Termín podání přihlášky: | 29.02.2020 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Specializace v pedagogice (B7507) |
Forma studia: | kombinovaná |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 15 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
26 / 45Termín podání přihlášky: | 29.02.2020 |
---|
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Cílem studijního oboru je vysokoškolská příprava a kvalifikace odborníků, jejichž pracovní zařazení a uplatnění na trhu práce vyžaduje nejen kvalitní odbornou připravenost, ale také profesionálně rozvinutou schopnost komunikace s lidmi, zejména s dětmi a mládeží všude tam, kde se nejedná o klasickou školní pedagogickou práci. Prioritou bakalářského studia tohoto oboru je příprava na navazující magisterské studium učitelství biologie. Z tohoto důvodu jsou do bakalářského stupně studia zařazeny kurzy a předměty, které poskytují studentovi základní vysokoškolskou přípravu v jednotlivých biologických disciplínách, ale také v geologii a v environmentalistice.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Obor výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání připravuje odborníky mající dokonalou orientaci v problematice lidského zdraví ve všech jeho bio-psychosociálních rovinách, s možností výchovného působení na děti, dospívající i dospělé v různých institucích, poradenských službách, střediscích volného času. Studium umožňuje uplatnit dosažené vzdělání v pozici odborných pracovníků i mimo rezort školství. Absolvování tohoto programu je základním stupněm pro možnost studia v magisterském navazujícím oboru učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – výchova ke zdraví.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.
2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška je pouze písemná, a to formou testu. Ověřuje znalosti biologie, geologie a ekologie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva.
Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 30 minut.
Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška z oboru výchova ke zdraví je písemná (max 40.b.). Formou testu jsou ověřovány znalosti z oblasti biologie člověka a psychologie v rozsahu a na úrovni gymnaziálního učiva. Předpokládá se rovněž základní orientace uchazeče v poznatcích souvisejících s ochranou zdraví a významem podpory zdraví pro člověka a lidskou společnost.
Délka trvání testu je 35 min.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 08.06.2020 | Do: | 16.06.2020 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2020 | Do: | 25.06.2020 |
Změna termínu ověření pro všechny programy/obory:
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 15. 06. 2020 Do: 26. 06. 2020
Náhradní termín (přijímací zkoušky): 02. 07. 2020 Do: 03. 07. 2020
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
ROSYPAL, S. a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2011.
JELÍNEK, J., ZICHÁČEK, V. Biologie pro střední školy gymnazijního typu (teoretická část). Olomouc: FIN PUBLISHING, 1996.
KUBIŠTA, V. Obecná biologie. Praha: Fortuna, 2000.
KINCL, L. a kol. Biologie rostlin. Praha: Fortuna, 2008.
NOVOTNÝ, I. a kol. Biologie člověka. Praha: Fortuna, 2010.
SMRŽ, J. Biologie živočichů. Praha: Fortuna, 2004.
ŠMARDA, J. Genetika. Praha: Fortuna, 2003.
ŠLÉGL, J. Ekologie. Praha: Fortuna, 2005.
Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2012.
DANIELOVÁ, Lenka a ČIHOUNKOVÁ, Jana. Základy sociologie a psychologie. Brno: Mendelova univerzita, 2011.
GILLERNOVÁ, Ilona a BURIÁNEK, Jiří. Základy psychologie, sociologie: základy společenských věd. Praha: Fortuna, 2001.
HELUS, Zdeněk. Úvod do psychologie: učebnice pro střední školy a bakalářská studia na VŠ. Praha: Grada, 2011.
KOČÁREK, Eduard. Biologie člověka. Praha: Scientia, 2010.
KŘIVÁNKOVÁ, Markéta a HRADOVÁ, Milena. Somatologie. Praha: Grada, 2009.
NOVOTNÝ, Ivan a HRUŠKA, Michal. Biologie člověka: [pro gymnázia]. Praha: Fortuna, 2007.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie. Praha: Portál, 2009.
VACÍNOVÁ, Marie a LANGOVÁ, Marta. Vybrané kapitoly z psychologie. Praha: Československý spisovatel, 2011.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Absolvent bude mít znalosti v oborech biologie, geologie a environmentální výchova, bude se orientovat v základech práce s biologickým a geologickým materiálem, bude umět zorganizovat odborné exkurze, dokáže pracovat s laboratorní technikou a bude se orientovat v odborné a populárně vědecké literatuře.
Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Program připravuje odborníky v problematice lidského zdraví v jeho bio-psycho-sociálních a etických rovinách, schopné výchovně působit na děti, dospívající i dospělé v různých institucích, poradenských službách či střediscích volného času. Studium umožňuje uplatnit dosažené vzdělání při koncipování a realizaci programů podpory zdraví ve školách i v pozici odborných pracovníků mimo rezort školství. Absolvování programu je základním stupněm pro možnost studia v magisterském navazujícím oboru Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - výchova ke zdraví.