Termín podání přihlášky: | 30.04.2021 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Educational and School Psychology (P0313D230010) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | doktorské |
Jazyk výuky: | angličtina |
Předpokládaný počet přijímaných: | 1 |
Standardní doba studia: | 4 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
0 / 3Termín podání přihlášky: | 30.04.2021 |
---|
Doktorské studium je koncipováno jako příprava vědeckých pracovníků v oblasti pedagogické a školní psychologie, kteří se budou prostřednictvím samostatné tvůrčí činností podílet na rozvoji psychologické teorie a výzkumu. Doktorské studium prohloubí znalosti v oboru s uplatněním českých i zahraničních poznatků a výsledků výzkumu, bude dále rozšiřovat metodologické a výzkumné dovednosti i kompetence doktorandů, podobně jako prezentační dovednosti, a to s důrazem na pedagogickou a školní psychologii, které však budou systematicky zasazovány do širšího kontextu dalších psychologických disciplín a společenských věd. Těžištěm doktorského studia je disertační práce, která má charakter původního vědeckého díla. Prostřednictvím disertační práce empiricko-teoretického či teoretického zaměření doktorand získává nové poznatky ke studovanému tématu, a tím obohacuje jeho vědeckou deskripci a konceptualizaci. Disertační práce se podílí na rozvoji oboru v národním i mezinárodním kontextu. Cílem studia je připravit takové vědecké pracovníky, kteří budou v případě další akademické dráhy na vysoké škole pedagogicky a vědecko-výzkumně působit v pedagogické a školní psychologii, eventuálně i v příbuzných psychologických disciplínách a dalších společenských vědách; v případě pokračování v praktické psychologické činnosti budou pracovníci daný obor teoretizovat a uvádět ho do širšího odborného kontextu.
Studijní program bez specializace.
Základním požadavkem je ukončené magisterské studium z oblasti vzdělávání Psychologie. Hlásit se může také absolvent magisterských programů z příbuzných oblastí vzdělávání (např. učitelství psychologie, speciální pedagogika, aj.), podmínkou však je, aby měl absolvent vykonanou státní závěrečnou zkoušku z psychologie (příp. z dílčích psychologických disciplín).
Součástí přijímacího řízení je přijímací zkouška, v jejímž rámci přijímací komise posuzuje jak uchazečův zájem o obor, tak jeho předpoklady k vědecké práci (např. schopnost používat terminologii oboru, formulovat vstupní hypotézu výzkumu, navrhnout metodologii výzkumu). Uchazeč spolu s přihláškou předkládá písemně vypracovaný projekt výzkumné práce, jehož téma se vztahuje k pedagogické a školní psychologii, a seznam prostudované odborné literatury. Projekt musí obsahovat charakteristiku tématu, formulaci vstupní hypotézy/výzkumných otázek výzkumu, návrh metod sběru a analýzy dat, přehled zahraniční i domácí odborné literatury k tématu. V rámci přijímací zkoušky vede komise s uchazečem diskusi, ve které musí uchazeč obhájit návrh svého projektu a prokázat hlubší znalosti vědního oboru.
Kritéria hodnocení: Uchazeč může získat maximálně 10 bodů, schválený počet bodů pro přijetí je získání minimálně 7 bodů.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 11.06.2021 | Do: | 11.06.2021 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 25.06.2021 | Do: | 25.06.2021 |