Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (0114RA320002 / 0114RA090013) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (B0114A320002)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 5
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická
    Možnost upuštění od přijímací zkoušky: ano

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2021
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání - maior

      Bakalářský studijní program navazuje na středoškolské vzdělání ukončené maturitou. Propojuje oblasti umění a jejich teorie s výtvarnou pedagogikou a oborovou didaktikou, se základy učitelské propedeutiky.
      Bakalářský program je zaměřen na rozvoj studentů v oblasti reflektované autorské tvorby i oblasti vizuální komunikace. Důraz je kladen na rozvoj vizuální gramotnosti studentů, získání znalostí teorie a dějin umění, základů oborové didaktiky a rozvoj reflektivního přístupu k vlastní autorské umělecké tvorbě. Cílem studijního programu je rozvíjet vizuální gramotnost studentů a schopnost využívat výtvarného umění ve vizuálně komunikující kultuře s ohledem na expertní znalosti uměleckého a kulturního vzdělávání, uplatnitelné v dalším rozvoji, kultivaci a demokratizaci společnosti.

      Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu maior je zpracování bakalářské práce.

       

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání – minor

      Oborová část bakalářského studia zahrnuje absolvování souboru disciplín lingvistických, literárně-vědných, didaktických a disciplín rozvíjejících jazykové a interkulturní kompetence v jejich maximální vzájemné propojenosti. V lingvistických disciplínách se systematicky buduje komplex vědomostí o současném anglickém jazykovém systému. Cílem literárně-vědných disciplín je kultivování vnímání literárních textů a vytváření schopnosti jejich relevantní analýzy a interpretace, což rovněž přispívá k rozvoji obecně potřebné schopnosti formulování vlastních myšlenek, též ke schopnosti jejich prezentace a argumentačního prosazení. Literárně-vědné a kulturně zaměřené disciplíny si rovněž kladou za cíl posílit u studentů vědomí rozmanitosti kultur a podtrhují potřebu akceptování jejich jinakosti. Cílem úvodních kurzů didaktiky anglického jazyka je seznámit studenty se základy oborové didaktiky. V oblasti výuky jazyka se systematicky rozvíjejí všechny čtyři jazykové dovednosti tak, aby se absolvent bakalářského studia dostal na úroveň vysoké pokročilosti (minimálně úroveň C1+) a dokázal se písemně i ústně vyjadřovat správně, plynule a kultivovaně.

      Studijní program v plánu minor respektuje vyváženost oborové a didaktické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací řízení do studia je jednokolové a prověřuje:

      -orientaci uchazeček/uchazečů ve vývoji, proměnách a současnosti výtvarného umění a vizuální kultury

      -vizuální gramotnost uchazeček/uchazečů

      -schopnost využít výtvarných prostředků k autorskému vyjádření 

      Maximální počet dosažených bodů celkem: 40 bodů

      Minimální počet bodů pro úspěšné složení testu je 12 bodů. Pokud uchazeč této hranice nedosáhne je jeho výsledek stanoven na 0 bodů.

      Oborový test

      Prověří orientaci uchazeče v historii českého i světového výtvarného umění (s důrazem na 20. století a současnost). Předpokládá se základní informovanost o aktuálním dění v současném výtvarném umění a vizuální kultuře. Očekává se úroveň znalostí a dovedností, které by měl/a podle rámcových vzdělávacích programů dosahovat absolvent/ka SŠ. Obsahové rámce a obrazový materiál otázek této části zkoušky budou čerpány převážně z publikací uvedených v doporučené literatuře.  Součástí testu jsou úkoly prověřující schopnost verbálně i malířsky interpretovat předložená umělecká díla.

      Oborový test má tyto části:

      1) Historie a současnost výtvarného umění (0–10 bodů)

      2) Verbální interpretace uměleckého díla (0-6 bodů)

      Uchazeč/ka napíše na maximálně šest řádek odpovědi na otázky k předložené reprodukci uměleckého díla. Kritéria hodnocení: věcnost, poučenost, komplexnost a odborná jazyková úroveň, to vše měřeno s ohledem na předepsané studijní zdroje.

      3) Malířská interpretace uměleckého díla (0-12 bodů)

      Uchazeč/ka volně zpracuje téma předloženého uměleckého díla. Předloženou reprodukci uměleckého díla malířsky interpretuje, přičemž použije dostupné výtvarné prostředky (pastelky, tužka, fixa). Kritéria hodnocení:

      -míra interpretace obsahové a formální roviny díla

      -smysl pro barevné řešení v logice návaznosti k předloženému dílu

      -použití výtvarných prostředků a obrazová jednota celku

      4) Kresebná studie podle skutečnosti: (0-12 bodů)

      Kresba tužkou – kresebné vyjádření tvarových, světelných a prostorových jevů a vztahů skupiny předmětů, které každý uchazeč obdrží a sám uspořádá. Kritéria hodnocení:

      -rozvržení kresby v ploše formátu spolu s originálním využitím modelů

      -vyjádření prostorovosti a vztahu mezi předměty kreslířskými prostředky, kvalita linie a kontrastu

      -vystižení jedinečnosti materiálu a proporce jednotlivých předmětů předmětů

      K praktické oborové zkoušce si přineste: měkkou tužku, plastickou pryž, pastelky, olejové pastely, fixy.

      Modelový test naleznete na: https://kvv.pedf.cuni.cz/

      Část přijímací zkoušky „Oborový test z výtvarné výchovy“ je shodná pro všechny studijní programy Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání minor/maior a v plném plánu. Uchazeč ji tak vykoná pouze jednou.

       

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Zkouška má písemnou formu a sestává ze čtyř následujících částí:

      1. Gramatický test - prověřuje znalost mluvnických struktur v jednotlivých větách.

      2. Lexikální test – prověřuje znalost slovní zásoby formou doplňování slov v kratším originálním novinovém textu.

      3. Test čtení s porozuměním – prověřuje schopnost porozumět smyslu delšího originálního textu.

      4. Lingvistický test – prověřuje jazykové znalosti v oblasti gramatiky, slovní zásoby a výslovnosti formou rozmanitých úkolů, např. doplňování a transformace vět; identifikace chyby; výběr vhodného idiomu, frázového slovesa, ustáleného výrazu; určování synonym a antonym, rozpoznání správné výslovnosti slova, určování slovního druhu apod.

      Všechny čtyři části jsou ve formě otázek s výběrem odpovědí („multiple choice“).

      Vyžaduje se velmi dobrá znalost mluvnice, rozsáhlé vědomosti v oblasti slovní zásoby a velmi dobrá dovednost číst s porozuměním a orientovat se v původním (nebo lehce upraveném) textu. Předpokládají se celkové vstupní jazykové dovednosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

      Délka trvání testu max. 45 min.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 07.06.2021 Do: 18.06.2021
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 28.06.2021 Do: 29.06.2021
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Změna termínu ověření pro všechny studijní programy:

      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 07. 06. 2021 do: 09. 07. 2021

      Náhradní termín (přijímací zkoušky) od: 12. 06. 2021 do: 14. 07. 2021
      (náhradní termín vždy alespoň 5 dní po řádném termínu)

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky v programu Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém programu, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.

      Žádost se podává v listinné podobě nejpozději do 28. 2. 2021. Součástí žádosti je doklad (certifikát) ne starší 2 let k datu podání přihlášky k přijímacímu řízení o úspěšném složení některé z níže uvedených zkoušek:

      Cambridgeské zkoušky:

      - Cambridge English: First – hodnocení A

      - Cambridge English: Advanced – hodnocení A, B, C

      - Cambridge English: Proficiency – hodnocení A, B, C

      IELTS - minimálně skóre 5,5 

      TOEFL iBT - minimálně 72 bodů

      Popřípadě i jiná osvědčení, která na základě složené zkoušky certifikují jazykovou úroveň uchazeče jako B2+ a vyšší.

      V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2021. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2021. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného oboru. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2021, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.

       

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání

      BLÁHA, J., SLAVÍK, J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha: SPL, Práce 1997 a další vyd.

      GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha: Odeon, 1991.

      CHALUPECKÝ, J. Nové umění v Čechách. Praha: H&H, 1994.

      LINDAUROVÁ, L. a kol. Mezera - Mladé umění v Česku 1990-2014. Praha: Společnost Jindřicha Chalupeckého, 2014.

      MORGANOVÁ, P. ed. Začátek století/Beginning of the Century. Praha. Arbor vitae, 2012.

      ŠAMŠULA, P., ADAMEC, J., BLÁHA, J., HIRSCHOVÁ, J. Průvodce výtvarným uměním I - IV. Praha, SPL, Práce 1994 - 1996 a další vyd.

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press, 1998.

      MCCARTHY, M., O’DELL, F. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 1994.

      SWAN, M., WALTER, C. How English Works. OUP, 1997.

      THOMPSON, A. J., MARTINET, A. V. A practical English Grammar. OUP, 1987.

      EASTWOOD, J. Oxford Practice Grammar. Intermediate. OUP, 2008.

      Longman Language Activator. The World’s First Production Dictionary. Longman, 1993.

      SWAN, M. Practical English Usage. Oxford, 1995.

      CUNNINGHAM, S., MOOR, P., Cutting Edge. Intermediate. Student’s Book, Workbook and Self-Study Book. Pearson Education, 2005.

      (nebo jakákoli další vydání výše zmíněných publikací)

      Učebnice anglického jazyka na úrovni střední a vyšší pokročilosti, např. New Headway, Opportunities, Face2Face, Language in Use, Inside Out, Matrix, Cambridge English for Schhols, New Hotline, Natural English, English in Mind, True to Life, Landmark, Progress to First Certificate, New First Certificate Gold aj.

      Modelový test naleznete na: http://webkajl.pedf.cuni.cz/sample-entrance-tests-b-a/

       

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Bližší informace na ivana.jancovicova@pedf.cuni.cz

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent/ka nalezne uplatnění jako asistent/ka pedagoga, vychovatel/ka ve školních a mimoškolních zařízeních, lektor/ka v galeriích a muzeích i dalších kulturních institucích, lektor/ka zájmových činností a volnočasových aktivit ve škole i v dalších vzdělávacích institucích a zařízeních pro děti a mládež.
      Absolvent/ka plného studijního plánu také jako tvůrce multimediálních výukových materiálů a pomůcek či kurátor/ka a lektor/ka kulturních a společenských aktivit pro děti a dospělé. Uplatní se i ve veřejnoprávní i soukromě mediální komunikaci, v institucích v oblasti

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Studium je koncipováno jako potenciální základ pro navazující magisterské studium učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ a střední školy, případně dalších blízkých studijních programů v oblasti anglistiky. Absolvent, který nebude pokračovat v navazujícím magisterském studiu, se v oblasti školství uplatní jako vychovatel, pedagog volného času a asistent kvalifikovaného pedagoga. Vzhledem k dosažené úrovni jazykové kompetence může najít uplatnění i mimo sféru vzdělávání v různých domácích i mezinárodních institucích a organizacích, knihovnách, v médiích a tiskových agenturách.