Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Informační technologie se zaměřením na vzdělávání — Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (7507R040 / 7507R031) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Specializace v pedagogice (B7507)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Minimální předpokládaný počet přijímaných: 10
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    1 / 3

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání

      Cílem studia bakalářského studijního oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání je poskytnout studentům bakalářské vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních a komunikačních technologií a připravit je tak po stránce teoretické i praktické pro přímé uplatnění v profesích orientovaných na aplikace informačních a komunikačních technologií i pro pokračování ve studiu v magisterském studijním oboru.

      Studium by mělo poskytnout ucelené, kompetenčně a aplikačně orientované vysokoškolské bakalářské vzdělání obsahově zaměřené na architekturu výpočetních systémů, technické a programové vybavení počítačů a počítačových sítí, programování, počítačovou grafiku, multimediální a webové aplikace a správu síťových prostředků, informačních a databázových systémů institucí a podniků.

      Svým obsahovým zaměřením a charakterem daným vhodnou proporcí mezi teoretickou a aplikační složkou by mělo studium absolventy vybavit dostačujícími vědomostmi a dovednostmi v odborných základech aplikované informační technologie a poskytovat jim tak dobré možnosti přímého uplatnění při výkonu profesí a funkcí ve vzdělávacích institucích, podnicích, firmách sféry obchodu a služeb i státní správě např. jako asistent pedagoga, správce počítačové sítě, správce odborných učeben a laboratoří, správce informačního a databázového systému, konzultant nebo školitel podnikového vzdělávání v dané oblasti. Zaměření studijního oboru je současně koncipováno s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia, které je součástí strukturovaného dvouoborového studia učitelství na Pedagogické fakultě UK v Praze, bude navazující magisterské studium učitelství.

      Bližší informace lze nalézt na stránkách katedry http://it.pedf.cuni.cz/index.php?menu=286.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

       

      Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání

      Obor výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání připravuje odborníky mající dokonalou orientaci v problematice lidského zdraví ve všech jeho bio-psychosociálních rovinách, s možností výchovného působení na děti, dospívající i dospělé v různých institucích, poradenských službách, střediscích volného času. Studium umožňuje uplatnit dosažené vzdělání v pozici odborných pracovníků i mimo rezort školství. Absolvování tohoto programu je základním stupněm pro možnost studia v magisterském navazujícím oboru učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – výchova ke zdraví.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

       

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška je jednokolová, písemná. Má charakter testu, v jehož rámci bude uchazeč odpovídat na otázky s výběrovou nebo tvořenou odpovědí a řešit úlohy. Orientuje se na ověření schopností logicky uvažovat a zjištění úrovně znalostí a dovedností v rozsahu středoškolského přehledu v oblasti informačních technologií a jejich aplikací, přičemž pro řešení úloh se předpokládá použití základního matematického aparátu.

      Maximální počet za písemný test je 40 bodů. Délka trvání testu je 60 min.

      Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška z oboru výchova ke zdraví je písemná (max. 40 b.). Formou testu jsou ověřovány znalosti z oblasti biologie člověka a psychologie v rozsahu a na úrovni gymnaziálního učiva. Předpokládá se rovněž základní orientace uchazeče v poznatcích souvisejících s ochranou zdraví a významem podpory zdraví pro člověka a lidskou společnost.

      Délka trvání testu je 40 minut.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.06.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání

      Učebnice matematiky, fyziky a IT pro střední školy gymnaziálního typu. Z publikací lze uvést například:

      KLIMEŠ, C. Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. Nitra: Enigma, 2008.

      PETÁKOVÁ, J. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Praha: Prometheus, 1998.

      BROOKSHEAR, G. Informatika. Brno: Computer Press, 2013. 

      ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: teoretická učebnice. Brno: Computer Press, 2010.

      SVOBODA, E. Přehled středoškolské fyziky. Praha: Prometheus, 2014. 

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

       

      Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání

      CAKIRPALOGLU, Panajotis. Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2012.

      DANIELOVÁ, Lenka a ČIHOUNKOVÁ, Jana. Základy sociologie a psychologie. Brno: Mendelova univerzita, 2011.

      GILLERNOVÁ, Ilona a BURIÁNEK, Jiří. Základy psychologie, sociologie: základy společenských věd. Praha: Fortuna, 2001.

      HELUS, Zdeněk. Úvod do psychologie: učebnice pro střední školy a bakalářská studia na VŠ. Praha: Grada, 2011.

      KOČÁREK, Eduard. Biologie člověka. Praha: Scientia, 2010.

      KŘIVÁNKOVÁ, Markéta a HRADOVÁ, Milena. Somatologie. Praha: Grada, 2009.

      NOVOTNÝ, Ivan a HRUŠKA, Michal. Biologie člověka: [pro gymnázia]. Praha: Fortuna, 2007.

      ŘÍČAN, Pavel. Psychologie. Praha: Portál, 2009.

      VACÍNOVÁ, Marie a LANGOVÁ, Marta. Vybrané kapitoly z psychologie. Praha: Československý spisovatel, 2011.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent může uplatnit získané vzdělání včetně komplexu kompetencí podporujících jeho profesní adaptabilitu v řadě profesí a funkcí ve vzdělávacích institucích a zařízeních při zajišťování technologicky orientovaných činností, ve firmách a institucích zabývajících se prací s informacemi, obchodem či poskytováním služeb v oblasti ICT.

      Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání

      Program připravuje odborníky v problematice lidského zdraví v jeho bio-psycho-sociálních a etických rovinách, schopné výchovně působit na děti, dospívající i dospělé v různých institucích, poradenských službách či střediscích volného času. Studium umožňuje uplatnit dosažené vzdělání při koncipování a realizaci programů podpory zdraví ve školách i v pozici odborných pracovníků mimo rezort školství. Absolvování programu je základním stupněm pro možnost studia v magisterském navazujícím oboru Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - výchova ke zdraví.