Termín podání přihlášky
sbalit
Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
Termín podání přihlášky 1: |
31.03.2021 |
Termín podání přihlášky 2: |
09.08.2021 |
Poznámka k termínu 2: |
týká se dodatečného přijímacího řízení |
Charakteristika programu/oboru
sbalit
Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
kombinovatelnost: pouze sdružené studium; kombinovatelnost se všemi navazujícími magisterskými programy učitelství
Informace pro dodatečné přijímací řízení:
Termín přijímacích zkoušek: 30. 8. – 3. 9. 2021, náhradní termín 8. 9. 2021.
Lhůta pro podávání přihlášek: do 9. 8. 2021.
Předpokládaný počet přijímaných v dodatečném řízení pro tento program: 5
Popis ověření a kritéria hodnocení
sbalit
Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
přijímací zkouška: jednokolová (ústní)
popis přijímací zkoušky:
ústní zkouška
1) ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)
2) motivace ke studiu a zájem o obor (max. 20 bodů)
3) prokázání znalosti ruštiny nejméně na stupni C1 podle SERR – uchazeči bude zadána otázka z jazykového systému současné ruštiny, jehož znalost při pohovoru vedeném v ruštině též prokáže (max. 35 bodů)
4) prokázání znalosti a kultury Ruska (max. 35 bodů)
V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude tato část zkoušky prominuta a získá za ni plný počet bodů (10).
kritéria hodnocení motivace a zájmu obor:
• přesvědčivá motivace – důkladně promyšlená a odpovídající náplni studia programu na FF UK: 20–14 bodů
• částečně přesvědčivá motivace – poměrně promyšlená a vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 13–7 bodů
• nepřesvědčivá motivace – nedostatečně promyšlená a příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–0 bodů
doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:
pedagogika
Kalhous, Z.; Obst, O. (2003). Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP.
Kasíková, H.; Vališová, A. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing.
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
Strouhal, M. (2013). Teorie výchovy. Praha: Grada Publishing.
psychologie
Čáp, J.; Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha, Portál (1. část).
Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.
Říčan, P. (2016). Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing.
Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
další požadavky ke zkoušce:
• seznam prostudované literatury (uchazeč předloží seznam literatury s alespoň 30 položkami, zahrnujícími beletrii a odbornou literaturu) – předkládá se k nahlédnutí u přijímací zkoušky
----
Přijat ke studiu může být uchazeč, který u jednokolové nebo dvoukolové přijímací zkoušky dosáhl minimálně 50 bodů a zároveň se podle počtu dosažených bodů umístil v pořadí odpovídajícím předem stanovenému předpokládanému počtu přijímaných pro konkrétní studijní program či dvouspecializaci (viz požadavky přijímacího řízení na jednotlivé programy), přičemž tuto podmínku splní i všichni ti uchazeči, kteří dosáhnou stejného počtu bodů jako uchazeč, který se umístil na posledním místě v pořadí určeném k přijetí. Pokud lze daný program či dvouspecializaci studovat v prezenční i kombinované formě, je předpokládaný počet přijímaných stanoven pro každou formu studia zvlášť. Ke studiu programu či dvouspecializace neumožňující samostatné studium může být přijat pouze ten uchazeč, který splní uvedené podmínky pro přijetí na minimálně dva vzájemně kombinovatelné studijní programy či dvouspecializace (více viz PPŘ, 2.2 a 2.5). Do předpokládaného počtu přijímaných se u programů a dvouspecializací neumožňujících samostatné studium započítávají i uchazeči, kteří se umístili v příslušném pořadí, byť neuspěli u přijímací zkoušky na alespoň jeden další kombinovatelný studijní program či dvouspecializaci, a předpokládaný počet přijímaných tedy nemusí být naplněn. K mezifakultnímu studiu může být přijat uchazeč, který v přijímací zkoušce získal alespoň tolik bodů jako poslední uchazeč, který uspěl u přijímací zkoušky na daný program v běžném přijímacím řízení, a který zároveň uspěl také v přijímací zkoušce na příslušný program na druhé fakultě. Uchazeči přijatí k mezifakultnímu studiu se nezapočítávají do předpokládaného počtu přijímaných. Přijat ke studiu může být jen ten uchazeč, který nejpozději v den zápisu do studia předloží doklad o svém předchozím vzdělání (viz PPŘ, 5.4 a 5.5).
Podmínky přijetí
sbalit
Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.
Způsob ověření: |
přijímací zkouška |
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: |
15.05.2021 |
Do: |
11.06.2021 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): |
16.06.2021 |
Do: |
17.06.2021 |
Ukrajina - podmínky pro uchazeče podle § 8 zákona č. 67/2022 Sb., o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace
sbalit
Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
platí pro běžné přijímací řízení
termíny přijímacích zkoušek: 1. 6. – 25. 7. 2021
náhradní termín všech přijímacích zkoušek: 6. 6. – 30. 7. 2021
Doporučená literatura, model. otázky
sbalit
Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
na webu uves.ff.cuni.cz (Ústav východoevropských studií) a ucitelstvi.ff.cuni.cz
Informace o uplatnění absolventů
sbalit
Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
Absolventi programu jsou připraveni:
• vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru i v aprobacích tomuto oboru blízkých,
• působit v dalších pozicích ve vzdělávacím systému vyžadujících plnou učitelskou kvalifikaci,
• uplatnit se v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích, které vyžadují plně rozvinuté odborné kompetence v daném oboru.