Termín podání přihlášky: | 31.03.2020 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Speciální pedagogika (N0111A190014) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | navazující magisterské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 25 |
Standardní doba studia: | 2 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Termín podání přihlášky: | 31.03.2020 |
---|
Cílem studijního programu je připravit odborníky – speciální pedagogy s širokým společenskovědním rozhledem zaměřeným na pedagogicko - psychologické disciplíny, konkrétně pro speciálně pedagogickou činnost ve školách zřízených podle §48 ŠZ a pro poradenská zařízení na pozici speciálního pedagoga – magistra. Studijní program je odborně zaměřen na vzdělávání odborníků (speciálních pedagogů) připravených k aplikaci kontaktních vzdělávacích a aktivizačních činností zaměřených na osoby se znevýhodněním s důrazem na prevenci sekundárních důsledků.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Studijní program je uskutečňován bez specializace.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 08.06.2020 | Do: | 16.06.2020 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2020 | Do: | 25.06.2020 |
S ohledem na Rámcové požadavky na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků (MŠMT), musí být uchazeč absolventem bakalářského studia Speciální pedagogiky.
Uchazeč doloží výpis předmětů absolvovaných v předchozím studiu, včetně jejich výsledků, spolu s dokladem o dosaženém vzdělání.
Změna termínu ověření pro všechny programy/obory:
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 15. 06. 2020 Do: 26. 06. 2020
Náhradní termín (přijímací zkoušky): 02. 07. 2020 Do: 03. 07. 2020
BENEŠ, P., VRUBEL M.,: Oftalmologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 2017.
ČERNÁ, Marie a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015.
DOLEŽAL, R., VÍTKOVÁ, M. (ed.): Zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Brno. Paido 2007 FIALOVÁ, I., OPATŘILOVÁ,D., PROCHÁZKOVÁ,L.: Somatopedie: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012.
FRIEDLOVÁ, K.: Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha, Grada, 2007.
JELÍNKOVÁ, M.: Vzdělávání a výchova dětí s autismem. Praha. Pedagogická fakulta 2001. HÁDKOVÁ, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: 2016.
HAMADOVA,P. KVĚTOŇOVÁ L. NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Brno:Paido,2007.
KALEJA, M., Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava, Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013.
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000.
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido.
KLENKOVÁ, J.: Logopedie. Praha. Grada. 2006
HRUBÝ, J.: Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých. Praha. FRPSP, 1999.
KALEJLA , M.: Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků z pohledu speciální pedagogiky. Ostrava. Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta 2014
KALINA, K.: Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup, Svazek 1. Úřad vlády České republiky, 2003.
KOUKOLÍK, F.: Mozek a jeho duše. Praha. Galén 2008
MACHU E., KOČVAROVÁ, I. a kol. Kvalita školy z hlediska péče o nadané žáky. Zlín“ Univerzita Tomáše Bati 2013.
MUŽÁKOVÁ, M.: Byly to naše děti. O fenoménu lásky a sounáležitosti k rodičům a jejich dětem s mentálním postižením v každodennosti totality. Praha, Pedagogická fakulta, 2016,
OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ,D.: Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením. Brno: Masarykova univerzita, 2008,
OPATŘILOVÁ,D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno, MU, 2005. PIPEKOVÁ, J.(ed) : Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno. Paido 2006.
SLOWÍK, J.: Speciální pedagogika. Praha. Grada 2016
SLOWÍK, J.: Komunikace s lidmi s postižením. Praha. Portál 2010 ŠIŠKA, J.: Mimořádná dospělost..Praha. Karolinum 2005.
VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006.
OPATŘILOVÁ, Dagmar: Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Brno, 2013,.
VALENTA, M. et al. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. Praha: Parta, 2013.
VALENTA, M., MICHALÍK. J., LEČBYCH, M a kol. Mentální postižení v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada 2012.
VODÁČKOVÁ, D. a kol. Krizová intervence. Praha:Portál 2002. ZGOLA, J., M. Úspěšná péče o člověka s demencí. Praha: Grada 2003.
Absolvent magisterského studijního programu Speciální pedagogika po úspěšném ukončení studia disponuje všeobecnými, odbornými dovednostmi. Uplatnění absolventů se předpokládá v pracovních poradenských pozicích, ve kterých budou v osobním kontaktu s dětmi, žáky či dospělými osobami se zdravotním postižením. Budou provádět speciálněpedagogickou diagnostiku, navrhovat a konstruovat individuální vzdělávací plány, vést intervence a speciálněpedagogické poradenství, jednat a kooperovat s odborníky na mezioborové úrovni. Budou připraveni na komunikaci a spolupráci s rodiči dětí a žáků a s pedagogy speciálních i běžných škol.
Kvalifikační připravenost a míra profesní adaptability na podmínky a požadavky praxe: Získání kompetencí k edukaci dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů.
Získání kompetencí ke speciálněpedagogické činnosti v zařízeních, které provádějí pedagogicko-psychologické poradenské služby pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu se zákonem č. 379/2015 Sb., novela školského zákona č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících.