Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk — hudební výchova (7504T213 / 7504T219) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Učitelství pro střední školy (N7504)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: angličtina
    Minimální předpokládaný počet přijímaných: 5
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      English Language

      The core expertise taught within the MA study builds on the preceding BA study programme, and consists of a set of symbiotically interconnected linguistic, literary and didactic disciplines designed to give the graduate substantial knowledge in all these, in correspondence to the MA level.

      Music

      The aim is to educate a school-leaver who is able to teach music at all kinds and grades of schools. The study is tied with preceding bachelor study, concentrated on gaining special musical knowledge and abilities. Master study degree focuses in collaboration with pedagogical and psychological subjects and with praxis at basic and high schools to development of musical pedagogical skills. The subjects take account of pedagogical orientation of master degree.

      See plan of study on http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      1. Exam in the first subject – a maximum score of 30 points.

      2. Exam in the second subject – a maximum score of 30 points.

      3. Oral exam – assessing the applicants’ general awareness of pedagogy and psychology, and their motivation to study the chosen subjects – a maximum score of 30 points.

      Total score – 90 points maximum.

      English Language

      The entrance exam has two parts – written (test) and oral (interview).

      Written part – max. 20 points

      The written text consists of a linguistic and literary part. The linguistic part (langue disciplines): text analysis with regard to its phonetic, morphological, lexicological and syntactic aspects. A successful applicant needs to be well-versed in all the basic disciplines within the English language system (phonetics, phonology, lexicology, morphology and syntax). The linguistic test plumbs the applicants’ knowledge of the relevant terminology, their ability to properly expound miscellaneous systemic phenomena within their original context, and to give a practical illustration using some concrete language material. The test also includes theoretical syntax (semi-clausal constructions, negations, word order and functional sentence, etc.). The literary part of the test plumbs the applicants’ awareness of literature and literary history, namely in the fields of English and American literature (developmental tendencies, key representatives and canonical works, historical context, etc.) from their historical beginnings until today. All questions are in the multiple choice form.

      Minimum score to pass to the oral part = 5 points.

       

      Oral part – max. 10 points

      The oral part has the form of an interview in front of a board.

       

      Criteria of assessment:

      a) language level (max. 5 points)

      b) content and level of argument (max. 2 points)

      c) motivation for studying (max. 3 points)

       

      Music

      1. Interview (max. 15 points)

      - music theory, harmony, musical forms, history of music (max. 10 points)

      - description of personal musical experience and plans (max. 5 points)


      2. Audition (max. 15 points)

      - Instrumental (piano or violin obligatory, other instruments facultative) and vocal performance in the complete length of cca 10 minutes

      Pedagogy and Psychology

      Oral exam – assessing the applicants’ general awareness of pedagogy and psychology, and their motivation to study the chosen subjects – a maximum score of 30 points.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 23.04.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      English Language

      Lingvistika

      DUŠKOVÁ, L. et al. (2003 [1988]): Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia.

      DUŠKOVÁ, L.: (2002) Syntax současné angličtiny. Sbírka textů a příkladů k syntaktickému rozboru. Praha, UK v Praze – nakladatelství Karolinum.

      DUŠKOVÁ et al. (2001) Morfologie současné angličtiny. Sbírka cvičení, příkladů a textů k morfologickému rozboru. Praha, UK v Praze – nakladatelství Karolinum.

      GREENBAUM, S., QUIRK, R. (1990): A Student ́s Grammar of the English Language. London: Longman.

      QUIRK, R. et al. (1985) A Comprehensive Grammar of the English Language. WF Appendix, Longman

      ROACH, P. (1983): English Phonetics and Phonology. Cambridge: CUP.

      Literatura

      BRADBURY, M., Ruland, R. (1991): From Puritanism to Postmodernism. Penguin Books.

      BRADBURY, M (1994): The Modern British Novel. Penguin Books.

      HEAD, D. (2002): Modern British Fiction, 1950-2000. Cambridge University Press.

      PROCHÁZKA, M. et al. (2011): Lectures on American Literature. UK v Praze, Karolinum.

      ROGERS, P. (1994): The Oxford Illustrated History of English Literature. Oxford University Press.

      SANDERS, A. (2004): The Short Oxford History of English Literature. Oxford University Press

      Music

      Textbooks concerning history, theory, psychology of music, harmony and musical forms.

      Parts and scores of European Classical Music of 18th to 20th century.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Music

      It´s possible to ask for individual consultations in advance.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      English Language

      This graduate is acquainted with the fundamental concepts of, and relations between, the langue and parole disciplines including interdisciplinary approaches, is able to interpret texts of Anglophone literatures, has a good command of the latest theories and methods of English language teaching and can apply his/her knowledge and skills in his/her practice as a teacher.

      Music

      The completion of MA degree insures musical knowledge and educational skills. Graduates are able to apply it in the means of current innovative trends. They are qualified to teach music at all levels of schools and music schools as well. Career opportunities include work in the state or the private sphere, children and youth spare-time musical programs.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Výše poplatků [CZK] / za období: 60000 CZK / rok