Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis — hudební výchova (7504T216 / 7504T219) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Učitelství pro střední školy (N7504)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 5
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - dějepis

      Studijní obor je navazujícím magisterským programem, určeným především pro učitele dějepisu základních a středních škol. Současně připravuje absolventy i na možné uplatnění na odborných historických pracovištích (Ústavy Akademie věd ČR, archivy, muzea). Je zaměřen na rozšíření odborných historických znalostí, získaných v bakalářském studiu, o specializované obory, mezi něž náleží na jedné straně disciplíny oborové (historiografie, specializační semináře, historická reflexe, rozšiřující kurzy z pomocných věd historických), na straně druhé oborová didaktika. Oproti bakalářskému stupni se magisterské studium více zaměřuje na samostatnou práci studentů a vychází vstříc jejich specializaci, projevující se v prvé řadě volbou tématu diplomové práce.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - hudební výchova

      Cílem magisterského studia oboru Hudební výchova je vybavit absolventa rozsáhlými vědomosti a praktickými dovednostmi v odborných disciplínách aprobačního předmětu tak, aby je byl schopen aplikovat společně s pedagogicko-psychologickými a oborově didaktickými disciplínami do hudebně pedagogické praxe ve vzájemné provázanosti všech složek v rovině teoretické i praktické. Záměrem studia oboru je výchova pedagoga působícího ve školských zařízeních typu základních škol, základních uměleckých škol, středních škol (především na gymnáziích, středních pedagogických školách a pedagogických lyceech), popř. odborného pracovníka ve státní správě, soukromé sféře, ve výchovných zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže, v oblasti kultury s akcentací regionálního působení, v zájmovém vzdělávání a činnosti dospělých, který je schopen vzdělávat ve smyslu současných inovativních trendů.

      Základ studia tvoří předměty, které se týkají rozvíjení hudebně pedagogických dovedností v nejširším slova smyslu: dramatická výchova, hudebně pohybová výchova, klavírní improvizace, popularizace hudby, hra na elektronické klávesové nástroje. Tyto předměty představují výchozí podklady pro realizaci individuálně koncipované přípravy hudebně výchovného nebo integrativního projektu. V této souvislosti je kladen důraz na hudebně pedagogickou a hudebně didaktickou přípravu. Uvedené disciplíny slouží jako východiska pro zpracování diplomové práce. 

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Upřesnění termínů přijímacích zkoušek:

      Talentové zkoušky: 23.04.2019 – 26.04.2019 (náhradní termín 13.05.2019 – 14.05.2019)

      Písemné zkoušky: 06.06.2019 – 14.06.2019 (náhradní termín 24.06.2019 – 25.06.2019)

      Přijímací zkouška má tři části:

      1)   Zkouška z 1. oboru max. 30 b.

      2)   Zkouška z 2. oboru max. 30 b.

      3)   Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b.

      Celkem max. 90 b.

       

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - dějepis

      Přijímací zkouška je písemná a vychází z obsahu bakalářského studijního programu Specializace v pedagogice - Dějepis se zaměřením na vzdělávání (http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/) Testové otázky jsou uzavřené a jednoduché otevřené. V testu se ověřují schopnosti chronologického, logického a historického myšlení a dobrá orientace v českých a světových dějinách, zároveň se předpokládá rozhled po kulturně-společenském dění a základní znalost latiny. Délka testu je 60 min.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - hudební výchova

      Přijímací zkouška je talentová (celkem 30 bodů), má část ústní (15 bodů) a praktickou (15 bodů). 
      Ústní část – motivační pohovor na hudebně-pedagogické téma, hudební teorie, dějiny hudby, všeobecný kulturní rozhled.
      Praktická část – v rozsahu výstupních požadavků praktické části státní závěrečné zkoušky bakalářského studia oboru Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání. Její obsah viz http://pages.pedf.cuni.cz/khv/studium/bc-studium/hudebni-vychova/statni-bakalarska-zkouska/
      Podle svého uvážení si uchazeč zabezpečí vlastního korepetitora.

      Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy

      Maximální počet bodů 30 b. Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut. Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadavků pro bakalářské studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychologické přípravy ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/). Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (terminologie, poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v pedagogické praxi.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 23.04.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019 Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - dějepis

      http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/uchazeci/navazujici-magisterske-studium/

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

       

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - hudební výchova

      SMOLKA, J. A KOL. Dějiny hudby. Brno; Praha : Togga, 2001

      KOFROŇ, J. Učebnice harmonie. Praha : Editio Bärenreiter, 2002 a jiná vydání

      ZENKL, L. ABC hudebních forem. Praha : Editio Bärenreiter, 2006 a jiná vydání

      SEDLÁK, F.; VÁŇOVÁ, H. Hudební psychologie pro učitele. Praha : Karolinum, 2013.

      Party a partitury evropské klasické nástrojové hudby 18.-20. stol. Notový materiál.

      Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových stránkách:
      -
      katedry pedagogiky, viz http://pages.pedf.cuni.cz/kssp/pro-uchazece/
      - katedry psychologie, viz http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/index.php?p=15
      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - dějepis

      Absolvent získal profesní kompetence, které ho opravňují k učitelské činnosti na 2. stupni ZŠ a na školách středních ve zvolené kombinaci dvou oborů a umožňují mu další profesní růst (včetně doktorského studia).

       

      Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - hudební výchova

      Absolvent magisterského studia oboru Hudební výchova je vybaven rozsáhlými vědomostmi a hudebně pedagogickými dovednostmi, jež je schopen uplatnit v praxi ve smyslu současných inovativních trendů. Absolvent je plně kvalifikován pro pedagogickou práci ve školských zařízeních typů: základní škola, základní umělecká škola, střední školy (gymnázium, střední pedagogická škola, pedagogické lyceum). Může nalézt uplatnění ve státní správě nebo v soukromé sféře, v zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže, či v oblasti kultury, vzdělávání a zájmové činnosti dospělých.