Termín podání přihlášky: | 29.02.2020 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Specializace v pedagogice (B7507) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 15 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
45 / 186Termín podání přihlášky: | 29.02.2020 |
---|
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Studijní obor Dějepis se zaměřením na vzdělávání je tříletým bakalářským studiem poskytujícím odborné vzdělání v historii. Spolu s navazujícím magisterským programem Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ dějepis představuje bakalářskou část přípravy učitelů dějepisu pro základní a střední školy. Jako samostatný obor je určen lektorům muzeí a galerií a dále pak široké škále pracovníků veřejné správy a památkové péče, kteří potřebují pro svůj výkon odborné historické znalosti.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Studium bakalářského studijního oboru základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání je koncipováno primárně jako studium, jehož absolventi budou pokračovat v navazujícím magisterském učitelském studiu základů společenských věd. Cílem programu je zajistit absolventovi studia široké všeobecné vzdělání v oblasti společenských věd a kultivovat schopnost praktické aplikace při výkonu povolání. Odlišností tohoto typu programu od jiných společensko-vědních bakalářských studií je důraz na multidisciplinární přístup k analýze a řešení společenských jevů. Studenti si neosvojují disparátní znalosti z jednotlivých oborů, ale učí se pracovat s diferencovanými předpoklady, jež jednotlivé vědy skýtají. To je ošetřeno důrazem na metodologické základy společensko-vědního bádání, na filosofický a etický rozměr toho způsobu poznání.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.
2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Písemná zkouška - test z dějepisu v rozsahu gymnaziálního učiva: uzavřené a jednoduché otevřené otázky. V testu se ověřují schopnosti chronologického, logického a historického myšlení a dobrá orientace v českých a světových dějinách, zároveň se předpokládá rozhled po kulturně-společenském dění.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Délka trvání testu je 60 min.
Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška probíhá formou písemného testu (max. 40 b.). Předpokladem zdárného zvládnutí testu jsou znalosti středoškolského (gymnaziálního) učiva, jež v současné době zahrnuje základní poznatky z filozofie, historie, práva, politologie, ekonomie, etiky, sociologie, výrokové logiky. Charakter oboru zároveň vyžaduje též znalosti kulturně historické a určitou orientaci v současném ekonomickém, politickém a kulturním dění.
Délka trvání testu je 50 min.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 08.06.2020 | Do: | 16.06.2020 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2020 | Do: | 25.06.2020 |
Změna termínu ověření pro všechny programy/obory:
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 15. 06. 2020 Do: 26. 06. 2020
Náhradní termín (přijímací zkoušky): 02. 07. 2020 Do: 03. 07. 2020
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Učebnice dějepisu pro střední školy vydané po roce 1990. (Nakl. Práce, SPN a Fortuna. U všech uvedených učebnic je uvedeno datum 1. vydání, platná jsou i následující další, a jsou MŠMT ČR zařazeny do seznamu učebnic.
HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí I., Fortuna, 1995.
HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí II., Fortuna, 1998.
SOUČEK J. Dějiny pravěku a starověku, SPL, 1995.
BENEŠ, Z., PETRÁŇ, J. České dějiny I., SPL, 1997.
KVAČEK, R. České dějiny II., SPL, 2002.
BENEŠ, Z. Dějiny středověku a prvního století raného novověku., SPL, 1994.
HROCH, M. Dějiny novověku, SPL, 1994.
KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějiny 20. století, SPL, 1995.
POPELKA, M., VÁLKOVÁ, V. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. Pravěk a starověk, SPN, 2001.
ČORNEJ, P., ČORNEJOVÁ, I., PARKAN, F. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 2., Středověk a raný novověk, SPN, 2001.
HLAVAČKA, M. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 3, Novověk, SPN, 2001.
KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 4, Nejnovější dějiny, SPN, 2002
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html
Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
ADAMOVÁ, L., DUDÁK, V., VENTURA, V. Základy společenských věd III. Základy filosofie, etiky. Praha, 1995.
DAVID, R. Základy politologie. Olomouc, 1997.
EICHLER, B., RYSKA, R., SVOBODA, V. Základy společenských věd II. Základy státoprávní teorie, ekonomie a ekonomiky, neformální logiky. Praha, 1995.
FURST, M. Filosofie. Praha, 1995.
GILLNEROVÁ, I., BURIÁNEK, J. Základy společenských věd I. Základy psychologie, sociologie. Praha, 1995.
HELUS, Z. Psychologie pro střední školy. Praha, 1995.
BURIÁNEK, J. Sociologie pro střední školy. Praha, 1996.
JANDOUREK, J. Průvodce sociologií. Praha: Grada, 2008.
JIRÁSKOVÁ, V. Občan v demokratické společnosti. Praha, 1999.
RYSKA, R. Právo pro střední školy. Praha, 1994.
FURST, M. Filosofie. Praha, 1995.
LIESMANN, K., ŽENATÝ, G. O myšlení. Olomouc, 1994.
SELUCKÝ, O. Logika prostřední školy. Praha, 1995.
Kol. Dějiny zemí koruny české I. - II. Paseka, Praha 1992.
STOERIG, H. J. Malé dějiny filosofie. Praha 1991.
PAVLINCOVÁ, H. a kol. Slovník judaismus, křesťanství, islám. Praha 1994.
PELCOVÁ, N. a kol. Evropské myšlenkové tradice k hodnotám evropské civilizace. Praha 1998.
PELCOVÁ, N. PEŠKOVÁ, J. A kol. Základy společenských věd I. - IV. Praha: Eurolex Bohemia. 2005.
PETŘÍČEK, M. Úvod do (současné) filosofie. Praha. 2005.
TICHÁ, M. K aktuálním ekonomickým problémům. PedF UK, Praha. 2004.
Kol. autorů. Společenské vědy pro střední školy 1. díl - 4. díl. Brno, Didaktis.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Absolvent má rozsáhlé vědomosti v oboru historie. Prioritou je následné magisterské studium učitelství. Jako bakalář se uplatní v oblastech: státní a veřejná správa, památková péče – specializovaná administrativní síla, dokumentátor, osvětový pracovník, pracovník terénního výzkumu, editor. Muzea, galerie – administrativa, lektor.
Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Absolvent získá všeobecné vzdělání v oblasti společenských věd, je adaptabilní na měnící se pracovní podmínky a je schopen samostatně získávat praktické profesní dovednosti. Může vykonávat kvalifikované profese v institucích orientovaných na sociální práce a institucích zabývajících se pracovně právním a sociálně právním poradenstvím.