Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání — Chemie se zaměřením na vzdělávání (7507R045 / 7504R009) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Specializace v pedagogice (B7507)
    Forma studia: kombinovaná
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Minimální předpokládaný počet přijímaných: 15
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    10 / 17

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání

      Cílem studijního oboru je vysokoškolská příprava a kvalifikace odborníků, jejichž pracovní zařazení a uplatnění na trhu práce vyžaduje nejen kvalitní odbornou připravenost, ale také profesionálně rozvinutou schopnost komunikace s lidmi, zejména s dětmi a mládeží všude tam, kde se nejedná o klasickou školní pedagogickou práci. Prioritou bakalářského studia tohoto oboru je příprava na navazující magisterské studium učitelství biologie. Z tohoto důvodu jsou do bakalářského stupně studia zařazeny kurzy a předměty, které poskytují studentovi základní vysokoškolskou přípravu v jednotlivých biologických disciplínách, ale také v geologii a v environmentalistice.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

       

      Chemie se zaměřením na vzdělávání 

      Základním cílem studijního oboru Chemie se zaměřením na vzdělávání je příprava absolventů pro následující navazující magisterské studium budoucích učitelů chemie na základních a na těch středních školách, kde je chemie všeobecně vzdělávacím předmětem. Studium je zaměřeno především na hlubokou odbornou přípravu studentů v obecné a anorganické chemii, organické chemii, analytické chemii a na rámcovou přípravu ve fyzikální chemii. Vědomosti a dovednosti, které studenti získávají na přednáškách, seminářích a v laboratorních cvičeních, jsou základem nejen pro následné magisterské studium na fakultách s podobným zaměřením, ale umožní jim uplatnit se i mimo oblast školství, například ve státní správě, v zařízeních pro zájmovou činnost mládeže, i jako techničtí asistenti v chemických laboratořích s výzkumným i technologickým zaměřením.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška je pouze písemná, a to formou testu. Ověřuje znalosti biologie, geologie a ekologie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva. 

      Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 30 minut.

       

      Chemie se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška je písemná, a to formou didaktického testu. Ověřuje jednak znalosti z chemie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva a jednak schopnosti komunikace chemických poznatků v širších společenských souvislostech. 

      Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 45 minut.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.06.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání

      ROSYPAL, S. a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2011.

      JELÍNEK, J., ZICHÁČEK, V. Biologie pro střední školy gymnazijního typu (teoretická část). Olomouc: FIN PUBLISHING, 1996.

      KUBIŠTA, V. Obecná biologie. Praha: Fortuna, 2000.

      KINCL, L. a kol. Biologie rostlin. Praha: Fortuna, 2008.

      NOVOTNÝ, I. a kol. Biologie člověka. Praha: Fortuna, 2010.

      SMRŽ, J. Biologie živočichů. Praha: Fortuna, 2004.

      ŠMARDA, J. Genetika. Praha: Fortuna, 2003.

      ŠLÉGL, J. Ekologie. Praha: Fortuna, 2005.

      Chemie se zaměřením na vzdělávání  

      VACÍK, J., a kol. Přehled středoškolské chemie. Praha: SPN, 2010

      DVOŘÁČKOVÁ, S. Chemie pro každého. Olomouc: Rubico, 2011

      BÁRTA, M. Chemické prvky kolem nás. Brno: Edika, 2012

      BENEŠ, P. Chemie v otázkách a odpovědích. Praha: SPN, 1989

      Učebnice chemie pro základní školy a gymnázia

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání  

      Bude organizován na jaře 2019.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent bude mít znalosti v oborech biologie, geologie a environmentální výchova, bude se orientovat v základech práce s biologickým a geologickým materiálem, bude umět zorganizovat odborné exkurze, dokáže pracovat s laboratorní technikou a bude se orientovat v odborné a populárně vědecké literatuře.

      Chemie se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent získá rozsáhlé vědomosti a dovednosti v jednotlivých chemických oborech. Prioritou je pro něho navazující magisterské studium. Dovede bezpečně pracovat v laboratoři, umí řešit úkoly chemické povahy. Může najít uplatnění ve státní správě, např. jako pedagog volného času, dále ve výzkumných laboratořích či jiných institucích zabývajících se problematikou chemie či jiné příbuzné disciplíny.