Termín podání přihlášky: | 31.03.2020 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Speciální pedagogika/Logopedie (B0111A190014) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 25 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Termín podání přihlášky: | 31.03.2020 |
---|
Cílem studijního programu Speciální pedagogika/Logopedie je připravit odborníky k aplikaci postupů užívaných k depistáži dětí s rizikem narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení a aplikaci stimulace řečového a jazykového vývoje dětí a žáků s důrazem na prevenci sekundárních důsledků a na základě toho připravit speciální pedagogy pro speciálně pedagogickou činnost ve třídách zřízených pro žáky podle § 16 odst.9, v základních školách, v základních školách speciálních, základních školách logopedických a základních školách pro sluchově postižené na pozici asistenta pedagoga, v mateřských školách, v mateřských školách pro děti s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem. Studijní program Speciálnípedagogika/Logopedie je odborně zaměřen v souladu se současným pojetím výchovy a vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na oblast inkluzivního přístupu, a to v komplexním mezioborovém pojetí.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Studijní program je uskutečňován bez specializace.
Písemný test: Test obecných studijních předpokladů, max. počet bodů 40. Test slouží k prověření vybraných typů dovedností a schopností nutných pro úspěšné vysokoškolské studium. Nejedná se o test znalostí ze střední školy, všichni uchazeči tak mají stejnou šanci prokázat, jak jsou schopni se připravit na jeho různorodost a jak dokáží pracovat s informacemi v zadání. TOSP poskytuje validní informaci o tom, jak jsou uchazeči schopni zvládat požadavky studia, sledovány jsou různé typy studijních dovedností a schopností a logického myšlení. Jednotlivé části testu jsou sestaveny s ohledem na obvyklé požadavky kladené na studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Testem se budou zjišťovat následující studijní schopnosti a dovednosti: verbální a analytické myšlení, neverbální myšlení, porozumění informacím, logické a konfigurační vztahy, pamětné učení aj. Test obecných studijních předpokladů je připravován pracovištěm Univerzity Karlovy.
Test trvá 28 min.
Pro přípravu na přijímací zkoušku mohou uchazeči využít zveřejněného modelového testu. Model Testu obecných studijních předpokladů naleznete na http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 08.06.2020 | Do: | 16.06.2020 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2020 | Do: | 25.06.2020 |
Změna termínu ověření pro všechny programy/obory:
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 15. 06. 2020 Do: 26. 06. 2020
Náhradní termín (přijímací zkoušky): 02. 07. 2020 Do: 03. 07. 2020
Absolvent bakalářského studijního programu po úspěšném ukončení studia disponuje všeobecnými, odbornými dovednostmi. Uplatnění absolventa bakalářského studijního programu Logopedie se předpokládá v asistentských pracovních pozicích ve školství, zdravotnictví a v resortu ministerstva práce a sociálních věcí, na kterých jsou v osobním kontaktu s dětmi a žáky s NKS a SP. Absolvent je připraven na komunikaci a spolupráci s rodiči dětí a žáků a pedagogy speciálních i běžných škol.
Kvalifikační připravenost a míru profesní adaptability na podmínky a požadavky praxe: získání kompetencí k edukaci dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu se zákonem č. 379/2015 Sb., který je novelou zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících.
Charakteristika profesí a institucí, kde může uplatnit získané vzdělání: asistenti pedagoga ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, učitelé v mateřských školách, logopedičtí asistenti v mateřských školách, v zařízeních sociálních služeb, vychovatelé ve speciálních školách a školských zařízeních pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami apod.