Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy informační a komunikační technologie — tělesná výchova (7504T276 / 7504T278) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Učitelství pro střední školy (N7504)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: čeština
    Minimální předpokládaný počet přijímaných: 5
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    1 / 1

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - informační a komunikační technologie

      Posláním studia magisterského studijního oboru Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - Informační a komunikační technologie je odborná a pedagogická příprava vysokoškolsky vzdělaných odborníků, teoreticky i prakticky připravených pro učitelskou profesi v oblasti informačních a komunikačních technologií. Cílem studia je poskytnout ucelené, profesně orientované magisterské vzdělání připravující absolventy pro profesi učitele vyučovacích předmětů, tematických celků, kurzů a projektů orientovaných do oblasti informačních a komunikačních technologií především ve vzdělávacích institucích poskytujících základní a střední vzdělávání.

      Studium připravuje absolventy především pro realizaci uživatelsky, kompetenčně a aplikačně orientovaného pedagogického přístupu k informačním a komunikačním technologiím a vedení informační výchovy v tomto směru v podmínkách škol. Vedle vlastních výukových aktivit budou absolventi připraveni působit jako poradci a školitelé v oblasti využívání a rozvoje informačních a komunikačních technologií na škole, vést a organizovat mimovýukové aktivity orientované na práci žáků s danými technologiemi a pečovat o školní počítačový a informační systém. Absolvent může uplatnit získané vzdělání též ve firmách orientovaných na školicí aktivity a v široké sféře podnikového vzdělávání.  Absolvent studijního oboru tudíž může uplatnit získané vzdělání včetně komplexu kompetencí podporujících jeho profesní adaptabilitu v řadě profesí, v nichž bude využívat získanou způsobilost vést či organizovat vzdělávací aktivity z oblasti informačních a komunikačních technologií a informační výchovy, resp. využívat svých schopností spravovat či rozvíjet počítačové systémy. Studijní obor je však prioritně orientován na přípravu absolventů jako učitelů předmětů z oblasti informačních a komunikačních technologií a informační výchovy ve vzdělávacích zařízeních poskytujících základní a střední vzdělání.

      Bližší informace lze nalézt na stránkách katedry http://it.pedf.cuni.cz/index.php?menu=286.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

       

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - tělesná výchova


      Navazující magisterské studium učitelství tělesné výchovy navazuje na bakalářský stupeň vysokoškolského vzdělání oboru tělesná výchova a sport, event. příbuzných oborů, které se svým zaměřením a obsahem blíží koncepci tohoto oboru na UK PedF. 
      Základním cílem studia je všestranně připravit studenty pro povolání učitele tělesné výchovy na základních a středních školách. Absolvent musí být schopen kvalitně a v duchu moderních trendů vyučovat tělesnou výchovu na příslušném stupni školy, vést zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí, mládeže i dospělých, organizovat závody a soutěže, pracovat i jako trenér, cvičitel či metodik. Musí být s to reflektovat změny výchovného a vzdělávacího kontextu obecně i v tělesné výchově a flexibilně je zahrnovat do své práce a vlastního seberozvoje. Je schopen do své práce transformovat poznatky tvořící vědní základ oboru, zejména z oboru kinantropologie, a samostatně řešit praktické problémy tělesné výchovy a sportu na základě vědeckého přístupu.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má 3 části.

      1)   Zkouška z 1. oboru max. 30 b.

      2)   Zkouška z 2. oboru max. 30 b.

      3)   Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b.

       Celkem max. 90 b.

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ -  informační a komunikační technologie

      Přijímací zkouška má praktickou formu. Svým pojetím je orientována na práci s daty textové a číselné povahy, tvorbu a úpravu grafiky a multimédií, algoritmizaci a programování, databáze a design webových stránek. Přijímací zkouška ověřuje znalosti a dovednosti uchazečů z oblasti architektury výpočetních systémů, programového vybavení počítačů, datových a přenosových sítí, služeb a stavebních prvků počítačových sítí, databázových a informačních systémů, zpracování a prezentaci textových, číselných a grafických dat, vývoje základních programových konstrukcí, zpracování a tvorby multimediálních aplikací.

      Maximální počet je 30 bodů. Délka trvání testu je 75 min.

       

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - tělesná výchova

      Písemný vědomostní test z tělesné výchovy a sportu na úrovni státní závěrečné zkoušky bakalářského studijního programu Specializace v pedagogice – studijního oboru Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání na PedF UK.  Za test může uchazeč získat maximálně 30 bodů. Délka testu je 60 min.

       

      Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy

      Maximální počet bodů 30 b. Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut.
      Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadavků pro bakalářské studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychologické přípravy ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na
      http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/). Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (terminologie, poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v pedagogické praxi.


    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.06.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - informační a komunikační technologie

      Vysokoškolské učebnice nebo učební texty a materiály s tématy: práce s daty textové a číselné povahy, tvorba a úprava grafiky a multimédií, algoritmizace a programování, databáze a design webových stránek, architektura výpočetních systémů, programové vybavení počítačů, datové a přenosové sítě, služby a stavební prvky počítačových sítí, databázové systémy, zpracování a prezentace textových, číselných a grafických dat, vývoj programových konstrukcí, zpracování a tvorba multimediálních aplikací. Z publikací lze uvést například:

      BROOKSHEAR, G. Informatika. Brno: Computer Press, 2013.

      CASTRO, E., HYSLOP, B. HTML5 a CSS3. Praha: COMPUTER PRESS, 2012.

      HASHIMOTO, A., CLAYTON, M. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno: Computer Press, 2009.

      SÝKOROVÁ, K. ECDL. Brno: Computer Press, 2012.

      RAY, D. S., RAY, E. J. Unix, podrobný průvodce. Praha: Grada, 2009.

      VIRIUS, M. Základy algoritmizace. Praha: ČVUT, 2008.

      VIRIUS, M. Jazyky C a C++. Praha: Grada, 2011.

      SCHILDT, H. Java: The Complete Reference. Oracle Press, 2014.

      POKORNÝ, J., VALENTA, M. Databázové systémy. Praha: ČVUT, 2013.

       

       Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - tělesná výchova

      DOVALIL, J. a kol. Lexikon sportovního tréninku. Praha: UK Karolinum, 2008. 

      CHOUTKA, M., DOVALIL, J. Sportovní trénink. Praha: Olympia, 1991. 

      GRIM, M.; DRUGA, R. et al: Základy anatomie 1. Obecná anatomie a pohybový systém. Praha: UK Karolinum, 2007. 

      VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha: UK Karolinum, 2007. 

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

       

      Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových stránkách:
      -
      katedry pedagogiky, viz http://pages.pedf.cuni.cz/kssp/pro-uchazece/
      - katedry psychologie, viz http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/index.php?p=15
      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - informační a komunikační technologie

      Absolvent studijního oboru Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy – informační a komunikační technologie získal příslušné profesní kompetence, které ho opravňují k učitelské činnosti na 2. stupni základních škol a na školách středních v daném oboru a umožňují mu další profesní růst včetně doktorského studia.

       

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - tělesná výchova

      Absolvent Mgr. studia oboru Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – TV je plně kvalifikován pro povolání učitele TV na ZŠ a SŠ. Na toto povolání je připraven po stránce teoretické, pedagogické, osobnostní, motorické a organizační. Je schopen vést i vysokoúrovňovou zájmovou sportovní a TV činnost. Absolvent má předpoklady pro návazné doktorské studium a vědeckou práci v oboru.