Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy (0114TA100002)

    Fakulta: Husitská teologická fakulta
    Studijní program: Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy (N0114A100002)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: čeština
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická, Listinná
    Možnost upuštění od přijímací zkoušky: ano

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    29 / 46

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky 1: 28.02.2019
      Termín podání přihlášky 2: 31.07.2019
      Poznámka k termínu 2: Termín pro podání přihlášky k zářijovému přijímacímu řízení.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Studijní program (program je bez specializace) připravuje studenty k profesi středoškolského pedagoga s kvalifikací pro výuku náboženství a základů společenských věd. Studijní program reaguje na poptávku po pedagogických pracovnících vzdělaných v oblasti náboženství, filozofie, etiky a společenskovědního základu a po pracovnících, kteří rozumějí problematice náboženství a jeho místu ve společnosti. Studijní program rozšiřuje tradiční náboženskou výchovu o další společenskovědní disciplíny a klade ji do úzkého sepjetí s etickou výchovou. Absolventi se uplatňují jako učitelé na středních i základních školách, kde vyučují předměty: základy společenských věd, filozofii, náboženství, etickou či občanskou výchovu. Pracují ve státních, soukromých i neziskových organizacích s náboženským nebo výchovným zaměřením. Mohou pracovat v akademické sféře nebo v institucích zaměřených na vědu a výzkum v oblasti pedagogiky a oborových disciplín.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Ústní pohovor zaměřený na znalosti příslušného studijního programu, odpovídající dosaženému bakalářskému vzdělání.

      Pozn.: objektivita hodnocení bude zajištěna stejnými předsedy zkušebních komisí - po programech.

      Každému uchazeči budou položeny dvě otázky zaměřené na znalosti příslušného studijního programu. Za každou otázku lze získat maximálně 20 bodů. Celkem lze získat maximálně 40 bodů.

      Ke studiu bude přijat každý uchazeč, který v přijímací zkoušce získá alespoň 30 bodů.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.09.2019 Do: 06.09.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 19.09.2019 Do: 19.09.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      S upuštěním od přijímací zkoušky budou přijati uchazeči, kteří absolvovali studijní program, jehož součástí byly zkoušky z předmětů: Obecná pedagogika a Sociální psychologie, a současně z těchto předmětů byli hodnoceni klasifikací výborně (1) nebo velmi dobře (2). Děkan rozhodne o upuštění od přijímací zkoušky na základě žádosti o upuštění od přijímací zkoušky podané uchazečem v rámci přijímacího řízení.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Pedagogika a psychologie:
      Jůva,V. sen., Jůva, V. jun. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido,1997.
      Pařízek, V. Obecná pedagogika. Praha : Karolinum 1994.
      Skalková, J. Obecná didaktika. Praha : UK, 2002.
      Štverák, V. Dějiny pedagogiky I. Praha : SPN, 1991,
      Štverák, V. Dějiny pedagogiky II. Praha : UK, 1991.
      Váňová, M. Srovnávací pedagogika. Praha : UJAK, 2009.
      Fontana, D. Psychologie ve školní praxi : Příručka pro učitele. 3. vyd. Praha: Portál, 2010.
      Helus, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha : Grada, 2007.
      Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál, 2000.
      Vágnerová, Marie. Základy psychologie. 1. dotisk 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005.
      Teologie:
      Bible (Český ekumenický překlad)
      Hovory s Biblí, Praha 1991
      Lane, T.: Dějiny křesťanského myšlení, Praha, Návrat domů 1996
      Kučera, Z.: Trojiční teologie, Brno: L. Marek 2002
      Kučera, Z.: Hoře a milost, Brno, nakl. L. Marka 2001
      Lochman, J. M.: Kredo, Praha, Kalich 1996
      Starý zákon:
      Bič: Zrod a zvěst Starého zákona (in Základy učení křesťanského, Praha 1951)
      Bič: Radostná zvěst Starého zákona, Praha 1893
      Bič: Stopami dávných věků, Praha 1975
      Bardke: Příběhy ze starověké Palestiny, Praha 1988
      Fromm: Budete jako bohové, Praha 1993
      Jepsen: Královská tažení ve starém Orientu, Praha 1987
      Liden: Povídá se, Mlýn 1999
      Schubert: Bible a dějiny, Svitavy 2000
      Nový zákon:
      Bornkamm: Apoštol Pavel, Praha 1998
      Flusser: Ježíš, Praha 2002
      Flusser: Esejské dobrodružství, Praha 2002
      Sázava: 50 novozákonních záhad, Praha 1981
      Sázava: Biblická mozaika, Praha 1998
      Schubert: Ježíš ve světle tradiční židovské literatury, Praha 2003
      Souček: Zrod Nového zákona (in Základy učení křesťanského, Praha 1951)
      Církevní dějiny:
      Winter, E.: Tisíc let duchovního zápasu, Praha 1940
      Český ekumenismus(historická část), Praha 1975
      Filozofie:
      Husserl, E.: Krize evropských věd a transcendentální fenomenologie
      Popper, K. R.: Logika vědeckého zkoumání
      Heidegger, M.: Bytí a čas
      Lévinas, E.: Etika a nekonečno
      Patočka, J.: Péče o duši I. a II.
      Wittgenstein, L.: Filosofická zkoumání
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      viz profil absolventa