Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Informační technologie se zaměřením na vzdělávání — Pedagogika (7507R040 / 7501R008) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Specializace v pedagogice (B7507)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 10
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    10 / 15

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 29.02.2020
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání 

      Cílem studia bakalářského studijního oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání je poskytnout studentům bakalářské vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních a komunikačních technologií a připravit je tak po stránce teoretické i praktické pro přímé uplatnění v profesích orientovaných na aplikace informačních a komunikačních technologií i pro pokračování ve studiu v magisterském studijním oboru.

      Studium by mělo poskytnout ucelené, kompetenčně a aplikačně orientované vysokoškolské bakalářské vzdělání obsahově zaměřené na architekturu výpočetních systémů, technické a programové vybavení počítačů a počítačových sítí, programování, počítačovou grafiku, multimediální a webové aplikace a správu síťových prostředků, informačních a databázových systémů institucí a podniků.

      Svým obsahovým zaměřením a charakterem daným vhodnou proporcí mezi teoretickou a aplikační složkou by mělo studium absolventy vybavit dostačujícími vědomostmi a dovednostmi v odborných základech aplikované informační technologie a poskytovat jim tak dobré možnosti přímého uplatnění při výkonu profesí a funkcí ve vzdělávacích institucích, podnicích, firmách sféry obchodu a služeb i státní správě např. jako asistent pedagoga, správce počítačové sítě, správce odborných učeben a laboratoří, správce informačního a databázového systému, konzultant nebo školitel podnikového vzdělávání v dané oblasti. Zaměření studijního oboru je současně koncipováno s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia, které je součástí strukturovaného dvouoborového studia učitelství na Pedagogické fakultě UK v Praze, bude navazující magisterské studium učitelství.

      Bližší informace lze nalézt na stránkách katedry http://it.pedf.cuni.cz/index.php?menu=286

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

      Pedagogika

      Koncepce studijního oboru vychází z předpokladu, že část absolventů může končit studium státní bakalářskou zkouškou a druhá část bude pokračovat ve studiu v navazujícím magisterském oboru pedagogika. Proto jsou ve studijním plánu zařazeny jednak předměty, které první skupině poskytnou vědomosti a dovednosti umožňující uplatnit se jako vychovatelé nebo pedagogové volného času, jednak předměty, které v případě druhé skupiny budou východiskem pro následné magisterské studium.

      V průběhu bakalářského studia budou rozvíjeny dovednosti týmové práce, zároveň budou prostřednictvím studijních obsahů, ale i metod práce, utvářeny u studentů specifické profesní rysy osobnosti, zejména schopnost seberegulace, zdravého sebevědomí a sebepoznání, empatie, taktu.

      Dalším společným cílem studijního oboru je prohlubování vědomostí a dovedností, které jsou východiskem pro pochopení principů a zásad zdravého životního stylu a utváření vyhraněného vztahu ke zdraví a odmítání škodlivin. Podstatným rysem výuky v bakalářském stupni je důraz na aktivní a samostatnou činnost studujících.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

       

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška je písemná. Má charakter testu, v jehož rámci bude uchazeč odpovídat na otázky s výběrovou nebo tvořenou odpovědí a řešit úlohy. Orientuje se na ověření schopností logicky uvažovat a zjištění úrovně znalostí a dovedností v rozsahu středoškolského přehledu v oblasti informačních technologií a jejich aplikací, přičemž pro řešení úloh se předpokládá použití základního matematického aparátu.

      Maximální počet za písemný test je 40 bodů. Délka trvání testu je 60 min.

      Pedagogika

      Písemný test: Test obecných studijních předpokladů, max. počet bodů 40. Test slouží k prověření vybraných typů dovedností a schopností nutných pro úspěšné vysokoškolské studium. Nejedná se o test znalostí ze střední školy, všichni uchazeči tak mají stejnou šanci prokázat, jak jsou schopni se připravit na jeho různorodost a jak dokáží pracovat s informacemi v zadání. TOSP poskytuje validní informaci o tom, jak jsou uchazeči schopni zvládat požadavky studia, sledovány jsou různé typy studijních dovedností a schopností a logického myšlení. Jednotlivé části testu jsou sestaveny s ohledem na obvyklé požadavky kladené na studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Testem se budou zjišťovat následující studijní schopnosti a dovednosti: verbální a analytické myšlení, neverbální myšlení, porozumění informacím, logické a konfigurační vztahy, pamětné učení aj. Test obecných studijních předpokladů je připravován pracovištěm Univerzity Karlovy.

      Test trvá 28 min.

      Pro přípravu na přijímací zkoušku mohou uchazeči využít zveřejněného modelového testu. Model Testu obecných studijních předpokladů naleznete na http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 08.06.2020 Do: 16.06.2020
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2020 Do: 25.06.2020
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Změna termínu ověření pro všechny programy/obory:

      Datum ověření (přijímací zkoušky) od:          15. 06. 2020    Do:      26. 06. 2020

      Náhradní termín (přijímací zkoušky):             02. 07. 2020    Do:      03. 07. 2020

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání 

      Učebnice matematiky, fyziky a IT pro střední školy gymnaziálního typu. Z publikací lze uvést například:

      KLIMEŠ, C. Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. Nitra: Enigma, 2008. 

      PETÁKOVÁ, J. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Praha: Prometheus, 1998.

      BROOKSHEAR, G. Informatika. Brno: Computer Press, 2013.

      ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: teoretická učebnice. Brno: Computer Press, 2010. 

      SVOBODA, E. Přehled středoškolské fyziky. Praha: Prometheus, 2014. 

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

      Pedagogika

      Model Testu obecných studijních předpokladů naleznete na http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent může uplatnit získané vzdělání včetně komplexu kompetencí podporujících jeho profesní adaptabilitu v řadě profesí a funkcí ve vzdělávacích institucích a zařízeních při zajišťování technologicky orientovaných činností, ve firmách a institucích zabývajících se prací s informacemi, obchodem či poskytováním služeb v oblasti ICT.

      Pedagogika

      Absolvent, který nebude z nejrůznějších důvodů pokračovat v navazujícím magisterském studiu, je způsobilý využít svou odbornost, sociální a komunikační dovednosti např. na těchto pozicích: asistent pedagoga ve školách a školských zařízeních, vychovatel ve školních družinách a školních klubech, pedagog volného času v centrech volného času dětí i dospělých, lektor v zájmovém, mimoškolním a rekvalifikačním vzdělávání, odborný referent ve státní správě a samosprávě (školské, sociální a kulturní odbory úřadů).