Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Specializace v pedagogice (B7507) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 8 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Cílem studijního oboru Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání je podporovat všestranný rozvoj osobnosti komplexně připravené v oblasti hudební teorie a praxe, a to v rozsahu daném možnostmi a potřebami oboru samotného.
Priority oboru spočívají ve výchově k estetickému vnímání, chápání, analýze, hodnocení a k pěvecké i nástrojové interpretaci hudby na základě absolvovaných hudebně teoretických a praktických disciplín, v úloze přípravy na navazující magisterské studium oboru Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – hudební výchova, případně však také na výkon povolání ve státní správě, soukromé sféře, ve výchovných zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže, v oblasti kultury s akcentací regionálního působení, v zájmovém vzdělávání a činnosti dospělých.
Povinný základ studia tvoří hudebně teoretické disciplíny, nepostradatelné v systematickém hudebním vzdělání – harmonie a základy kontrapunktu, hudební formy, dějiny hudby atd., představující organickou součást množiny povinných předmětů. Rozvoj hudebních dovedností zabezpečuje hlasová a nástrojová příprava, základy taktovací techniky atd. s ohledem na využití jak ve výše uvedených povoláních, tak i v dalším navazujícím magisterském studiu. Obsah a cíle studia zabezpečují tedy hudební vzdělání, jež je dostačující pro výkon výše uvedených povolání, avšak zároveň neposkytuje dostatečný základ pro práci učitele hudební výchovy.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Informační technologie se zaměřením na vzdělání
Cílem studia bakalářského studijního oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání je poskytnout studentům bakalářské vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních a komunikačních technologií a připravit je tak po stránce teoretické i praktické pro přímé uplatnění v profesích orientovaných na aplikace informačních a komunikačních technologií i pro pokračování ve studiu v magisterském studijním oboru.
Studium by mělo poskytnout ucelené, kompetenčně a aplikačně orientované vysokoškolské bakalářské vzdělání obsahově zaměřené na architekturu výpočetních systémů, technické a programové vybavení počítačů a počítačových sítí, programování, počítačovou grafiku, multimediální a webové aplikace a správu síťových prostředků, informačních a databázových systémů institucí a podniků.
Svým obsahovým zaměřením a charakterem daným vhodnou proporcí mezi teoretickou a aplikační složkou by mělo studium absolventy vybavit dostačujícími vědomostmi a dovednostmi v odborných základech aplikované informační technologie a poskytovat jim tak dobré možnosti přímého uplatnění při výkonu profesí a funkcí ve vzdělávacích institucích, podnicích, firmách sféry obchodu a služeb i státní správě např. jako asistent pedagoga, správce počítačové sítě, správce odborných učeben a laboratoří, správce informačního a databázového systému, konzultant nebo školitel podnikového vzdělávání v dané oblasti. Zaměření studijního oboru je současně koncipováno s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia, které je součástí strukturovaného dvouoborového studia učitelství na Pedagogické fakultě UK v Praze, bude navazující magisterské studium učitelství.
Bližší informace lze nalézt na stránkách katedry http://it.pedf.cuni.cz/index.php?menu=286.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Upřesnění termínů přijímacích zkoušek:
Talentové zkoušky: 23.04.2019 – 26.04.2019 (náhradní termín 13.05.2019 – 14.05.2019)
Písemné zkoušky: 06.06.2019 – 14.05.2019 (náhradní termín 24.06.2019 – 25.06.2019)
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.
2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška je talentová.
Uchazeč může získat v talentové přijímací zkoušce max. 40 bodů. Předmětem talentové zkoušky je prověrka celkové hudebnosti, zjištění úrovně pěveckých dovedností a stupně technické vyspělosti ve hře na klavír nebo na housle. (U houslistů je vyžadována základní orientace na klaviatuře a hra na klavír na úrovni jednoduchého doprovodu lidové písně.)
Uchazeč může prokázat hru i na další klasické hudební nástroje použitelné ve školní hudební výchově a může v rámci talentové zkoušky, část Hra na nástroj, získat bonifikaci 1 bodu za každý nástroj. (Celkový součet bodů za Hru na nástroj však nesmí překročit 10 bodů.) Nástroj je nutné mít s sebou a připravit si repertoár, nestačí předložení dokladů (např. vysvědčení).
1. Zpěv (max. 10 bodů)
2 kontrastní lidové písně a capella
Podmínkou je správná výslovnost a zdravý hlas, schopný vývoje.
2. Hudebnost (max. 20 bodů)
Pěvecká transpozice lidové písně od jiného tónu nebo v jiné tónině
Improvizovaný zpěv paralelního druhého hlasu k lidové písni
Reprodukce předehraného tónu (i mimo zpěvní polohu hlasu), analýza harmonicky hraných dvojzvuků, trojzvuků a čtyřzvuků
Pěvecká reprodukce rytmicko-melodických modelů
Reprodukce rytmických modelů hrou na tělo
Vokální kreativita - doplňování předehraných předvětí do period
Rytmizace a melodizace říkadel
3. Hra na nástroj (max. 10 bodů)
UCHAZEČ PŘILOŽÍ K ELEKTRONICKÉ PŘIHLÁŠCE NASKENOVANÉ SDĚLENÍ, ZDA TALENTOVOU ZKOUŠKU ZE HRY NA NÁSTROJ VYKONÁ NA KLAVÍR NEBO NA HOUSLE.
3.1 Klavír
2 etudy, např. Czerny, op. 261, 849, 299
1 polyfonní skladba, např. Bach: Malá preludia a fughetty, Dvojhlasé invence, Temperovaný klavír
1 věta z klasické sonáty nebo sonatina
1 skladba z období romantismu na úrovni Mendelssohnových Písní beze slov, Schumannových Dětských scén, Schubertových Moments musicaux apod.
1 skladba novějšího stylového období podle vlastního zájmu a zaměření
Harmonizace lidové písně a její transpozice do jiné tóniny
Hra zpaměti není podmínkou.
3.2 Housle
Stupnice a akordy v rozsahu 3 oktáv
2 etudy Mazase nebo Kreutzera
Přednesová skladba na úrovni Dvořákových Romantických kusů, sonatin P. Ebena apod.
Hra zpaměti není podmínkou.
Informační technologie se zaměřením na vzdělání
Přijímací zkouška je jednokolová, písemná. Má charakter testu, v jehož rámci bude uchazeč odpovídat na otázky s výběrovou nebo tvořenou odpovědí a řešit úlohy. Orientuje se na ověření schopností logicky uvažovat a zjištění úrovně znalostí a dovedností v rozsahu středoškolského přehledu v oblasti informačních technologií a jejich aplikací, přičemž pro řešení úloh se předpokládá použití základního matematického aparátu.
Maximální počet za písemný test je 40 bodů. Délka trvání testu je 60 min.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 23.04.2019 | Do: | 14.06.2019 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2019 | Do: | 25.06.2019 |
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Bärenreiter, 2003.
Party a partitury evropské klasické nástrojové hudby 18.-20. stol. Notový materiál.
Informační technologie se zaměřením na vzdělání
Učebnice matematiky, fyziky a IT pro střední školy gymnaziálního typu. Z publikací lze uvést například:
KLIMEŠ, C. Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. Nitra: Enigma, 2008.
PETÁKOVÁ, J. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Praha: Prometheus, 1998.
BROOKSHEAR, G. Informatika. Brno: Computer Press, 2013.
ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: teoretická učebnice. Brno: Computer Press, 2010.
SVOBODA, E. Přehled středoškolské fyziky. Praha: Prometheus, 2014.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Bližší informace naleznete na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/khv/prijimaci-rizeni/pripravne-kurzy-k-talentovym-zkouskam/.
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Absolvent bakalářského studia není kvalifikován jako učitel, ale ve školní praxi se může uplatnit jako asistent učitele. Může nalézt uplatnění ve státní správě nebo soukromé sféře jako asistent v zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže, v oblasti kultury a vzdělávání.
Informační technologie se zaměřením na vzdělání
Absolvent může uplatnit získané vzdělání včetně komplexu kompetencí podporujících jeho profesní adaptabilitu v řadě profesí a funkcí ve vzdělávacích institucích a zařízeních při zajišťování technologicky orientovaných činností, ve firmách a institucích zabývajících se prací s informacemi, obchodem či poskytováním služeb v oblasti ICT.