Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Chemie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání (0114RA130005 / 0114RA030006) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Chemie se zaměřením na vzdělávání (B0114A130005)
    Forma studia: kombinovaná
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 8
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2021
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání - maior

      Bakalářský studijní program Chemie se zaměřením na vzdělávání připravuje absolventy zejména pro navazující magisterské studium budoucích učitelů chemie na základních a na středních školách, na nichž je chemie všeobecně vzdělávacím předmětem, a také pro uplatnění mimo oblast školství, případně pro navazující studium v příbuzných oborech. Program obsahuje odbornou přípravu studentů v základních chemických disciplínách (obecné, anorganické, organické, analytické a fyzikální chemii a biochemii) a v úvodu do didaktiky chemie včetně různých typů pedagogických praxí. Vědomosti a dovednosti studenti získávají na přednáškách, v seminářích a v laboratorních cvičeních.

      Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu maior je zpracování bakalářské práce.

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání – minor

      Studium je koncipováno tak, aby jeho absolvent měl rozsáhlé znalosti a dovednosti v oborech biologie, geologie, environmentalistika, pedagogika a psychologie, dobře se orientoval v základech práce s biologickým a geologickým materiálem, uměl zorganizovat odborné exkurze, dovedl pracovat se základní laboratorní technikou a ICT, a orientoval se přiměřeným způsobem v odborné a populárně naučné literatuře a v e-zdrojích.

      Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Chemie se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška je písemná. Formou multikomponentních úloh ověřuje jednak znalosti z chemie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva, jednak úroveň přírodovědné gramotnosti uchazeče. Jednotlivé úlohy tak obsahují otázky na porozumění faktům z oboru i komplexnější otázky zjišťující schopnost uchazeče propojovat tyto poznatky, analyzovat, či pracovat s grafem či tabulkou apod.

      Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 45 minut.

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška je pouze písemná, a to formou testu. Ověřuje znalosti biologie, geologie, ekologie a environmentalistiky v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva.

      Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 30 minut.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 07.06.2021 Do: 18.06.2021
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 28.06.2021 Do: 29.06.2021
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Změna termínu ověření pro všechny studijní programy:

      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 07. 06. 2021 do: 09. 07. 2021

      Náhradní termín (přijímací zkoušky) od: 12. 06. 2021 do: 14. 07. 2021
      (náhradní termín vždy alespoň 5 dní po řádném termínu)

      Přijímací zkouška má 1 část.

      Část zkoušky Chemie zrušena.

      Část zkoušky Biologie – distanční formou, délka testu je max. 20 minut.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání  

      BÁRTA, M. Chemické prvky kolem nás. Brno: Edika, 2012

      BENEŠ, P. Chemie v otázkách a odpovědích. Praha: SPN, 1989

      DVOŘÁČKOVÁ, S. Chemie pro každého. Olomouc: Rubico, 2011

      HOLEC, J. a RUSEK, M. Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - chemie. Praha: NÚV, 2016.

      MANDÍKOVÁ, D. a HOUFKOVÁ, J. Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti: Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Česká školní inspekce, 2012.

      VACÍK, J., a kol. Přehled středoškolské chemie. Praha: SPN, 2010

      Učebnice chemie pro základní školy a gymnázia

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání

      CHVÁTAL, M. Geologie. Praha: Fortuna.

      JELÍNEK, J., ZICHÁČEK, V. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc s.r.o., 2014.

      KINCL, L. a kol. Biologie rostlin. Praha: Fortuna, 2010.

      KOČÁREK, E. Biologie člověka 1. Praha: Scientia, 2010.

      KOČÁREK, E. Genetika. Praha: Scientia, 2005.

      KUBÁT a kol. Botanika. Praha: Scientia, 2012.

      KUBIŠTA, V. Obecná biologie. Praha: Fortuna, 2010.

      NOVOTNÝ, I. a kol. Biologie člověka. Praha: Fortuna, 2015.

      ROSYPAL, S. a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2011.

      SMRŽ, J. a kol. Biologie živočichů. Praha: Fortuna, 2004.

      ŠMARDA, J. Genetika. Praha: Fortuna, 2010.

      ŠLÉGL, J. a kol. Ekologie. Praha: Fortuna, 2010.

      ZÁVODSKÁ, R. Biologie buněk. Praha: Scientia, 2006.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání 

      Bude organizován na jaře 2021.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      Cílem studijního programu je poskytnout bakalářské vzdělání, které je základem pro další navazující magisterské studium učitelství chemie a získaní kvalifikace pro výuku na 2. stupni základní školy, v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií a na středních školách nechemického zaměření.

      Absolvent bakalářského studijního programu je kvalifikován pracovat jako vychovatel, asistent pedagoga a pedagog volného času. Může vykonávat další kvalifikované profese na úřadech a v institucích soukromého i státního sektoru, např. na úřadech práce, na odborech sociálního zabezpečení, v nadacích a občanských sdruženích orientovaných na mimoškolní vzdělávací aktivity, na zájmovou činnost dětí, mládeže i dospělých a na organizaci aktivního trávení volného času.

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání

      Studium je koncipováno tak, aby byl absolvent připraven pro navazující magisterské studium učitelství biologie pro 2. stupeň ZŠ a střední školy, případně dalších blízkých studijních programů. Absolvent najde uplatnění na trhu práce zejména ve školství (jako asistent, vychovatel), ve státní správě, v domech dětí a mládeže, v ekologických centrech, v přírodovědných stanicích, v organizacích zabývajících se ochranou přírody, příp. v muzeích a dalších institucích, kde jde o bezprostřední styk s lidmi včetně osob se speciálními potřebami vyžadující odbornou přípravu poskytovanou tímto studiem.