Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Didactics of Chemistry (0111VD300004)

    Fakulta: Přírodovědecká fakulta
    Studijní program: Didactics of Chemistry (P0111D300004)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: doktorské
    Jazyk výuky: angličtina
    Standardní doba studia: 4 roky
    Forma přihlášky: Elektronická
    Možnost upuštění od přijímací zkoušky: ano

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 30.04.2022
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Program je uskutečňován bez specializace.

      Doktorské studium poskytuje integrované vzdělání, které jeho absolventům umožňuje na základě vysoké erudovanosti provádět koncepční a výzkumnou činnost v oblasti chemického vzdělávání. Absolventi doktorandského studia budou připraveni k samostatné vědecké, pedagogické a řídící práci v tomto oboru. Uplatnění absolventů (v počtu 1 - 2 v jednom ročníku studia) bude možné na didaktických pracovištích VŠ připravujících učitele chemie (12 VŠ v ČR), ve výzkumných ústavech MŠMT ČR zabývajících se problematikou chemického vzdělávání (4 výzkumné ústavy), na pracovištích, která se zabývají dalším institucích a organizacích zaměřených na celostátní a mezinárodní vzděláváním učitelů (14 pedagogických center v ČR), v národních i mezinárodních institucích a organizacích zaměřených na celostátní a mezinárodní výzkum v oblasti chemického nebo přírodovědného vzdělávání (Division of Chemical Education - Federation of European Chemistry Societies, European Science Education Research Association, International Organization of Science and Technology Education).
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Přijímací zkouška je jednokolová formou pohovoru, který se bude týkat především problematiky plánované disertační práce a znalostí uchazeče v rámci odbornosti daného studijního programu. U pohovoru bude zohledněna jak odborná, tak i jazyková úroveň.
      Při přijímací zkoušce musí uchazeč prokázat odborné a jazykové schopnosti studovat příslušný program a předpoklady k samostatné vědecké práci.

      Zkouška je hodnocena maximálně 100 body. Z toho 10 bodů může být uděleno formou bonifikace za uvedení představy o doktorském studiu a plánované disertační práci v nepovinné příloze přihlášky. Ta by měla obsahovat téma a stručnou anotaci disertační práce, předpokládané školící pracoviště a souhlas konkrétního školitele s vedením plánovaného doktorského projektu.

      Ze závažných a doložených důvodů, zejména zdravotních nebo studia v zahraničí, může děkan na základě žádosti podané v elektronickém informačním systému univerzity zpravidla spolu s přihláškou, nejpozději však do 12. května 2022, povolit vykonání přijímací zkoušky prostřednictvím informačních a komunikačních technologií.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v doktorském studijním programu je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 13.06.2022 Do: 24.06.2022
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 07.07.2022 Do: 15.07.2022
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Od přijímací zkoušky bude upuštěno na základě žádosti uchazeče, pokud bude úspěšným žadatelem o projekt STARS v daném akademickém roce.

      Žádost je třeba podat elektronicky do 12. května 2022.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Doktorské studium poskytuje integrované vzdělání, které jeho absolventům umožňuje na základě vysoké erudovanosti provádět koncepční a výzkumnou činnost v oblasti chemického vzdělávání. Absolventi doktorského studia budou připraveni k samostatné vědecké, pedagogické a řídící práci v tomto oboru. Uplatnění absolventů bude možné na didaktických pracovištích vysokých škol, ve výzkumných ústavech MŠMT zabývajících se problematikou chemického vzdělávání, na středních školách jako vysoce kvalifikovaní vyučující chemie, na pracovištích, která se zabývají dalším vzděláváním učitelů a v mezinárodních a evropských institucích a organizacích zaměřených na celostátní a mezinárodní výzkum v oblasti chemického nebo přírodovědného vzdělávání.