Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Specializace v pedagogice (B7507) |
Forma studia: | kombinovaná |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 10 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Možnost upuštění od přijímací zkoušky: | ano |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
1 / 5Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání
V tříletém bakalářském studijním oboru Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání vychováváme bohemisty s důkladnou znalostí současné češtiny – jejího systému i užití v komunikaci. Literární složka studia je zaměřena na výchovu zasvěceného čtenáře a vykladače literatury. Prioritou absolventů bakalářského studia je navazující dvouletý magisterský studijní program Učitelství pro střední školy.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Cílem studia bakalářského studijního oboru Matematika se zaměřením na vzdělávání je zajistit široké všeobecné vzdělání studentů v oblasti matematiky v širších souvislostech univerzitního vzdělání včetně základů pedagogiky a psychologie, rozvinout jejich matematickou kulturu a připravit je na praktické aplikace získaných poznatků při výkonu povolání, především v oblasti zájmové činnosti dětí a mládeže a ve státní správě při zpracování dat. Obor Matematika se zaměřením na vzdělávání byl od počátku připravován s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia bude následné magisterské studium učitelství matematiky jako všeobecně vzdělávacího předmětu pro ZŠ a SŠ.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.
2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška pro obor český jazyk se zaměřením na vzdělávání je písemná a má dvě rovnocenné části, které se konají společně. Uchazeč získává max. 40 bodů, délka trvání testu (obou částí) max. 60 minut.
1. Test z českého jazyka, sestávající z oblasti normativní, z oblasti ověřující porozumění textu a schopnost práce s ním a z oblasti obecných poznatků o jazyce a jazykovědě. (max. 20 bodů).
2. Test z dějin české literatury a literární teorie (max. 20 bodů).
Ad 1) Budou prověřovány:
(i) bezpečné ovládání pravidel českého pravopisu a morfologické a syntaktické normy spisovné češtiny;
(ii) znalost učiva českého jazyka v rozsahu učebnic pro střední školy (podle publikací uvedených v kapitole Doporučená literatura);
(iii) schopnost jazykové analýzy a práce s textem, které mají ukázat uchazečovu orientaci v jazykovém systému češtiny a schopnost řešit jazykové problémy vyskytující se v textu.
Uchazeč v této části může získat maximálně 20 bodů.
Ad 2) Písemný test slouží k prověření znalostí uchazečů z dějin literatury od nejstarších dob po současnost, znalosti základních pojmů z literární teorie a celkový kulturní přehled z hlediska současnosti i historie.
Uchazeč v této části může získat maximálně 20 bodů.
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Uchazeč má v písemném testu projevit znalosti a dovednosti z matematiky odpovídající úrovni gymnázia. Test obsahuje 20 úloh, z nichž každá je hodnocena dvěma body. Minimální počet bodů pro úspěšné složení písemného testu je 10 bodů – pokud uchazeč této hranice nedosáhne, je jeho výsledek stanoven na 0 bodů. U přijímacích zkoušek není dovoleno používat žádné technické prostředky (jako kalkulačky nebo mobilní telefony) ani písemné materiály (včetně tabulek).
Délka trvání testu je 90 minut.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Přijímací zkouška z matematiky je stejná u jednooborového i dvouoborového studia matematiky. Pokud se student přihlásí na jednooborové i dvouoborové studium, koná přijímací zkoušku pouze jednou.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2019 | Do: | 14.06.2019 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2019 | Do: | 25.06.2019 |
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z oboru Matematika se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém oboru, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.
Žádost se podává písemně v listinné formě nejpozději do 28. 2. 2019. Součástí žádosti je potvrzení, že uchazeč byl účastníkem krajského kola matematické olympiády kategorie A nebo úspěšným řešitelem krajského kola kategorie B nebo C nebo získal v soutěži Matematický klokan aspoň 80 bodů v kategoriích Junior nebo Student nebo potvrzení, že absolvoval Národní srovnávací zkoušky SCIO z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl ve společné části maturitní zkoušky z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl v didaktickém testu nepovinné zkoušky profilové části maturitní zkoušky Matematika+.
V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2019. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2019. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného oboru. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2019, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání
ČECHOVÁ, M. et al. Český jazyk pro 1. ročník středních škol. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2007.
ČECHOVÁ, M. et al. Český jazyk pro 2. ročník středních škol. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2010.
ČECHOVÁ, M. et al. Český jazyk pro 3. ročník středních škol. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2013.
ČECHOVÁ, M. et al. Český jazyk pro 4. ročník středních škol. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2014.
HAVRÁNEK, B., JEDLIČKA, A. Stručná mluvnice česká. Praha: Fortuna, 1998.
KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 1. ročník gymnázií. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2009.
KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 2. ročník gymnázií. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2014.
KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 3. ročník gymnázií. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2002. (příp. novější vydání)
KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 4. ročník gymnázií: zpracováno podle Katalogu požadavků ke společné části maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2003. (příp. novější vydání)
Pravidla českého pravopisu. (s Dodatkem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR). Praha: Academia, 2005.
BRUKNER J., FILIP, J. Malý poetický slovník, Praha 1984
LEHÁR, J., STICH, A., JANÁČKOVÁ, J., HOLÝ, J. Česká literatura od počátků k dnešku, Praha 2006
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Série učebnic matematiky pro gymnázia:
Autorský kolektiv. Matematika pro gymnázia. Praha: Nakladatelství Prometheus.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání
Absolvent získá solidní fundamentální vzdělání v bohemistické lingvistice a literárně vědné bohemistice. Široké budou možnosti jeho uplatnění v humanitních, zejména slovesných oborech, v kultuře, v státní správě, v oblastech, kde jde o komunikaci s veřejností, v tiskových odborech nebo médiích.
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Absolvent získá všeobecné vzdělání v základních matematických disciplínách, teoretické poznatky dovede aplikovat při řešení problémů z praxe. Je vybaven dovednostmi, které uplatní při zpracovávání dat, při psaní matematických textů apod. Je připraven pracovat s dětmi, mládeží i s dospělými v oblasti mimoškolních vzdělávacích aktivit.