Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Učitelství pro střední školy (N7504) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | navazující magisterské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 20 |
Standardní doba studia: | 2 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
11 / 42Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - anglický jazyk
Cílem oborové části magisterského studia je, v návaznosti na předchozí bakalářské studium, absolvování souboru disciplín lingvistických, literárněvědných a disciplín oborové didaktiky v jejich maximální vzájemné propojenosti, vedoucí k dosažení stanoveného profilu absolventa.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Přijímací zkouška má dvě části:
1) Zkouška z oboru max. 30 b.
2) Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b.
Celkem max. 60 b.
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - anglický jazyk
Přijímací zkouška je dvoukolová – skládá se z písemné části (první kolo) a ústní části (druhé kolo).
První kolo: Písemná část – max. 20 bodů.
Písemná část je ve formě testu a sestává se z lingvistické a literární části. Lingvistická část (languové disciplíny): analýza textu z hlediska fonetického, fonologického, morfologického, lexikologického a syntaktického. Uchazeč musí prokázat všestranné zvládnutí všech základních disciplín okruhu anglického jazykového systému (fonetika, fonologie, lexikologie, morfologie a syntax). Lingvistický test ověřuje zvládnutí příslušné terminologie, schopnost rozmanité systémové jevy fundovaně vyložit, usouvztažnit a demonstrovat na konkrétním jazykovém materiálu. Literární část testu ověřuje literárně-historický přehled v oblastech anglická literatura a americká literatura (vývojové tendence, klíčoví představitelé a díla, historické souvislosti, atd.) od jejich počátků až do současnosti. Všechny otázky jsou s výběrem odpovědi („multiple choice“).
Minimální počet bodů, aby mohl uchazeč postoupit do druhého kola - k ústní části = 7.
Druhé kolo: Ústní část – max. 10 bodů.
Ústní část je ve formě pohovoru ve dvojicích v anglickém jazyce. V první části student představí téma své bakalářské práce, dosavadní učitelskou zkušenost a motivaci pro studium zvoleného oboru. V druhé části následuje diskuze ve dvojici na vybrané téma týkající se vzdělávání.
Kritéria hodnocení:
a) jazyková úroveň (max. 5 bodů)
b) věcný obsah a schopnosti argumentace (max. 2 body)
c) motivace ke studiu (max. 3 body)
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy
Maximální počet bodů 30 b. Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut. Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadavků pro bakalářské studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychologické přípravy ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/). Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (terminologie, poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v pedagogické praxi.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2019 | Do: | 14.06.2019 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2019 | Do: | 25.06.2019 |
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - anglický jazyk
Lingvistika
DUŠKOVÁ, L. et al. (2003 [1988]). Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia.
DUŠKOVÁ, L. (2002) Syntax současné angličtiny. Sbírka textů a příkladů k syntaktickému rozboru. Praha, UK v Praze – nakladatelství Karolinum.
DUŠKOVÁ et al. (2001). Morfologie současné angličtiny. Sbírka cvičení, příkladů a textů k morfologickému rozboru. Praha, UK v Praze – nakladatelství Karolinum.
GREENBAUM, S., QUIRK, R. (1990). A Student ́s Grammar of the English Language. London: Longman.
QUIRK, R. et al. (1985) A Comprehensive Grammar of the English Language. WF Appendix, Longman.
ROACH, P.(1983). English Phonetics and Phonology. Cambridge: CUP.
Literatura
BRADBURY, M., Ruland, R. (1991). From Puritanism to Postmodernism. Penguin Books.
BRADBURY, M (1994). The Modern British Novel. Penguin Books.
HEAD, D. (2002). Modern British Fiction, 1950-2000. Cambridge University Press.
PROCHÁZKA, M. et al. (2011). Lectures on American Literature. UK v Praze, Karolinum.
ROGERS, P. (1994). The Oxford Illustrated History of English Literature. Oxford University Press.
SANDERS, A. (2004). The Short Oxford History of English Literature. Oxford University Press
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových stránkách:
- katedry pedagogiky, viz http://pages.pedf.cuni.cz/kssp/pro-uchazece/
- katedry psychologie, viz http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/index.php?p=15
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - anglický jazyk
Absolvent je obeznámen se základními koncepty a vztahy hlavních languových a parolových disciplín včetně disciplín pomezních, je schopen analyzovat a interpretovat texty anglofonních literatur, ovládá nejnovější teorie a metody didaktiky anglického jazyka a je schopen aplikovat tyto znalosti a dovednosti ve své učitelské praxi.