.
Matematika se zaměřením na vzdělávání - minor
Cílem studia bakalářského studijního programu Matematika se zaměřením na vzdělávání je zajistit široké všeobecné vzdělání studentů v oblasti matematiky v širších souvislostech univerzitního vzdělání včetně základů pedagogiky a psychologie, rozvinout jejich matematickou kulturu a připravit je na praktické aplikace získaných poznatků při výkonu povolání, především v oblasti zájmové činnosti dětí, mládeže a dospělých a ve státní správě při zpracování dat.
Bakalářský studijní program Matematika se zaměřením na vzdělávání byl od počátku připravován s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia bude následné magisterské studium učitelství matematiky jako všeobecně vzdělávacího předmětu pro ZŠ a SŠ.
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.
2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška je písemná. Formou multikomponentních úloh ověřuje jednak znalosti z chemie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva, jednak úroveň přírodovědné gramotnosti uchazeče. Jednotlivé úlohy tak obsahují otázky na porozumění faktům z oboru i komplexnější otázky zjišťující schopnost uchazeče propojovat tyto poznatky, analyzovat informace, pracovat s jednotlivými reprezentacemi dat (graf, tabulka, model apod.).
Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 45 minut.
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Uchazeč má v písemném testu projevit znalosti a dovednosti z matematiky odpovídající úrovni gymnázia. Test obsahuje 20 úloh, z nichž každá je hodnocena dvěma body. Minimální počet bodů pro úspěšné složení písemného testu je 10 bodů. Pokud uchazeč této hranice nedosáhne, je jeho výsledek stanoven na 0 bodů. U přijímacích zkoušek není dovoleno používat žádné technické prostředky (jako kalkulačky nebo mobilní telefony) ani písemné materiály (včetně tabulek).
Délka trvání testu je 60 minut.
Přijímací zkouška z matematiky je stejná u programu s plány maior/minor i plného studijního plánu. Pokud se uchazeč přihlásí na maior/minor i plný studijní plán, koná přijímací zkoušku jen jednou.
Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2022 | Do: | 21.06.2022 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 27.06.2022 | Do: | 28.06.2022 |
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z programu Matematika se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém programu, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.
Žádost se podává písemně v listinné formě nejpozději do 28. 2. 2022. Součástí žádosti je potvrzení, že uchazeč byl účastníkem krajského kola matematické olympiády kategorie A nebo úspěšným řešitelem krajského kola kategorie B nebo C nebo získal v soutěži Matematický klokan aspoň 80 bodů v kategoriích Junior nebo Student nebo potvrzení, že absolvoval Národní srovnávací zkoušky SCIO z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl ve společné části maturitní zkoušky z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl v didaktickém testu nepovinné zkoušky profilové části maturitní zkoušky Matematika+ nebo Matematika rozšiřující.
V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2022. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2022. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného programu. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2022, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.
Chemie se zaměřením na vzdělávání
BÁRTA, M. Chemické prvky kolem nás. Brno: Edika, 2012
BENEŠ, P. Chemie v otázkách a odpovědích. Praha: SPN, 1989
DVOŘÁČKOVÁ, S. Chemie pro každého. Olomouc: Rubico, 2011
HOLEC, J. a RUSEK, M. Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - chemie. Praha: NÚV, 2016.
MANDÍKOVÁ, D. a HOUFKOVÁ, J. Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti: Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Česká školní inspekce, 2012.
VACÍK, J., a kol. Přehled středoškolské chemie. Praha: SPN, 2010
Učebnice chemie pro základní školy a gymnázia
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Série učebnic matematiky pro gymnázia:
Autorský kolektiv. Matematika pro gymnázia. Praha: Nakladatelství Prometheus.
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Bude organizován na jaře 2022.
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Cílem studijního programu je poskytnout bakalářské vzdělání, které je základem pro další navazující magisterské studium učitelství chemie a získaní kvalifikace pro výuku na 2. stupni základní školy, v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií a na středních školách nechemického zaměření.
Absolvent bakalářského studijního programu je kvalifikován pracovat jako vychovatel, asistent pedagoga a pedagog volného času. Může vykonávat další kvalifikované profese na úřadech a v institucích soukromého i státního sektoru, např. na úřadech práce, na odborech sociálního zabezpečení, v nadacích a občanských sdruženích orientovaných na mimoškolní vzdělávací aktivity, na zájmovou činnost dětí, mládeže i dospělých a na organizaci aktivního trávení volného času.
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Absolvent bakalářského studijního programu je kvalifikován pracovat jako vychovatel, asistent pedagoga a pedagog volného času. Může vykonávat další kvalifikované profese na úřadech a v institucích soukromého i státního sektoru, např. na úřadech práce, na odborech sociálního zabezpečení, v nadacích a občanských sdruženích orientovaných na mimoškolní vzdělávací aktivity, na zájmovou činnost dětí, mládeže i dospělých a na organizaci aktivního trávení volného času. Díky svým matematickým vědomostem je adaptabilní na měnící se pracovní podmínky především v oblasti práce s daty a přiměřeně v oblasti informačních technologií.