Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Speciální pedagogika/Logopedie (0111RA190014)

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Speciální pedagogika/Logopedie (B0111A190014)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 25
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2021
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Cílem studijního programu Speciální pedagogika/Logopedie je připravit odborníky k aplikaci postupů užívaných k depistáži dětí s rizikem narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení a aplikaci stimulace řečového a jazykového vývoje dětí a žáků s důrazem na prevenci sekundárních důsledků a na základě toho připravit speciální pedagogy pro speciálně pedagogickou činnost ve třídách zřízených pro žáky podle § 16 odst.9, v základních školách, v základních školách speciálních, základních školách logopedických a základních školách pro sluchově postižené na pozici asistenta pedagoga, v mateřských školách, v mateřských školách pro děti s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem. Studijní program Speciální pedagogika/Logopedie je odborně zaměřen v souladu se současným pojetím výchovy a vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na oblast inkluzivního přístupu, a to v komplexním mezioborovém pojetí.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška je jednokolová.

      Písemný test: Jde o test středoškolských znalostí z oblastí relevantních pro studium speciální pedagogiky (biologie člověka, humanitní vědy). Test se skládá ze 40 otázek, trvá 20 minut, maximální možný počet získaných bodů je 40. Test slouží k prověření znalostí nutných pro pochopení biologické podstaty zdravotního postižení a sociálního kontextu života člověka se znevýhodněním. Náročnost znalostního testu vychází z učebních osnov výukových předmětů  Biologie pro čtyřletá gymnázia a Základy společenských věd pro střední školy. Test je připravován Katedrou speciální pedagogiky PedF UK. 

      Test trvá 20 min.

      Test je shodný s testem pro programy Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání a Speciální pedagogika.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 07.06.2021 Do: 18.06.2021
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 28.06.2021 Do: 29.06.2021
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Změna termínu ověření pro všechny studijní programy:

      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 07. 06. 2021 do: 09. 07. 2021

      Náhradní termín (přijímací zkoušky) od: 12. 06. 2021 do: 14. 07. 2021
      (náhradní termín vždy alespoň 5 dní po řádném termínu)

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      NOVOTNÝ, Ivan a HRUŠKA, Michal. Biologie člověka. 5., rozšířené a upravené vydání. Praha: Fortuna, 2015. ISBN 978-80-7373-128-1.

      DENGLEROVÁ, Denisa et al. Společenské vědy pro střední školy. 1. díl. Brno: Didaktis, 2009. ISBN 978-80-7358-144-2.

      DUFEK, Pavel et al. Společenské vědy pro střední školy. 2. díl. Brno: Didaktis, 2010. ISBN 978-80-7358-152-7.

      DOBEŠOVÁ, Lenka et al. Společenské vědy pro střední školy. 3. díl. 2. vyd., aktualiz. a dopl. v souladu s novým občanským zákoníkem. Brno: Didaktis, 2014. ISBN 978-80-7358-233-3.

      BRÁZDA, Radim et al. Společenské vědy pro střední školy. 4. díl. Brno: Didaktis, 2011. ISBN 978-80-7358-175-6.

      Pro přípravu na přijímací zkoušku mohou uchazeči využít zveřejněného modelového testu. http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolvent bakalářského studijního programu po úspěšném ukončení studia disponuje všeobecnými, odbornými dovednostmi. Uplatnění absolventa bakalářského studijního programu Logopedie se předpokládá v asistentských pracovních pozicích ve školství, zdravotnictví a v resortu ministerstva práce a sociálních věcí, na kterých jsou v osobním kontaktu s dětmi a žáky s NKS a SP. Absolvent je připraven na komunikaci a spolupráci s rodiči dětí a žáků a pedagogy speciálních i běžných škol.

      Kvalifikační připravenost a míra profesní adaptability na podmínky a požadavky praxe: získání kompetencí k edukaci dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu se zákonem č. 379/2015 Sb., který je novelou zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících.