Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Mediální a komunikační studia (0321VD180005)

    Fakulta: Fakulta sociálních věd
    Studijní program: Mediální a komunikační studia (P0321D180005)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: doktorské
    Jazyk výuky: čeština
    Standardní doba studia: 4 roky
    Forma přihlášky: Elektronická, Listinná

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    10 / 13

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 30.04.2020
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Studium v doktorském studijním programu Mediální a komunikační studia je určeno uchazečům, kteří se hlouběji odborně zajímají o

      •              studium komunikace, masových médií jako svébytného typu sociální, resp. veřejné, masové a strategické komunikace,

      •              historický a současný vývoj médií a žurnalistiky,

      •              média jako součást kultury a mediální problematiku obecně,

      •              metodologii komunikačních studií

      •              základní i aplikovaný výzkum médií, žurnalistiky, mediální komunikace a strategické komunikace.

      Studium je zaměřeno na přípravu k samostatné vědecké a pedagogické práci v oblasti komunikačních a mediálních studií a teorie mediální komunikace na vysokých školách. 

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přihláška spolu s disertačním projektem se podává buď elektronicky prostřednictvím studijního informačního systému, nebo poštou na adresu Fakulta sociálních věd UK, Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1, a to nejpozději do 30. dubna 2020.

      Přijímací řízení probíhá formou ústní zkoušky (rozpravy). Cílem rozpravy je ověřit, zda je uchazeč schopen plnit nároky specializačního studia v doktorském studijním programu Mediální a komunikační studia. Přijímací řízení probíhá na základě písemně zpracovaného projektu disertační práce, jehož charakteristika je podána dále. Ke studiu je přijat pouze ten uchazeč, který úspěšně projde přijímacím řízením. Je doporučeno, aby uchazeč konzultoval svůj projekt s potenciálním školitelem již v přípravné fázi, tj. před odevzdáním chystaného projektu.  

      Projekty předkládané k přijímacímu řízení se vztahují k oblasti zkoumání médií, mohou tematicky souviset se zaměřením vědeckovýzkumné práce IKSŽ, popř. mohou uchazeči předkládat projekty s tématy vlastními, která byla konzultována a schválena konkrétními potenciálními školiteli. Vědeckovýzkumná činnost na IKSŽ se soustředí na následující oblasti:

      •              vývoj masových médií a jejich postavení ve společnosti v období 1918-1989 a jejich vztah k dalším sociálním institucím

      •              vývoj masových a síťových médií a jejich postavení ve společnosti po roce 1989 (včetně vývoje technologií, obsahů a funkcí) a jejich vztah k dalším sociálním institucím

      •              proměny veřejné komunikace po roce 1989 s důrazem na stav žurnalistiky, strategické komunikace, politické komunikace. 

       

      Přijímací zkouška se skládá ze dvou částí:

      1.   Zkouška z cizího jazyka (výhradně z angličtiny nebo němčiny) prověřuje uchazečovu schopnost porozumět odbornému cizojazyčnému textu. Zkoušku z cizího jazyka organizuje centrum jazykové přípravy FSV UK. Uchazeč je povinen si tuto zkoušku zajistit před konáním vlastní oborové zkoušky a při ní předložit potvrzení o jejím úspěšném absolvování. Za zkoušku z cizího jazyka nezískává uchazeč bodové ohodnocení.

      2.   Oborová zkouška se odehrává před přijímací komisí. Pohovor prověřuje uchazečovu orientaci v problematice studia dějin a současnosti masových médií a sociální teorie médií. Ústní zkouška se skládá z rozpravy vázané na předložený projekt disertační práce.

      Uchazeč musí do 30. dubna 2020 zaslat projekt tezí disertační práce, strukturovaný životopis a seznam odborné literatury, kterou k oboru prostudoval, jako přílohu elektronické, případně papírové přihlášky. Uchazeč, který disertační projekt neodevzdá v uvedeném termínu, nebude pozván k ústní zkoušce. Přijímací komise s uchazečem vede pohovor nad seznamem literatury, v němž uchazeč musí zařadit vybraný titul do kontextu dějin a současnosti masových médií a jejich studia. 

       

      Kritéria pro vyhodnocení přijímacích zkoušek:

      Kvalita a úplnost odpovědí, orientace v oboru a v odborné literatuře, kvalita projektu a jeho vztah k vypsaným zaměřením, předpoklady pro zapojení do výzkumných a pedagogických aktivit oboru.

       

      Hodnocení uchazečů:

      1. Kvalita projektu disertační práce max. 20 bodů

      2. Rozprava o předloženém projektu a seznamu literatury max. 20 bodů

      CELKEM                                           max. 40 bodů

       

      Členové komise hodnotí jednotlivé kategorie hodnocení, bodový součet je pak průměrován pro jednotlivé kategorie a sečten pro získání výsledného počtu bodů. Bodovou hranici pro přijetí stanoví děkanka s přihlédnutím k počtu uchazečů skládajících přijímací zkoušku a kapacitním možnostem fakulty.

      Dále vizte Obecné podmínky přijímacího řízení

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v doktorském studijním programu je řádné ukončení studia v magisterském studijním programu.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 08.06.2020 Do: 19.06.2020
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2020 Do: 04.07.2020
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Orientační pomůckou pro uchazeče z hlediska požadavků na znalosti k přijímacímu řízení je přehled tematických okruhů ke státní závěrečné zkoušce magisterského studia studijního oboru Mediální studia, obsahující rovněž seznam základní literatury.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolvent doktorského studijního programu Mediální a komunikační studia ovládá metody analýzy mediální produkce, mediálních produktů a obsahů, publika a uživatelů. Je odborníkem na problematiku dějin a současnosti médií a jejich postavení v proměnách společenského, politického a kulturního kontextu, který je schopen provádět syntézu poznatků z oblasti sociálních a humanitních věd a vykládat současné trendy ve vývoji médií a mediální a strategické komunikace.

      Absolventi doktorského studia jsou připraveni na pedagogickou a vědeckou kariéru v rámci vysokých škol v České republice i v zahraničí a na uplatnění jako analytici médií v oblastech aplikovaného výzkumu. Jako sociální vědci mohou pracovat v ústavech Akademie věd ČR či na jiných vědeckých pracovištích. Mohou působit také jako analytici komunikačních procesů v politické sféře, oblasti marketingu a PR a strategické komunikace.